Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei!

Minkälainen vointi on odttajalla rv 30? Mietiskelen kesän töitä ja kesäkuussa olisin itse noilla viikoilla. Nyt saan valita teenko kesäkuun vai en. Jaksaako tehdä fyysistä hoitotyötä noilla viikoilla?

Kiitos vastauksistanne jo eutkäteen. Olen tämmöinen etukäteen murehtija.

Kommentit (7)

terkkana sanoisin, että todella harva hoitotyötätekevä on töissä tuossa vaiheessa enää. Joten kesäloma alkuun ja loppu sairauslomaa ennen äitiyslomaa luulisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin, eipähän sitä voi toisen puolesta sanoa.

Tuntuu vaan epäreilulta, että jos lupaudun töihin ja sitten, jos joudunkin yhtenään sairaslomalle. En tiedä, aikaistahan tämä on vielä. Viikkoja vasta 9+3, joten en oikein uskalla avoimesti vielä pohtia tilannettani. Kaksi km takana.

Mitään en haluaisi riskeerata.

Kolme raskautta takana ja esim. viimeisen kohdalla vauva syntyi seuraavana päivänä kun olin lopettanut työt(kuukauden etuajassa) eikä varottanut mitenkään, vointi oli loistava loppuun asti. Tokan kanssa taas olin ihan rampa monta kuukautta aikaisemmin. Kuuntelet vain omaa kehoa, äläkä suotta murehdi mitä töihin olet luvannut. Itse murehdin ekan kanssa samaa ja sitten myöhemmin kadutti kun painoin itseni ihan loppuun.

Vastauksenne rauhoittivat hieman hermoiluani. Ensimmäinen tosiaan tulossa ja taidan hermoilla kaikesta. Jospa asiat kuitenkin järjestyvät parhain päin.

Aurinkoista tammikuun jatkoa.

Ap

Itse en jaksaisi /pystyisi tekemään kovinkaan fyysistä hoitotyötä (esim vanhusten hoitoa). Minulla supistelut ovat aina alkaneet rv 20 jälkeen ja fyysinen rasitushan niitä lisää. Raskauteni on juuri nyt rv 30 ja olen kotona esikoisen kanssa. Välillä hänenkin kanssaan selviäminen on työlästä (supistelujen takia). Toiset taas voivat todella hyvin koko raskausajan ja pystyvät olemaan töissä loppuun asti.

T: Rv 30+

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat