Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (18)

Nopeesti vaan tulin kuukauen aikana kertyneet kuulumiset kertomaan. Autojuna oli ehottomasti positiivinen kokemus pelkkään autoiluun verrattuna, ei tuntunu viimiset 300 kilsaa autolla enää missään, ku oli ees yrittäny nukkua yön oikein sängyssä. Ninni nukku sikeesti, mutta kyllä me aikuset heräiltiin vähän väliä junan ääniin. Lentokone silti on mun listalla edelleen ykkönen, tosin seuraavalla pohjosenreissulla neitistä joutuu jo paikanki maksamaan, ku on päälle 2-vuotias. Pääsiäisloma vietettäneen uuen vauvan kans kotosalla. Mareila tais kysyä lasketusta ajasta, se on 24.3.

Joulunaika Lapin mummolassa oli ihanaa ja kiireetöntä. Pukki taas vähän pelotti, mutta huippujuttuja Ninnistä oli mäenlasku pulkalla, kylpylässä käynti ja potkukelkkailu. Ihanaa muuten, ku tänään saatiin tänneki vihdoin lumi maahan!

Päiväunet meni mummolassa ihan plörinäksi, ja kotiin tultuaki varmin keino tuntuu olevan pitempi autoreissu otolliseen aikaan. Sänkyyn nukutettaessa koitan ite nukkua päikkärit meän sängyssä samassa huoneessa, ja suljen vaan korvani huuolta, joka sitte yleensä lopulta lakkaa. Joskus taas tyttö on niin hiljaa pinnasängyssään, että nukahan ite ekana, enkä sitte herättyäni tiiä, onko se nukkunu ollenkaan, mutta lepoa kai se on unetonki lepo. Arveluttaa pinnasängystä pois siirtäminen, (isojen sänky on jo ostettuna tallissa), ku Ninnin nukahtamisen onnistuminen tuntuu osaltaan olevan sen ansiota, ettei pinniksestä pääse lähtemään lätkimään. Liikkuviin vaunuihin tyttö nukahtaa suht hyvin, jos sitä ei erikseen yritä nukuttaa, vaan sattuu olemaan vaunuilla liikkeellä päiväuniaikaan.

Kai mie osaltani saan syyttää itteeni siitä, etten oo ottanu kunnon säännöllistä päivärytmiä käyttöön tuon esikoisen kanssa. Jospa sitä kahen kanssa sitte huomaa, ettei improvisointi onnistu enää nykysenkään vertaa. Yöunet onneksi on taas rauhottunu, mutta vieläki Ninni pitää hakea yöllä meiän väliin. Joinaki öinä tosin vasta aamuseittemän aikaan, joten sitähän ei oikeestaan ees lasketa...

Ja se siitä lyhyesti kirjottamisesta sitte. Eipä sentään yli puolenyön menny:)

Udidi, Ninni ja Dumbo rv 30+1

Täällä ollaan vielä - mieheni nukahti jo noin tunti sitten sohvalle, mutta mulle ei meinaa uni tulla. Johtunee tästä raskaudesta. Muuten ihan ok, mutta aamuisin sitten meinaa väsyttää..

Kirjoittaminen sujuu nyt vähän hitaanlaisesti, sillä mulla on laastarit molemmissa etusormissa. Täällä ollaan siivoiltu ja pyykätty niin huolellisesti, että sormet on kuivat ja haavoilla : ) tai oikeastaan : (. Yllättävän paljon tää vaikuttaa kaikkeen, vaikka itse vammat ovatkin aika pienet.

Mareila kyseli hippusten siivousinnosta. Laura on suht innokas apulainen, ja tykkää aivan erityisesti tiskaamisesta ja leipomisesta. Välillä hän myös innostuu puhdistamaan huolella ja keskittyneenä talouspaperirullatelinettämme (!).

Pihlan tavoin Laurasta on myös vain hyvää sanottavaa! Olen viime aikoina ollut välillä ihan pakahtua siihen iloon ja onneen, mitä hän meille tuo. On ihan erityisen kiitollinen olo, samoin kuin tämän uuden raskauden vuoksi. Toivon teille kaikille samanlaisia fiiliksiä sekä voimia, jos on huolta tai väsymystä!

Lylelle tsemppiä! Toivottavasti saat kerättyä nyt voimiasi ennen kuin miehesi lähtee sille työmatkalleen! Koiranomistajana voisin kuvitella, että lapset vielä menee jotenkuten sen kaksi viikkoa, mutta koiran kaikki lenkittäminen lasten kanssa saattaisi olla melkoisen työlästä.

Nyt nukkumaan joten hyvää ja rauhallista yötä kaikille,

t. Ompunäiti ja Laura

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan pikaseen kun Anton nukkuu. Ihanaa palata arkeen, saa rytmin kuntoon, luulen, että Antonin yöhuudot johtuvat osittain sekaisin menneestä rymtmistä. Eli tänään noustiin ajoissa ja pompittiin puistoon heti aamusta =) Anton viihtyi siellä ihan hyvin, kaupan kautta kotiin ja syömään. Päiväunille mentiin multikarjunnan kautta, mutta luulen sen jotuneen yliväsymyksestä, josko tämä tästä helpottaa.

Anton on alkanut kertomaan juttuja paljon, hän käyttää niitä muutamaa sanaa ja eleitä, saattaa selittää että " pappa" ja osoittaa ovea, joka tarkoittaa että pappa tuli töistä tai meni töihin, tai näyttää missä veli oli ja minne hän sitten meni.

Pukki toi muumilaivan, joka koottiin lauantaina, se oli loistava, koska molemmat pojat leikkivät sillä tosi innokkaasti. Eli muumit on meillä pop, tosin ei Anton niitä telkkarista katso, laulun vaan. Ja vielä suuria uutisia, Anton jaksaa KUUNNELLA KIRJOJA, tätä olen odottanut =)

Nyt muihin hommiin, ennenkuin Anton herää

Mareila+Anton

Sofia on nimittäin alkanut reistaleen nukkumisen kanssa. Se on nukkunut pienestä asti yöt parhaiten kaikista kolmesta. Eipä ole oikeastaan heräillyt öisin, vain silloin, jos sairas tai hampaita tulossa. Päivä- ja yöunille on mennyt aina hyvin. Kun on nukkuma-aika, niin menee itse suosiolla sänkyyn, tutti suuhun ja apina kainaloon. Ei mitään reistailua eikä ole tarvinut koskaan nukuttaa mitenkään. Ihme lapsi poikiin verrattuna.

Nyt ei suostu nukkumaan päikkäreitä. Heti, kun sänkyyn vie, niin alkaa huutamaan ja pois pitäisi päästä. Ja minäkin olen sitä mieltä, että pitäisi vielä ainakin 3v asti ne nukkua. Jos vähänkään huudattaa sängyssä, neiti huutaa niin, että oksentaa. Nyt olenkin sitten joutunut makaamaan omassa sängyssä, niin kauan että Sofia nukahtaa.

Joinakin päivinä ei ole nukkunut päikkäreitä, jos on aamulla herännyt myöhään. Silloin ei nuku myöskään yöllä hyvin, kuten Mareilakin (?) sanoi.

Eilen sitten reistaili ekaa kertaa myös yöunille mennessä. Mun piti laulaa sille noin tunnin ajan samaa itsekeksittyä unilaulun lausetta. Samassa huoneessa ei onneksi tarvinut olla. Öisin myös heräilee taas monta, monta kertaa.

Minäkin olen yksin 4-5 iltaa viikossa näiden kolmen kanssa. Inhottavaa, jos Sofiankin nukuttaminen menee näin hankalaksi.

Noihin päikkäreihin vaikuttaa myös isot veljet. Sofia kuuntelee niiden juttuja, ja sekin vaikutta unen saantiin. Laitankin pojat yleensä ulos tai dvd:tä katsomaan, niin kauan, että sofia nukahtaa.

Olen ajatellut, että ainakin päikkärireistailu johtuu jostain ikävaiheesta. Muistan, että meidän esikoisellekin tuli sama protestointi samassa iässä.

Henna ja Sofia

Moi!

Mies on töissä, joten kerkeän koneelle viikonloppunakin =)

Vaakamomin tavoin nautin kun on lunta, ihanan valoisaa ja oma mieli on tosi hyvä. Anteeksi, mutta repesin kalsari jutulle, meidänkin kohta 6 veen kanssa saa olla tosi tarkka, kun poika menee ulos. Koska ei halua laittaa huppari tms. pitkähihaisen t-paidan päälle. JOten jos ei ole tarkkana, niin poika lähtee ilman sitä.

Meillä tuntuu olevan tosi seesteinen vaihe, pojat ovat aivan ihanania ja tuovat suurta iloa päiviini, Antonin touhuja on hauska katsoa, kun toinen on olevinaan NIIN iso, mutta on kuitenkin tosi pieni vielä. Pojat leikkivät tosi kivasti yhdessä ja rakastavat toisiaan kovin ja minä kun sain tehtyä viikko siivouksen eilen, on mieli hyvä ja onnellinen =)

Minun oma aikani on ensi viikonloppuna, perjantaina on yksi konsertti mihin mennään ja lauantaina hyvän ystäväni läksiäiset, täytyy tankata lapsia ensi viikko, niin kestää " eron" Hassua, vaikka tarvitsen omaa aikaa, ikävöin lapsia tosi paljon kun olen poissa. Sunnuntaina hyvä ystäväni tulee värjäämään hiukseni, niin on sitten ensi viikonloppuna hieno tukka =)

Tänään esikoisen kaveri tuli yökylään, joten saan kokeilla mitä on elämä kolmen pojan kanssa =) Näin yhden päivän ajan.

Mukavaa viikonloppua kaikille

Mareila+Anton

Yöheräilyistä, vaikka ei kai Antonista voi sanoa, että olisi kovin hyvin nukkunut (välillä on kausia, että Anton nukkuu muutaman yön kokonaan) eli meillä heräillään öisin, en tiedä mikä on ikään kuuluvaa ja mikä " muuten vaan" heräilyä

Päikkärit on Antonin PAKKO nukkua, muuten yö menee huutamiseksi, tosin meillä on rytmin kanssa ongelmia ja siksi päikkärit alkava liian myöhään ja illalla ei nukuta, toisaalta liian lyhyet päikkärit aiheuttavat yöhuudon. Kerrallaan nukkuu 30min-2h (mitä lähempänä 2h, sen parempi)

Samaan syssyyn laitan rytmi gallupin, josko se helpottaisi meidän rytmin muodostusta, eli minkälaisia rytmejä teidän hipuilla on?

Jeps, nyt alkoi huuto sängystä, täytyypä mennä

Mareila+Muru

Vatsalihaksia pitäis tehdä, mutta niin vaan löydän itseni täältä netistä

:-)..No jos kohta !!!

Elmo huusi eilen illalla pari tuntia, haroi korvaansa ja itkun seasta erotin sanat KORVA ja PIPI. No aamulla sitten päivystykseen ( 2 h odotusta grrrrrr) ja sehän siellä oli, korvatulehdus molemmissa korvissa....taas. Eihän se tietty kiva ole, että toisella on korvatulehdus, mutta " ihanaa" oli se, että poika ensimmäisen kerran osasi itse sanoa, minne sattuu....hyvä hyvä, helpottaa äidin elämää.

Rytmeistä ja unista.

Päiväunet ovat meillä must. Pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että useimmat tämän ikäiset tarvitsevat päiväunet ja hyvin nukutut päiväunet takaavat myös rauhallisemmat yöunet. Meillä tämä on pätenyt kaikkien 3:n pojan kanssa. Mutta sitten taas kokemuksesta päiväkodissa tiedän, että on myös lapsia, jotka selviävät ihan pienestä pitäen vähemmillä unilla. Itse olen kuulemma lopettanut noin 2 vuotiaana päivä-unet ja äiti on saanut asiasta melkoiset huudot tarhan tädeiltä ;-) Mutta minkäs teet, jotkut lapset vaan ei tarvitse niin paljon unta.

Päivärytmi on nykyään tälläinen...osa Elmon sanelemaa, osa muun perheen sanelemaa.

7.30-8 ylös

8-8.30 aamupala

yleistä touhuilua

10 ulos myöhentynyt kiitos ihanien säiden...menemme siis arkisin aamupäivällä ulos oli ilma mikä tahansa

11.30-12 lounas

12-15 päivä-unta (tuolle aika välille sen 2-2½tuntia)

15 välipala

15.30-16 ulos, riippuen ilmasta ja miehen työvuoroista

16.30-17 päivällinen

yleistä touhuilua, joskus kyläilyä

19 kylpyyn

19.30 iltapala

20 sänkyyn

viimeistään 21 ZZZZZZZZ

Mulla on aika armeijarytmi....tiedän, mutta olen nykyään noin 4-5 iltaa yksin 3 pojan kanssa, joten homman on toimittava :-)

Toisaalta olen esikoisesta asti huomannut, että säännöllinen rytmi AUTTAA arjessa lapsen kanssa. Lapsi elää usein kaoottista elämänvaihetta ja uudet taidot sekoittavat henkistä maailman kuvaa. Tällöin on hyvä, että edes ulkoinen elämä on suhteellisen ennustettavissa. Näin meillä

Mutta nyt pussaamaan isot pojat unten maille

Toivottavasti hippuset nukkuivat hyvin viime yön ja antoivat vanhemmillekin lepoa! Laura on nyt nukkunut kolme viimeistä yötä aika rauhallisesti, parilla itkahduksella vain. Viime yönä hän tosin olisi halunnut valot päälle klo 2.45 ja lukea " jahka vetu kiijaa" (= pieni kirja, joka kertoo punaisesta Jaska-veturista). Protestoi sitten aikansa, kun tämä EI toteutunut.

Itse menin tosi myöhään nukkumaan, koska jäin pitkästä aikaa koukkuun lukemiseen! Eikä kyseessä ollut mikä tahansa rompsu, vaan Rita Emmetin " Kaikki paikallaan. Rojuntaltuttajan käsikirja" : ) !! Se on hauskasti, innostavasti, kannustavasti ja käytännönläheisesti kirjoitettu kirja minun kaltaisilleni ihmisille, jotka elävät epäjärjestyksessä ja kärsivät siitä. Sain siitä paljon ideoita ja puhtia tämän kodin järkkäämiseen - taas kerran. Suosittelen sitä kaikille samassa tilanteessa oleville!

Nyt täällä onkin kakkatilanne, joten täytyy lopetella. Muutenkin alkaa toi päivä valjeta ja koiralenkki odottaa.

Mukavaa päivää kaikille!

Ompunäiti ja Laura 9.4.

Milenna kyseli päiväunista. Meillä Laura nukkuu ne (thank God), ja nukahtaakin tällä haavaa helposti rattaisiin parvekkeelle. Mitään pitkiä unia ei tosin oteta - yleensä max 1,5 tuntia ja esim. tänään vain 1h10min. On kuitenkin ollut herätessään ihan hyväntuulinen, joten en tällä hetkellä stressaa unien lyhyydestä. Vaikka olishan se edelleen kiva, jos hän j o s k u s alkaisi antaa mulle vaikka sen pari tuntia omaa aikaa ja nukkua pidempään! : ) Mutta - luulenpa kyllä, että sitä päivää tai ainakaan pidempää kautta emme tule näkemään. Yöunet ovat tällä hetkellä n. klo 20.30-7.00 eli unta tulee vuorokaudessa n. 11,5-12 tuntia.

Jaahas, nyt pitääkin taas mennä. Terkkuja!

Ompunäiti

Uhmiksen sijaan meille on muuttanut oikein ihana, valoisa ja sopuisa poika =0 Vaatteet saa pukea, vaipan saa laittaa, ilman hirveätä huutoa. Viime viikolla mikään ei onnistunut, äkkiä nämä pienet kääntävät kelkkansa.

Ainoastaan kaupassa Anton sai uhmakohtauksen, toisaalta ei kauppareissut ole pitkään aikaan sujuneet. Reissun jälkeen Anton nukkui tosi pitkät päikkärit rattaissa.

Tämä viikko on mennyt oikein hyvin, ainoastaan aamuherääminen tuottaa tuskaa, jostain syystä ei kukaan päästä ylös, kai se on tämä pimeys ja muu.

Onko muut hippuset innostuneet siivoamaan? Anton tulee tosi touhuissaan auttamaan äitiä siivouksessa. Pojalla pitää olla oma rätti millä pyyhkii ja imurin varressa Anton roikkuu, kun imuroidaan. Kaikkiin muihinkin kotitöihin tulee innolla mukaan. Mukavaahan se on, mutta esikoisesta en tuollaista innostusta muista.

Viikonloppu menee varmaan aika pitkälle kotona ollen ja renotutuen. Isää käydään katsomassa ja esikoisen kaveri tulee yökylään, miehellä on varmaa hommia viikonloppuna. ¨

OIkein mukavaa viikonloppua kaikille

Mareila+Anton

Miia ei jaksa viel kuunnella kirjoja, katselee mielellään, mut siis sivut kääntyy just silloin kun neiti haluaa..

Mites teillä muilla nukutaan päikkäreitä?

Meillä ei oikeestaan nukuta, paitsi jos aamulla on herätty aikaseen, n.5-6 aikaan. Eilen just kun oltiin mummolassa niin siel isovanhemmat oli sitä mieltä että kun päivällä syöttää lasta eka oikeen kunnolla mahan täyteen, niin sit nukahtaa hyvin..No, nukahtihan tuo, mut illalla oli taas kiukku ja parku kun ei meinannut uni tulla millään.

Meni varmaan sit 23 asti ennen kuin neiti hyytyi nukkumaan. Ei tuo oo miusta hyvä noinkaan, mieluummin kuuntelen illalla sen n.puol tuntii sitä iltaväsykiukkua, kuin myöhällä parikin tuntia huutoa, kun ois nukkumaanmneoaika..

Meillä ei oo pottailussa päästy puusta pitkälle, aamupisut saadaan joskus pyydystettyä, mut sen enempää ei ollakaan sitä stressattu. Kaipa tuota ehditään kesällä sit kokeilla enempi.

Mistä lie johtuukaan, mutta olen ollut tämän viikon poikkeuksellisen väsynyt. Iltaisin olen jo 21-22 nukkumassa, nukun yön ja silti vaan väsyttää. Tänään istuin asiakkaan tukena oikeudessa koko päivän. Kun sitten neljän jälkeen tulin lasten kanssa kotiin, oli taas vetämätön olo. Kaikki tekemättömät siivoustyöt, pyykit, silitystyöt, tiskit ja muut pompii silmille, ja mihinkään ei jaksa tarttua. Ukolle vaan kiukuttelen.. Mitä lie pitkittyneen marraskuun väsymystä. Onneksi nyt tuli sentään lunta.

Pihlasta on vaan hyvää sanottavaa. Ja ajatella, hän oli ollut koko tämän päivän kuivana hoidossa, samalla vaipalla siis. Eilen ilmoitteli mummolassakin, että pissa olis tulossa, ja sitten liruteltiin pöntölle.

Nukkuminenkin on nyt kuosissa.. Äiti vaan on hieman vetämätön, mutta eiköhän se tästä.

Mukavaa viikonloppua!

Töissä ollaan... Ja hyvällä omalla tunnolla vähän koneella rämpläilemässä :)

Unijutut ja rytmit kuulostavat tutuilta. meillä on rytmi miltei tunnilleen sama kuin Vaakamomin Elmolla. Paitsi että Pihla herää yleensä jo ennen seitsemää.

Meillä on ollut Pihlalla myäs tuollaista " ikään liittyvää" heräilyä, mutta tuntuisi, että parempaan suuntaan ollaan menossa. Iltanukuttamiset ovat olleet vähän helpompia, eli ehkä palaamme siihen, mistä lähdettiin: Pihla viedään sänkyyn, sanotaan hyvää yötä ja sitten ei muuta tarvitakaan.

Minä odotan jo vähän kauhunsekaisin tuntein tulevia kahta viikkoa, jolloin mies on työmatkalla. Kyllähän yksi ihminen handlaa kahden lapsen ja koiran kanssa, kun on pakko, mutta on se vaan niin erilaista.

Tänään lähden töistä suoraan Helsinkiin ja kampaajalle. nautin olostani vaan ja rentoudun. Huomenna juttelen kahden kesken perhepäivähoitajan kanssa ja päivitämme sitä varhaiskasvatussuunnitelmaa, eli kertailemme, missä lasten kanssa mennään ja mitkä on tämän hetken kehityshaasteet. Tykkään näistä keskusteluistamme paljon, sillä olemme jotenkin niin samalla sivulla kasvatusasioiden kanssa. Ja hoitajamme todella välittää lapsistamme.

Nyt aika taas ryhdistäytyä työn suhteen.

Elmolle paranemiset!

Lyle

Heipä hei kaikille ja kiitokset Elmon tsempityksestä :-) Voidaan jo paremmin....mitä nyt yskä jatkuu, mutta korvaansa ei siis valita.

Elmosta on joka toinen päivä hyvää sanottavaa ja joka toinen päivä huonoa sanottavaa. Poika menee kuin tuuliviiri ;-) Välillä on hirveän yhteistyöhaluinen ja iloinen, välillä ei mikään kelpaa ja kerkiää tekemään " tuhmuuksia" , minkä ehtii. Elmon bravuuri on mm. pesukoneen/astianpesukoneen uudelleen ohjelmoiminen ja juuri kun äiti on oppinut laittamaan ovet kiinni, niin poikapas on oppinut/ylettänyt avaamaan ovet :-( Eli joka tapauksessa saa koko ajan kytätä, että milläs lämmöllä se pesukone nyt pyörii !!!

Mulla on tänään vapaa-ilta tulossa. Anoppi HALUAA kaikki lapset yökylään...aloitti kyselyn jo alkuviikosta. No onhan mulla menoa täksi illaksi (yksi ensi ilta), mutta en ollut ajatellut mennä, kun en jaksanut vaivautua kyselemään lapsille hoitoa. No nyt se sitten hoitui itsestään, joten mikäpäs siinä mennään sitten.

On kyllä pakko sanoa, että on ihanaa kun anoppi vartavasten haluaa hoitaa poikia ja jakaa heidän elämäänsä. Ei me aina kaikista asioista samoilla linjoilla olla, mutta kumpikin on oppinut kunnioittamaan toista eikä yritetä dumata toisiamme tai kasvatusperiaatteitamme. Olemme sopineet, että mummin luona voi asiat tehdä hieman toisin, mutta jos anoppi tulee meille, niin sitten mennään meidän säännöillä. Ja kyllä tämä on ollut ongelma joskus esikoisen aikoina ;-)

Ihanaa kun on lunta....no edes räntää :-) Heti paljon valoisempaa.

Eilen mun keskimmäinen 6 vee lähti ruoan jälkeen ulos ja en ehtinyt tarkistamaan, mitä hänellä on päällä kun syötiin vielä Elmon kanssa (yleisesti ottaen pukeutuu fiksusti). No poikapa oli " unohtanut" panna ulkohousut jalkaan ja oli siis tunnin laskemassa mäkeä pelkät pitkät kalsarit jalassa....voi jessus, että muo otti päähän....ja vähän kyllä naurattikin. No eipä tuo tunnu kipeeksi tulleen....onneksi.

No nyt taas hommiin...Hyvää viikonloppua kaikille

Laura tuolla pukee pipoa ja tumppuja päälleen - on lähdössä kuulemma kauppaan. Sieltä ostetaan " aitoo, eipää, mandikittia" (=maitoa, leipää, mandariineja). : )

Toivottavasti olette saaneet nukutuksi! Meillä Laura on Antonin tapaan nukkunut aina aika vaihtelevasti - vain harvoin ihan läpi yön, mutta pääosin ihan siedettävästi mielestäni. Tällä hetkellä hän tosiaan itkeskelee hiukan 1-2 kertaa yössä, muttei vaadi juurikaan toimenpiteitä rauhoittuakseen. Lauran pinnis on puolen metrin päässä minusta, joten yleensä riittää, että itsekin puolinukuksissa rauhoittelen häntä puhumalla tai hyssyttelemällä. Olen ollut huomaavinani, että hoitopäivien (noin kerran viikossa anopilla) jälkeiset yöt ovat viime aikoina olleet levottomampia. Olisko Laurallakin viimein eroahdistuksen poikasta?!?

Voi harmi niitä Elmon korvia! Tsemppiä Vaakamomille!

Meidän päivärytmi on tällä haavaa kutakuinkin tällainen:

noin klo

7-7.30 herätys

sitten aamupalalle + muille aamutoimille

äiti siivoilee, Laura leikkii

9.30 lähdetään rattailla koiran aamulenkille

(mieheni on kyllä pissattanut koiran jo aikaisemmin aamulla!)

tuodaan koira kotiin ja jäädään vielä Lauran kanssa ulos, jos sää sallii eikä tarvitse kauheasti kokkailla lounasta

11.00 tullaan sisälle

11.30 lounas

12.30 Laura päikkäreille

14.00 mennessä herää aika takuuvarmasti viimeistään

välipalaa

leikkiä

15.30 tai vähän ennen lähdetään rattailla koiran kanssa ulos, mennään isiä vastaan (työpaikka 10 minsan kävelymatkan päässä)

16.30 kotiin

17-17.30 päivällinen

leikkiä, olemista, joskus harvemmin kyläilyä tai kaupassa käyntiä

19.00 iltapuuro + iltatoimet

20.30 Laura nukahtaa yleensä viimeistään

Tuota iltapuuroa ollaan vähän nyt myöhentämässä, kun nukahtaminen yöunille tuntuu joka tapauksessa olevan puoli ysin aikaan (eikä kasin pintaan kuten ennen).

Mutta. Jotta pysyisimme noissa aikatauluissamme, täytynee nostaa peffa ylös tästä tuolista ja lähteä tuonne tuuliseen päivään! Palailemisiin,

Ompunäiti

Onko muilla Huhtiksilla, jotka ovat nukkuneet hyvin ennen yönsä, heräilyä . Tarkoitan että mahtaisiko tämä meidän yö heräily olla jotakin ikään kuuluvaa? On nimittäin ennen nukkunut heräämättä kertaakaan yönaikana, ja nyt heräilee itkemään 1-2 kertaa yössä. Suurempaa hätää ei tunnu olevan, muttei meinaa rauhoittua itsekseen nukkumaan, vaan täytyy antaa maitoa ja sen jälkeen nukahtaa. Ei vaan ole kiva jos yö heräilyt alkavat tässä iässä! Onko muilla vastaavaa?

Kiitos kun kerroitte omista rytmeistänne, kerron meidän rytmin kunhan saan sen tehtyä. Suurin ongelma ehdottomasti on lasten aamu unisuus. Heräisivät vasta 9-10 ja se taas siirtää päikkäreitä ja ilta nukahtamista. Koitan taas totuttaa Antonin nukahtamaan omaan sänkyyn, oikeastaan siksi etten kestä noita 1-3h nukutus sessioita. Puoli tuntia ei haittaisi, mutta pahimillaan kun Antonia saa nukuttaa kolmekin tuntia, niin ei kiva. Minä kun käytännössä yksin olen illat poikien kanssa, niin olisi kiva saada sitä omaa aikaa joskus

Elmolle kovasti paranemista. Kun lapsi osaa sanoa, mihin koskee niin elämä helpottuu kummasti. Antonin kohdalla ei ole toivoa, että vähään aikaan kertoisi mikä on vialla.

Hemmetti, oli vaikka ja mitä mielessä, kun aloin kirjoittaa, mutta kaikki hävisi sen siliän tiän... AInakin Lylelle piti toivottaa mukavaa rentoutumista =)

Palailen, jos muistuu mitä vielä piti kirjoitella

Mareila+Anton

Toivottavasti Elmo voi jo paremmin!

Meidän öistä ei kannata puhua, Amanda edelleen heräilee säännöllisen epäsäännöllisesti itkeskelemään.

Mareila, Amandan rytmi on tällä hetkellä suunnilleen tällainen:

A herää klo 07

aamupäivällä ulos hoitajan kanssa

lounas yhdeltä

päiväunet klo 13:30 - 15

välipala herättyä

päivällinen klo 18:30 (noin)

iltapesuille ja pisuille klo 20, nukahtaa klo 21 jälkeen

A jaksaa jonkin verran kuunnella kirjoja mutta mieluiten lukee itse ja selittää kauheasti (muuten, se rakas eläinkirja on nyt hukassa, höh)

Hienoa, että Pihlakin on jo melkein kuiva! A ei vielä ole, illalla ja aamulla pissaa pottaan ja vain satunnaisesti päivällä.

Huvittaa, Amanda ei ainakaan jää jalkoihin, tuntuu siltä. Pitää sellasta jöötä isosisaruksille ja puolustautuu sillonkin kun ei ole aihetta. Tuntuu välillä niin isolta tytöltä että melkeen unohtuu miten pieni toinen kuitenkin on. Sitten kun A:lla on puhe vielä selkiintynyt niin sekin korostaa asiaa. Jos joku yrittää viedä siltä pallon niin karjasee vihaseen " MINÄ haluun pelata jalkapalloo" ja kalistelee purukalustoa siihen malliin että veli juoksee pakoon. No, antaa se sitten pusuja ja haleja myös sen edestä.

Mulla on ollut työntäyteinen viikko joten ihanaa kun on perjantai! Kaikille iloista viikonloppua =)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat