Seuraa 

Kuinka pian olet lopettanut imetyksen, kun olet huomannut olevasi uudestaan raskaana? Meillä vauva on puolivuotias, ja plussasin juuri. Onkohan paras heti ruveta lopettelemaan imetystä? Onko kellään kokemusta imetyksestä ja raskaana olosta yhtä aikaa?

Kommentit (4)

en näe syytä lopettaa.

Olin itse samassa tilanteessa kuin sinä, eli esikoisella ikää 6kk testin näyttäessä plussaa. Meillä neuvola kannusti jatkamaan imetystä niin kauan kun itsestä vaan siltä tuntuu, eli ei nähnyt sitä riskinä raskaudelle.

Loppupelissä tulin imettäneeksi siihen asti kunnes poika oli 10kk. Tuolloin palailin keikkatöihin ja imetys oli jäänyt lähinnä iltatouhuihin, vieroitus sujui hyvin ja poju alkoi nauttia iltamaitonsa nokkamukista.

Itse plussasin vauvan ollessa reilu 8kk ja lopetin imetyksen, kun vauva oli 9kk. Maidontulo väheni radikaalisti ja korvike kelpasi pojalle hyvin, joten meille sopi tämä tapa. Ei kai imetykselle estettä ole, varmaan kuitenkin aika rankkaa.

Ja ONNEA plussasta, teille tulee vielä pienempi ikäero kuin meillä (1v4kk):).

Sport75 rv 12+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asiasta on keskusteltu täällä aiemminkin paljon, katsoa haulla. Minäkin tulin raskaaksi, kun tyttäreni oli reilu puolivuotias. Imetin häntä vuoden ikäiseksi saakka, silloin lopetti itsekseen (maito oli varmaan muuttunut maultaan). Uusi vauva syntymässä hetkenä minä hyvänsä... Imetys ei mitenkään haittaa raskauttasi, paitsi sun pitää tietenkin syödä paljon ja monipuolisesti (itse tunsin alkuraskaudessa olevani koko ajan ihan kamalan nälkäinen, sitten opinkin syömään paljon ja kun lopetin imetyksen, paino hyppäsi aika lailla). Keskiraskaudessa maidon maku muuttuu ja määrä voi niukentua. Onnittelut raskaudesta!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat