Vierailija

Olin innoissani kun lapseni oppi konttaamaan ja erehdyin siitä kertomaan kaverilleni. Tämä kaveri laukaisi, että " VASTA NYT! Onhan se jo 7,5kk kyllähän sen jo PITÄÄKIN kontata" Lapseni (10kk) otti ensiaskeleet ja taas erehdyin ohimennen siitä kaverilleni mainitsemaan niin jo tämä taas: " Meillä otettiinkin ensiaskeleet jo kuukautta aiemmin kun teillä" . Ja kaikessa muussakin tämä ihminen vertaa vauvoja...

Sairaalassa kun menin hänen vauvaa katsomaan niin hän sanoi, että " olin ihan yllättynyt kun meidän vauva on niin nätti ja söpö. Ei teidän lapsista kumpikaan ole ollut näin söpö"

Joka asiassa PITÄÄ VERRATA!! Hän jopa sanoi minulle, ettei hän kestäisi jos HÄNEN lapsellaan olisi kehityshäiriö tai jotain vastaavaa... Hänen lapsensa PITÄÄ olla täydellinen!!!

VOI TSIISUS MILLASIII IHMISII ON!!! Taitaa kohta olla tää mun entinen ystävä jos ei ala ääni muuttuun kellossa!!

Kommentit (14)

mutta oikeasti ja puolueettomasti hänen lapsi on ollut syntymästään asti ruma ja hidas kehittymään. Kun meidän lapsi on ollut ihan päinvastaista. Enkä kyllä ikinä ole niitä korostanut, päinvastoin.

Tämä ystäväni silti jaksaa mollata meidän lasta, ulkonäköä, taitoja ym.

Mutta en uskalla tuolle sanoa mitään takasinkaan. Ja olen ajatellut, jotta olisiko tuo hieman kateellinen...

...mun yhdellä kaverilla on kanssa psyykkisiä ongelmia ja sen on tosi vaikea kestää esim. mun lasten hyviä kuulumisia.

Esikoistyttöni on kaunis (voi raukkaa mihin vielä joutuu, huonoille teille). Esikoistyttö oppi varhain lukemaan (tulee traumoja, kun niin aikaisin osaa lukea). Poikani on liikunnallinen ja pelaa joukkueessa jääkiekkoa (hänestä tulee väkivaltainen tai hänet hakataan pikapuoliin). Nuorin lapsemme osaa 2-vuotiaana yli puolet kirjaimista (tottakai hänen kuuluukin osata, hänellähän on kaksi isompaa sisarusta). Esikoisemme haaveilee eläinlääkärin ammatista ja kaverini töksäytti " ootko sitten valmis silpomaan eläimiä, sitä sun täytyy sitten tehdä" . Tuskin ihan kaikki eläinlääkärit ovat vielä 10-vuotiaina olleet valmiita kaikkiin toimenpiteisiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikkihan tietävät näitä, jotka joka käänteessä yrittävät vähätellä ja korostaa omaa erinomaisuuttaan. Minua vaan aina naurattavat tämmöiset jutut, kun niiden taustalla olevat jutut on niin selviä. Tosi pieni ihminen jos noin pitää sanoa.

nkin taitaa olla. MIKSI kukaan kuuntelisi tuollaista YSTÄVÄLTÄ? Ja sitten vielä käy ihmettelemään sitä jossain netin palstalla, eikä vähintäänkin puhu asiasta itse asianomaiselle.

Jos joku ystäväksi mieltämäni ihminen päästäisi suustaan esim. tuon, minkä tuo " ystävä" oli sairaalassa sanonut, en todellakaan edes puhuisi hänen kanssaan enää jatkossa, ellei hän sitten tajuaisi sanoneensa toooodella typerästi, ottaisi itse yhteyttä ja pyytäisi syvästi anteeksi. En kyllä toisaalta voisi kuvitellakaan, että olisin ystävä jonkun niin vähä-älyisen kanssa, joka tuollaisia alunperinkään suustaan päästäisi.

Kyllähän maailmaan juntteja mahtuu, mutta tarviiko niiden kanssa hengata? Eiköhän siperia opettaisi tuollekin ämmälle vähän käytöstapoja...Sitten kun ei ole enää yhtään ystävää, on aikaa miettiä, että mikä meni pieleen ja kannattaisiko omaa käytöstään vähän tarkistaa.

Kait se luontaista on mutten siitä kenellekään mainitse.

Äidin kuuluu nähdä lapsensa kauniina ja onnistuvana se on geeneissä ja täten jälkeläistään hoitaa hyvin.

Jokainen on yksilö ja kehittyy tahtiinsa. Vertailu kehityksessä on ollut yleistä aina. Hampaiden puhkeamisikä, paino ja pituus, liikunnan kehitys ja kehitys yleensä on keskusteluaiheita pienten vauvojen äideillä. Se mikä on lähinnä omaa elämää keskusteluttaa mutta kyllä se sitten kouluikään mennessä muuttuu ja sen jälkeen keskusteluttaa koulumenestys.

Meillä on suvussa yksi vastaava tapaus. Hänen tyttönsä tosin on vuotta vanhempi kuin meidän esikoisemme, mutta silti hän vertaa lapsia toisiinsa :P Tokihan hänen lapsensa on 10 senttiä pidempi ja oppii lukemaan aikaisemmin kuin meidän tyttömme... Minusta vertailu on lapsellista ja ärsyttävää, mutta enpä viitsi siltikään vetäistä hernettä nenääni. Ehkä tässä tapauksessa se on vain jotain itsensä tehostamista ja hyväksynnän hakemista (kyseessä nuori yh-äiti, joka on hyvin herkkä kaikelle kritiikille).

mulle ei tulis ikinä mieleenkään heittää ystävälle tollasta läppää. päin vastoin.

Ei tollanen ees oo mikään frendi. jätä se omaan arvoonsa ja haistata pitkät.

Lasten syntymän lisäksi toinen hyvä tilaisuus punnita kaverin kaveruus ilmaantuu oman asunnon ostamisessa.

Minä kerroin ystävälleni onnellisena, että kävin lainapaperit allekirjoittamassa aamulla ennen töihin tuloa. Tähän kaveri tokaisi, että toivottavasti sulla säilyy työpaikka kun ajat on kuitenkin niin epävarmat. Hän ei kuulemma itseään moiseen pakkorakoon pistäisi. Ei mennyt kuin muutama hassu vuosi ja miehensä kanssa ostivat talon...

Toinen ystäväni sanoi, että hän ei kyllä omistusasuntoa hankkisi ikinä. Asumisoikeusasunto on ihan paras asumismuoto. Eikä mennyt kuin muutama hassu vuosi ja asuntokauppoja oli tämäkin rouva tekemässä.

Jostain syystä miltei kaikki kaverini ovat olleet tällaisia. Minä olen ollut se hölmö, joka iloitsee toisten kanssa.

Ai niin, en ole kummankaan daamin kanssa ollut tekemisissä viime aikoina. Mistähän johtuu?

jonka täytyy aina olla paras kaikessa ja kaunein :(

Mulla on myös vähän samankaltainen ystävä, ei kuitenkaan yhtä paha.

Esim. kun vaihdoin vaippaa vauvalleni, kysyi tämä ystävä että mitä on neuvolassa sanottu vauvan ihosta. Vauvalla oli nätti iho ja neuvolassa oli sanottu että harvoin näkee niin siistiä ihoa. Tämän kun kerroin ystävälleni, niin tämä heti kommentoi kuinka hänelle oli hoitaja neuvolassa sanonut ettei koskaan ole nähnyt yhtä hyvää ihoa kuin tämän ystävän vauvoilla.

Ei tosiaankaan paha, mutta jotenkin vetää mielen matalaksi kun kaikesta pitää tehdä kilpailua.

Eikös vaan ollutkin rohkeasti tunnustettu että hän on niin heikko ja alkeellinen luonne, ettei kestäisi jos tulisi jotain ongelmia, esim. lapselleen kehityshäiriö. =D

Älä välitä, ap, jotkut ovat vaan vähemmän käteviä suustaan, tuskin se kuitenkaan tarkoitti pahoittaa sun mieltä, ja toivottavasti et oikeasti pahoitakaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat