Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tässä olisi uutta pinoa tälle viikolle. toivottavasti tulee yhtä pitkä pino kuin viimeviikolla. Palailen itse myöhemmin.

Kommentit (9)

Heippa kaikille!

Ihan ekaks vastaan edellisen ketjun hammaspesu -kysymykseen... Me käytiin hammashoitajalla 6kk iässä ja siitä lähtien ollaan yritetty muistaa pestä hampaita 1-2 krt/päivä. Vähän vaihtelevalla menestyksellä, lähinnä totuteltu hampaiden harjaamiseen.

Meillä on poika pysynyt ihmeen terveenä ainakin toistaiseksi. Muutama pieni nuha ainoastaan, eikä muuta. Juttu on varmaan ihan toinen, kun aloittaa hoidossa tuossa vuoden iässä... :/ Saatiin onneksi kiva hoitopaikka perhepäivähoitajalta, joten edes vähän paremmalla mielellä lähden töihin. :)))

Meillä on harjoiteltu hapanmaitotuotteiden käyttöä, toistaiseksi ei ainakaan tunnu olevan mitään vaivoja niistä. Vaikka eipä niitä nyt suurensuuria määriä vielä menekään. Lähinnä ruuissa ja piimässä, vähän viiliäkin on maisteltu.

Kuinkas muut maaliskuiset nukkuvat? Meillä poika heräilee yhä öisin pariin otteeseen. Välillä riittää, että kumoan sängyssä seisovan ja huutavan pojan takaisin makuuasentoon, mutta välillä huuto yltyy niin, että imetän pojan/otetaan meidän väliin nukkumaan. Välillä olen miettinyt unikouluajatusta, jotta saataisiin nukkua yöt (ei olla vielä koko yötä nukuttu putkeen pojan syntymän jälkeen..), mutta ainakin toistaiseksi ollaan ajateltu antaa ajan tehdä tehtävänsä; ehkä se mitta itselläkin joskus tulee täyteen ja sitten on valmis itsekin unikouluun, jos poika ei itse opi koko yötä nukkumaan...

-Terppari

Ihan alkuun nää sairasasiat kun ne on meillä niin pinnassa nyt..Joo siis korvapolilla käytiin ja silloin oli toinen korva jo kunnossa ja toinen liimainen, mutta kas kummaa ne paranikin sit lääkekuurin voimalla loppuun saakka, eli nyt ollaan koko perhe saatu nauttia hyvistä yöunista jo muutaman yön ajan..Ihanaa! Kyllä on itsekin kun toinen ihminen kun saa nukuttua! Mutta arvaatkapas mikä sairaus meidän pikku ukolla on?? Vesirokko! Alkoi sunnnuntaina ja nyt on aikas näppyläinen poitsu tällä. Ihmeen hyvin on menny, vaikka huomaa,että näppyjä kutittaa, kun poika hankaa peppua maahan (Pepussa eniten kai näppyjä). Kuumetta on vähän alle 38. Toivotaan, että kaikki menis yhtä hyvin sairauden loppuun saakka. Me muut, esikoinen mukaanlukien ollaan sairastettu jo vesirokko, joten siinä suhteessa ollaan onnekkaita.

Täällä on 10kk:n neuvola, meillä oliskin ollu se huomenna, mutta siirsin sen rokon takia parilla viikolla eteenpäin. Samalla on sit esikoisen 5-vuotisneuvola.

Hampaista on ollu puhetta..meillä alettiin pesemään (silloin kuin muistetaan ja jaksetaan) heti hampaiden ilmestyttyä. Kahdessa alahampaan takaosassa on mustia viivoja. Säikähdin jo,että varmasti reiät, mutta näytin niitä hammashoitajalle kun esikoinen kävi siellä, niin hoitaja sanoi, että ne on värjäytymiä. Toisille niitä tulee tosi helposti kuulemma. Mun äidillä on sama ongelma. Ohjeeks saatiin, että täytyy ottaa heti yksivuotiaana hammastahna käyttöön, niin niitä ei pääsis tulemaan niin paljon.

Työasiat on alkanu pyöriä mielessä myös..OOn valmistunu ammattiin vuosi sitten ja nyt oon aloitellu hakemaan töitä. Täällä vaan on tosi tiukka työtilanne, joten hakuprosessi voi kestää kauankin, tai toisaalta voi tärpätä piankin. Hoitoasioita oon myös pyöritelly mielessä ja soitinkin päivähoitotoimistoon ja kyselin asiaa. Tiesin kyllä mikä vastaus sieltä tulee kun täällä lopetettiin syksyllä yks päiväkoti ja MOL:in sivuilla etsitään nyt perhepäivähoitajia ja huhujen mukaan yksi ryhmis olis tulossa lisää kaupunkiin. Eli siis tiukka tilanne on hoitopaikkojen suhteen tällä hetkellä, mutta pakkohan heidän on järjestää hoitoa. Tietenkään mieleistä hoitomuotoa ei välttämättä saa.

Nyt päiväkahville... Heipat!

Äippis ja lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vantaalla taitaa olla erilaisia käytäntöjä, meillä nimittäin oli eilen 10kk neuvola. Paino 8960g ja pituus 74cm. Neuvolakorttiin tuli merkintä että iloinen ja touhukas tyttö.

Pääsääntöisesti meillä nukutaan koko yö, silloin tällöin heräilee. Joskus tyyntyy ihan itse, mutta joskus pitää käydä katsomassa ja nukuttamassa uudelleen. Nukkumaanmeno on ollut viimeaikoina vaikeata, eiköhän tilanne korjaannu kun päivähoito alkaa. Toivottavasti rytmi löytyy nopeasti.

Vielä ei voi sanoa että tyttö kävelisi ilman tukea, mutta pieniä matkoja kyllä töpsöttelee. Joka päivä enemmän ja enemmän... toivottavasti kävelisi suht hyvin ennen kuin päivähoito alkaa.

NapNap + tyttö10kk

hampaiden pesu. Kyllä ihan nolottaa kun nyt vasta alotin mutta ei tullut mieleeni aiemmin ; ) Hammashoitajalla ei vielä olla käyty enkä tiedä koska ekan kerran mennnään. Luultavasti siinä 1 vuotiaana.

YÖT menee vaihtelevasti meillä. Useimmiten yöt menee niin että tutin laitan ainakin 2-3 kertaa joelin suuhun ja sitten unet jatkuu. Viimeaikoina tosin on alkanut ilmetä liian aikaisia aamuheräämisiä 4-5 mais eikä poika meinaa nukhataa enään uudelleen ilman ruokaa. Nyt päätin etten enään anna siihen aikaan tai jos annan niin sitten myös noustaa ylös aamutoimiin. Se taas tarkottaa sitä että päivärytmi menee ihan sekasin kun poikaa sitten väsyttää jo 7-8 mais aamulla. Viikonloppuna heräili vasta 8 maissa mutta toissayönä poika itkeskeli ja valvoi puoli 5-6 sitten nukahti uudestaan. välillä silittelin häntä ja laitoin tuttia mutta maitoa enkä velliä en tarjonnu.

Mikäli aikaset aamut jatkuvat pitänee varmaan koittaa siirtyä yksiin päikkäreihin, mikä tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Yhteensä joel nukkuu n 3 tuntia päikkäreitä. tunnin aamupäivällä ja 2 tuntia iltapäivällä.

Nyt pitänee jatkaa kotihommia vielä kun voi..poika siis unilla.

Meillä on nyt täällä niin kiukkuinen pikkumies! En tiedä, pukkaako lisää hampaita vai mitä. Sylissä vaan pitäis kanniskella ja lauleskella. Itku pääsee heti,kun on aikeissa laskea lattialle. Aikas härdelliä on, kun on kaksi muutakin naperoa huomiota haluamassa ja sitä toki heillekin täytyy antaa. Nooh, eiköhän tämä tästä taas lutviudu. Kaikenlaisia kausiahan näille tulee. Kyllä se sen ihanan korvasta korvaan-hymyn väliin väläyttää ja taas jaksaa!

Ei ole tullut paljoa käytyä näillä sivuilla, pitäis taas aktivoitua:)

Meillä ei ole Vantaalla 10kk neuvolaa. Oman vaa' an mukaan paino vähän alle 10kg ja on myös siirrytty lähes kokonaan 80cm:n vaatteisiin. Jotain Bodyja on vielä 74cm Ai niin, anoppi oli ostanut joululahjaksi 68cm sammarit, hyvin on perillä lapsenlapsensa koosta;). No onneksi on tulossa perässä pitäjä.

FIONA olen samaa mieltä neuvolantädin kanssa, tehkää vaan lisää vauvoja. Olis kiva saada seuraa!

Meillä kovasti seisoskellaan jo ilman tukea ja pysyykin jo aika jämäkästi pystyssä. Saas nähä millon tulee ekat askeleet.

Mulla raskaus edennyt jo vkolle 13 ja ylihuomenna np-ultra Kättärillä, jännittää!

Nyt etsimään pikku riiviö, pelottavan hiljaista...

Sport75 ja ukkeli 10kk

Heips kaikille!

Meillä poika alkaa vihdoin parantua vesirokosta. Oli tässä kyllä pari kamalaa päivää, kun toisen näppyjä kutitti kovasti. Huuto oli välillä melko kovaa ja mihinkään ei meinannu rauhoittua. Tänään jo selkeästi parempi päivä! =)

Parantumisen myötä on alkanu tulla ihania uusia kehitysvaiheita..Kissan näkeminen sai kiljaisun aikaan ja auton näkeminen telkkarissa pärinää. Hyvin ymmärtää näköjään jo monia sanoja ja osaa yhdistää ne oikeisiin asioihin.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Tänään käytiin 10kk neuvolassa, oli siis " ylimääräinen" käynti kun Helsingissähän ei virallisesti enää tätä käyntiä ole, mutta halusin mennä.

Uuden mitat olivat: 10820g ja 76,5cm, kovasti on tasottunu ja rauhottunu kasvaminen (hyvä niin) ehtiipähän käyttää vaatteita pidempään.

Oon kyllä jo ostellu kesää ajatellen vaatteita (tai siis tilasin HM:stä) ni tilasin 86, luulisi olevan hyvä koko kesällä, nyt käytetään 80 ja en usko että ihan heti ne jää pieneksi.

Muuten ei ihmeempää kuulu, Neuvolatäti muistutti että ollanko muitettu olla kiitollisia kunnon yö-unista ;) ollaan kyllä!!!! ja sit sanoi että tehkääpä vaan lisää vauvoja ;) no katsellaan !!!!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille !!!!

fiona77 ja pikkumies 10kk

[color=green]Edistystä ruoka-asioissa, Nooa on alkanut syömään omatekemiä ruokia. On tainnut maku kehittyä kaiken maistelun myötä. Oon nyt tehny peruna-porkkanasosetta ja peruna-porkkana-parsakaalisosetta ja lisännyt kanaa sekaan. Jauhelihaa ei suostu syömään, liian kökköstä :) Myöskään ite tehty kaurapuuro ei mee kakomatta alas. Harjoitellaan...

-Monkey-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat