Vierailija

Itse pähkäilen juuri parhaillani, että vieläkö yritettäisiin iltatähteä. Itselläni ikää 35 v ja mies 36 v. Meillä on ennestään 8-vuotias lapsi, toista vaan ei olla saatu yrityksestä huolimatta. Nyt on alkanyt mietityttämään, että alkaako ikää olla jo liikaa ja ruvetaanko enää edes yrittämään uudelleen (lapsen saamisestahan ei mitään takeita ole, päin vastoin..)

Onko jakaa kokemuksia lapsista isolla ikäerolla ja teosta " vanhalla iällä" ?

Sivut

Kommentit (73)

Mä en käsitä tota asennetta, että 40-vuotiaana elämä ohi ja 60v haudassa...Mun äiti on 52 ja tosi nuorekas. Mun mielestä sillä vois hyvin asustella kotona 12-vuotias muksu.

On mulla myös 6 vuotta vanhempi sisarus. Äidistäni tuli mummi 45-vuotiaana. On ollut mukavaa meille molemmille, että mummi on jaksanut olla mukana lapsenlasten elämässä. Tuntuu todella oudolta, että äidilläni olisi kotona omien lapsieni ikäisiä lapsia vielä.

Tuntuu myös harmilliselta ajatella, että jos äitini olisi hankkinut lapset vasta myöhemmin... Äitini oli 40-vuotias oman äitinsä kuollessa, mummi oli alle 65v. Minä olin 16v. Sain kuitenkin tuntea mummini kaikki nuo vuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli siis kun kykenee tulemaan raskaaksi ilman lääketieteen apua. Iällisesti ehkä 45-vuotta olis musta vielä ok, mut sit..

Lääketieteellistä apua sallisin, jos vaikka vaihdevuodet on alkanu hyvin aikaisin, ennen 40-vuotta.

Hulluuhan se on tehä lapsia ihan mummoiässä tai jopa isomummoiässä, siinä ei kyllä lasta enää ajatella!

Rohkeesti vaan jos siltä tuntuu! =)

mutta oma äitini sai kuopuksensa 37-vuotiaana, eikä mielestäni ollut erityisen vanha äidiksi. Naapurin rouva sai nuorimmaisensa 48-vuotiaana, ja se tuntui jo aika vanhalta (on kylläkin lestadiolainen.)

Tämän asina DR Phil tämän samaisen teeman yhteydessä aika hyvin esitti. Samoin ihmisen biologia on mitä on, vaikka kuinka olisi nuorekas ja trendikäs, ei se biologia ole siitä miksikään muuttunut.

Vaikka 45-vuotias tuntisi itsensä todella freesiksi, niin 55-vuotiaana tilanne voi olla radikaalisti toinen.

Mutta eipä siinä mitään, jokainenhan tekee päätöksensä oman näkökulmansa kautta. Itse pidän tällä hetkellä viimeisen lapsen suhteen takarajana 34:ää vuotta, koska haluan elää alle eläkeikäisenä muutakin kuin lapsiperhearkea.

Nyt 24v ja lapset " tehty" . Olisin valmis sterilisaatioon mutta eivät suostu tekemään. Nuorin on jo leikki ikäinen ja vaipparalli takana. Tiedän etten enää saa enkä tee lapsia.

Vierailija:

Lainaus:

elämä ei ole koskaan täysin riskitöntä.

ja sairaan lapsen voi saada myös nuorempana.

Sairaan lapsen voi saada millä iällä hyvänsä, en mitenkään tarkoittanut että alle jonkun iän ei riskejä olisi. Mutta jossain iässä raskauden ja synnytyksen + lapsen terveysriskit alkavat kasvaa aika jyrkästi. Jyrkkyys vaan alkaakin aikaisemmin kun luulin.

Ja tietysti sekin tosiaan mietityttää, että lapsille tulisi ikäeroa aika paljon. JOS onnistuisin tulemaan raskaaksi, niin olisin kahdeksan vuoden päästä samassa tilanteessa kuin nyt; ainaista " taistelua" nukkumaanmenosta ja huoneensiivouksesta yms. että jaksaako sitä vielä silloin. Millaista on siirtyä koululaisarjesta taas vauva-arkeen vaipparumbineen sun muineen. Vaan ei kai pitäisi miettiä liikaa :)

ap

Eli lähes 90-vuotiaaksi. Hyvin ehti seuraamaan lapsensa kasvua, kouluunmenoa, nuoruutta, aikuisuutta ja lapsenlapsiakin. Nykyäänhän keskimääräinen elinikä on koko ajan kasvussa.

Itsekin sain lapseni lähes 4-kymppisenä. Tiedän, etten välttämättä ehdi nähdä lapsenlapsiani, mutta minulle riittää se, että näin sen oman lapseni ja sain seurata hänen kasvuaan.

Kyllä yli 40-vuotiaat vielä tekevät lapsia ihan tuosta vaan. Vasta jotain 44 vuoden kieppeillä vähän miettisin, mutta 43 v kyllä antaisin vielä palaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat