Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tietäisikö joku miten asia noin niin kun käytännössä menee?!

Minä aloitin osa-aikaisen määräaikaisen työn joka kestää toukokuun loppuun. Olemme jo alustavasti sopineet kesästä että todennäköisesti sopparia jatkataan sitten (ehkä) vuoden loppuun. Jos nyt tulisin raskaaksi niin että minulla olisi työsopimus voimassa niin onko se jonkillainen sopimusrikkomus?

Entä se jos kirjoittaisin uuden sopimuksen tietäen että olisin raskaana (enkä pystyisi työskentelemään kuitenkaan sopimuksen määrä päivään asti) mutta en kertoisi sitä työnantajalle?

Kiitos kovasti jos joku osaisi kertoa jotain asiasta. Tai edes kenen puoleen voisin kääntyä hakemaan neuvoja?

Kommentit (3)

Mulle kävi juuri niin, että soppari oli katkolla eikä sitä jatkettu.

Tulin raskaaksi vihdoin ja viimein elokuussa ja la on huhtikuussa. Mulla oli työsoppari voimassa vuoden 2006 loppuun ja sanallinen lupaus jatkosta. Sanallisen tukena oli yksi sähköpostiviesti, jossa luki, että " jos tilanne ei rahoitusrintamalla muutu, työsuhdetta jatketaan vuoden 2007 alusta katkeamatta vuoden 2007 loppuun" .

Mutta niinpä vain kävi, että vaikka rahoitusasiat oli kunnossa (itse varmistin, että näin on), työsuhdetta ei jatkettukaan. Pidän raskautta syynä ja sekös ketuttaa aika lailla. Oikeuteen en jaksa vaikean raskauden uuvuttamana lähteä, mutta jotain neuvotteluja käyn työnantajan kanssa jatkosta. Tekivät törkeästi, mielestäni ja myös tukenani ollut varatuomariystäväni on samaa mieltä. Oikeudessa voittaisin kanteen.

No, elämä on. Ikinä et voi siis olla varma ja raskaudesta sakotetaan tosi usein. Se on perseestä mutta sitä tapahtuu todella usein. Ikävä kyllä.

T: eräs joka nyt odottelee hoitotuen varassa työttömänä uuden äitiysloman alkua

Jotenkin vaan tulee niin huijari fiilis jos täytyy asiaa pimittää ihan vartavasten työsopimuksen toivossa... Olen kuitenkin ymmäränyt (keskuteluja seuratessa) et ei sitä jatkosopparia välttämättä irtoa jos kerron raskaudesta avoimesti. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuleminen ei ole sopimusrikkomus =)

Määräaikaisesta työsuhteesta jäädään normaalisti äitiyslomalle ja työsuhde loppuu sopimuksen mukaan (vaikka äitiysloman aikana).

Se on ihan sinun omassa harkinnassasi haluatko kertoa raskaudesta työnantajalle kun sopimusta teette.

Kannattaa muistaa ettei raskauden jatkumisesta voi olla koskaan täysin varma. Ja voihan niinkin käydä ettei tiedä olevansa raskaana ennen kuin aivan loppuraskaudesta ;)

Onnea työ- ja raskausasioihin =)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat