Vierailija

Onko kukaan muu huomannut samaa?

Tuntuu, että nykyään ihmiset joilla on monta isoa koiraa ovat ns. alempaa sosiaaliluokkaa. Asutaan ahtaasti, kerrostalossa ja usein vuokralla.

Ystäväni kanssa tästä juuri puhuttiin. Kun me olimme lapsia (lähes 20 v sitten) olivat isot koirat lähes tulkoon joku " status symboli" . Omistajilla oli isot talot ja autot. Koirien kanssa harrastettiin ja käytiin koiranäyttelyissä.

Nykyään nämä isot koirat ulvovat pienissä asunnoissa. Omistajalla on niin monta koiraa, että ei pysty kerralla niitä kaikkia ulkoiluttamaan. Surullista.

Kommentit (9)

Me asumme kyllä tilapäisesti vuokralla (etsimme sopivaa tonttia rakentamista varten), mutta emme kerrostalossa. Olemme vähintäinkin keskituloisia (tietysti tulot laskevat kohta kun jään kotihoidontuelle). Meillä 2 isoa koiraa, noutajaa, mutta niiden kanssa kyllä pystyy menemään samaan aikaan lenkille tuplarattaiden kanssa. Lisäksi niiden kanssa harrastetaan tokoa sekä noutohommia ja käyvät metsällä (metsästämässä) kun aika vaan riittää mennä sinne.

Joten en välttämättä oikein ole samaa mieltä pitääkö tuo paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on ns hyvätuloisia ja menestyneitä ystäviä (kenelläkään niistä ei ole koiraa) ja sitten on pienituloisia joilla taas sitten on koiria, nimenomaan suuria ja paljon. :)

vuokralla, eikä olla rikkaita, eli pieni tuloisia ja koiraa meillä ei ole. Tiedän perheen, jotka juuri rakensivat ittelleen toisen omakotitalon, asiat hyvin, ei mitenkään pienituloisia, ja heillä on suhteellisen iso koira.

ja asutaan vuokralla. koira on hiljanen, ei ulvo eikä hauku yksin jäädessään. tottista treenataan ja jos säät sallivat alotetaan veto hommat. koira on sosiaalinen ja kiltti vaikkakin monet rodun edustajat eivät ole yhteiskuntakelpoisia.

Mulla on silti hyvä elämä.

Minä taas olen sitä mieltä että äkäisiä verihurttia pitävät sellaiset, jotka eivät uskalla itse purra. Mielenvikaisia sekä omistajat että koirat.

Oma asunto on mutta se on vuokralla (töiden perässä lähdimme toiselle paikkakunnalle) eli asumme nyt pienessä vuokrakaksiossa, on iso koira sekä kissa ja vauvaa yritetään, minä matalapalkka ämmä eli terveydenhuollossa töissä ja mies kuljetusalalla eli olemme keskituloisia... Koiraa liikutetaan iahn tarpeeksi ja harrastaakin yritetään työvuorojen salliessa, kait me sitten olemme näitä köyhiä jotka hankkivat ison eläiman :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat