Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

elikkäs meillä poika nyt 5kk ja pikku hiljaa oon aatellu alotella antaan kiinteetä ruokaa.neuvolassa sanottiin et alottaa perunalla mut voika siis antaa heti kaupan valmista peruna-porkkanasosetta?

ja lämmitättekö ruuan mikrossa vai vesihauteessa? vettä en oo vielä antanu ja mietin että pitääkö se vielä tuon ikäselle keittää?

tyhmiä kymysyksiä mut esikoinen kyseessä ja mitään tietoa ei oo:)

Kommentit (5)

Moi!

Reilu kaksi vuotta sitten aloitin kiinteiden antamisen kaupan maissisoseella. Ja eräs ystäväni aloitti porkkanasoseella. Toisena aineena oli sitten peruna. Ei se perunalla aloittaminen ole niin välttämätöntä... Ja voithan aina sanoa neuvolassa että olet aloittanut perunalla ja porkkanalla.

Pienen annoksen lämmittäminen käy melko nopeasti myös vesihauteessa, ei tule ainakaan liian kuumaa. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin lämmittää ensin nopeasti mikrossa ja sitten jäähdytellä kun tuli liian kuumaa. Jatkossa kun kiinteiden syöminen sujuu ja määrät on melko vakioita niin mikro on näppärä apu.

Tsemppiä harjoitteluun!

Mä oon aloittanut maissilla. Ja ihan kaupan sellaisella, mikrossa lämmittänytkin. Maissi on mukavan makeeta ja hiukan löysähköäkin, niin en ole edes maitoa sekaan lisännyt. Vettä en ole keittänyt. Ruusunmarjaa suosittelivat täällä neuvolassa tuon maissin lisäksi ensin maistettaviin. Mutta yhtä laatua kerrallaan kannattaa kokeilla, niin tietää jos jostain tulee allergioita yms. ongelmia.

Mukavia makuelämyksiä! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eiköhön sitä näillä opeilla saada aloteltua.varmasti alkuun tosiaan kannattaa ite keittää se pottu tai bataatti,ei kuitenkaan vauva syö ku sen pari lusikallista.

Moi,

tottakai voit aloittaa suoraan kaupan pe-po:lla, mut itse kannattaisin kyllä että aloitat ihan vaan yhellä ruoka-aineella. Niinku nyt vaikka tuolla perunalla. Keität itse potun ja puserrat sen siivilän läpi..lisäät joukkoon äidinmaitoa niin on tuttu maku mukana. Itse kyllä aloitin tuolla bataatilla kun se on miedompi kuin peruna. Meillä nimittäin tuli perunasta kovat vatsakivut. Mutta nyt olen sitten lisännyt pikkuhiljaa perunaa ton bataatin kanssa ja hyvin uppoaa..vatsakin on alkanut sitä sietämään. Niin ja tuleehan se huomattavasti halvemmaksi itse keittää se peruna kun ostaa kaupasta valmista..ja sit siitä heität n. puolet roskiin ku alussa ne on ihan vaan niitä makuannoksia. Mut jokainen taaplaa tyylillään. Lämmität ihan vaan mikrossa. Vesihauteessa saattais mennä ikuisuus. Veden voit aluks keittää, mut meille neuvolassa sanottiin että nämä suomen vesijohtovedet on niin hyvälaatuisia että voi antaa suoraan hanastakin.

Ei muuta kun onnea soseiden kanssa :)

Strösse

meillä aloitettiin perunalla, itse keitin. Nyt kun poika on syönyt jo jonkin aikaa kiinteitä ja useampaa sorttia, syödään sekä kaupan soseita että omatekoisia. Meille neuvolantäti suositteli mustikkaa, poika tykkää myös vadelmasta ja ruusunmarjoista.

Olen lämmittänyt ruuat mikrossa, vettä en ole keittänyt.

Shayen+poika 6kk

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat