Vierailija

Meitä siskoksia on siis kolme. A sisko, minä ja C sisko. Nuilla A ja C siskoksella on aina synkannut vähän paremmin keskenään, kuin sitten minun kanssa. Nyt aikuisena/nuorena välimme ovat kaikkien kanssa hyvät, mutta... minusta tuntuu että minä olen aivan ulkopuolinen tässä jutussa. Sisko A ja C järkkäävät keskenään kaikenlaista ja sitten kysyvät mua mukaan, että tulenko. mä kun imetän vielä, niin ei sitä esim. extempore lähtöjä voi tehdä ja muutenkaan pitäis munkin saada vähän suunnitella asiaa etukäteen. Sit ne "valittaa" mulle kun mä en tuu koskaan niitten kans mihinkään... mun mieskin vielä 3-vuorotyössä, niin senkin suhteen mun pitäis tietää menot etukäteen.. Sit kun minä ja sisko C asutaan aika lähekkäin, niin tämä sisko A käy paljon enemmän perheensä kanssa kyläilemässä siskon C luona ja asiaa olen häneltä kysynyt, niin sanoi vaan, että mulla kun mies on vuorotyössä, niin hankala meille tulla...

sitten ollaan kaikki oltu menossa perhekerhoon(kaikilla on siis lapsia) niin nyt tämä sisko A ei aijotkaan siellä käydä, kun hän ei pääse sinne yhtä aikaa siskon C kanssa, niin ei sitten oo mitään järkeä..vaikka siis mä oon siellä...

sitten mä suunnittelin siskon C kanssa, että aletaan käymään jumpalla. ja siitä ollut puhetta jo kauan ja ollaan ns.sovittu, että nyt syyskuussa aloitetaan..no sit eilen tämä sisko C soittaa, että ovat siskon A kanssa miettineet, että he alkavatkin käymään kuntosalilla, kun on halvempaa ja muuta. Että tulisinko mä mukaan.... VOI V...U kun alkaa jo ärsytäää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaikilla meillä siis perheet ja kaikkien miehet tulee kyllä toimeen keskenään.. mutta mitä mun pitäis tästä kaikesta nyt aatella tai tehdä???? kun inhottava olo aina itellä välillä, kun tuntuu että mua ei haluta mukaan...(vaikka en siis ole mitenkään erityisen inhottava tai muuta, paremmin olen ajatellut, että olen vain liian tavallinen..)

Kommentit (14)

eli siis pakko tarkentaa, että siskot kun pyytävät mua mukaan, niin se tarkoittaa siis vain mua, eikä mua ja lasta.... niin hankala mun silloin lähteä ihan ykskaks.

Ehkä mä tosiaan mietin liikaa, mutta kun vaan joskus tämä niin ärsyttää...

toisilla synkkaa paremmin kuin toisilla, eikö aikuinen sen jo tiedä?

Miksi kaiken pitäisi vieläkin tapahtua kristillisellä tasajaolla? Teillä on erilaisia elämäntilanteita ja niistä johtuvia seurauksia. Olette lapsuudessa olleet jakamassa kaikkea, mutta enää ei tarvitse. Nyt ratkaisee se, mikä on luontevaa.

Eihän sua mitenkään edes ole potkittu pois, kun kutsuja satelee.

Onko sulla muita ystäviä kuin sisaruksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä minä ymmärrän ap:n viestin, mitä vaikeasti ymmärrettävää siinä on?

Sulla ei taida olla sisaruksia lainkaan, kun kuvittelet, että kun ap:lle heitetään joitain murusia lattialle, niin ap tulee niistä onnelliseksi.

Lainaus:

.

Siis sinuahan pyydetään taas mukaan, ei yritetä jättää yhteisen liikuntaharrastuksen ulkopuolelle.

yritä mennä juttuun mukaan, älä katkeroidu.

Pointtihan oli se, että muut sisarukset suunnittelevat homman ensin, ja ap:n on sitten vain hyväksyttävä valmis suunnitelma ota tai jätä -periaatteella. Olkoon kyse kuntosalista tai muusta, niin ap haluaisi vaikuttaa ajankohtaan, jotta meno sopisi vauvan rytmiin tai vauvan voisi jättää kotiin isän hoiviin.

</p> <p>[quote kirjoitti:

Mutta eikös kyse ollut muista menoista noin yleisesti?

Meillä on sisaruskateutta, mutta hassua siinä on, että sisko aina kehuskelee, kuinka meidän sisaruksilla ei sellaista ollenkaan ole. No, ei hänen kannaltaan katsottuna varmaan olekaan, kun hän on vanhempiemme lellikki. Ja tietysti vanhempamme saavat ihan itse valita ketä tukevat enemmän, mutta ei sen tiedostaminen kyllä vähennä mun sisaruskateutta yhtään.

Lainaus:

toisilla synkkaa paremmin kuin toisilla, eikö aikuinen sen jo tiedä?

vaan pakko hyväksyä. Mutta heidän toiminnastaan voisit ehkä yrittää asiallisesti puhua HEILLE. Esim. sanomalla suoraan, että tosi mielelläsi tulisit mukaan heidän sunnittelemiinsa menoihin, mutta että lyhyt varoitusaika on sinulle ongelma. Voithan ihan konkreettisesti ja nätisti eksplikoida esim. samaan tapaan kuin tuolla yllä numero seiska rautalangasta väänsi, millaisia ongelmia esim. vauvan rytmi yhteisiin tekemisiin aiheuttaa. Voit sanoa jopa sen suoraan, että koet olosi vähän ulkopuoleiseksi, kun et koskaan voi olla mukana suunnittelemassa ja tekemässä päätöksiä yhteisistä menoista.

Pysy positiivisena; korosta sitä, että tosiaan HALUAT tehdä asioita siskojesi kanssa, ja sinusta olisi jopa kiva suunnitella niitä asioita. Kerro, miksi sekä käytännössä että emotionaalisesti nykyinen kuvio on sinulle ongelmallinen.

Katso sitten, miten siskot ragoivat. Voihan olla, että heillä on sinun toimintasi kautta hyvin erilainen kuva siitä, mitä (he kuvittelevat) sinun kokevan. Voihan olla, että he ovat saaneet sellaisen viestin, ettei sinua juuri yhteinen tekeminen kiinnosta, ja jättävät sitten sinut sen suunnittelunkin ulkopuolelle ja soittavat vain kysyäkseen, tuletko mukaan taustalla ajatus, että "eihän se kuitenkaan halua tulla, mutta pakko siltä on kysyä".

Mukavahan siinä on viettää siskojen kanssa yhteistä aikaa, kun vauva parkuu nälkäänsä. Mutta ainahan salillakin voi imettää, ja jos sattuu olemaan hitaasti imevä vauva, niin kolme varttia siellä kuntosalin pukkarissa imetellen on just sitä mitä jokainen toivookin aikuisten kuntosalireissulta.

Mutta eihän se mitään haittaa, koska kaikki kurjuus olisi ollut vältettävissä, jos olisi itse päässyt vaikuttamaan kuntosalikäynnin ajankohtaan. Mutta ihan yhtä hyvä on tunnin varoitusajalla tullut lähtö.

Mietit liikaa.

Ota rennompi asenne, niin ehkä siskotkin alkavat suhtautua rennommin.

Hanki ystäviä muualta. Voi ihan hyvin olla, että siskosi viihtyvät paremmin keskenään, joillakin vain synkkaa paremmin, vaikka kenessäkään ei olisi mitään vikaa. Aikuisena se "kaikkien kanssa on pakko leikkiä" ei toimi, vaikka ystävällinen ja reilu kannattaakin olla.

Mene siskojen mukaan, kun se sinulle sopii, vaikka sinne kuntosalille sitten. Mutta älä roiku ja tuppaudu, se ahdistaa. Käy kylässä sinä sen C.n luona, jos hänestä on hankala käydä teillä.

Sinänsä siskosi ovat ehkä vähän tökeröitä, diplomaattisempikin voisi olla (se kerhojuttu). Jos nyppii, sano asiasta vaikka leikin varjolla ("ai onhan se kurja jos ei ole KETÄÄN tuttuja kerhossa")

Minulla on ihan sama tilanne, olen keskimmäinen. Meillä on myös isosiskopuoli.

Minä ainoa perheellinen, ainoa koulussa ja työssä (helposti) menestynyt, ainoa akateeminen, ainoa taloudellisesti menestynyt, ainoa, jolla uralla ja taloudellisesti menestynyt mies.

Jo lapsena minut jätettiin ulkopuolelle ja nyt kun elämässä alkaa erot olla selvät, jään yhä pahemmin. Ainoa mitä minulta halutaan on raha. Ja kaikkia minun tekemiseni on suurennuslasin alla, pienikin virhe puntaroidaan heti siskosraadissa. "Senkin se tyri, sitäkään se ei osaa..."

Itse olen vähän erilaisessa tilanteessa, mutta sisarusten välistä eriarvoisuutta minäkin täällä mietiskelen. Itsekin kun asiaa järjellä ajattelen, niin se menee just noin kuin edellinenkin sanoi, että paras vaan hankkia oma elämä ja olla tekemättä kärpäsestä härkästä.

Mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Vähän aikaa se onnistuukin, mutta sitten tulee taas jokin tapaus, joka muistuttaa siitä eriarvoisuudesta, ja taas menee pari päivää ihmetellessä, että mitä kummaa...

Mutta ei kai ketään voi pakottaa olemaan kaveri ja tykkäämään tasaveroisesti. Maailman ei vaan ole reilu.

Lainaus:

En tiedä, mitä tekisin?!? ja nyt joku sanoo, että ole enemmän sun omien ystävien kanssa..ja niin voisinkin, mutta kyllä sisarussuhteessa on enemmän sitä jotain, mitä ei ystävien kanssa saa...

on tai ei, jos ei oikein synkkaa, ei siinä välttämättä ole. Ja onhan sinulla hyvät välit, harva on yhteydessä siskoihinsa noin tiivivvsti ja monipuolisesti (yhteisiä harrastuksia jne)

Lainaus:

mutta mitä tekis myös tuon kuntosalihomman kanssa??

No tietysti menet mukaan, jos haluat aloittaa saliharjoittelun. Jos et, aloitat jonkun jumpan, kuten olit suunnitellut. Sinänsä kaveria ei kummassakaan tarvitse (minusta varsinkin salilla se on jopa häiritsevää), mutta onhan se kiva tietysti jutella matkalla ja pukuhuoneessa. Mutta uusia kavereita/tuttuja tulee paremmin, kun on yksin liikkeellä.

Ensinnäkin jotkut ihmiset vain tulevat paremmin toimeen keskenään ja ovat läheisempiä. Se täytyy vain hyväksyä. Et sinä voi siskojesi tunteita määrätä; eivätkähe pitkälti itsekään. Toiseksikin sinua kai aina kuitenkin kysytään mukaan (kirjoittamasi perusteella).

Itse en ymmärrä, miksi imetys estää sinua lähtemästä äkkiseltään johonkin? Imettäähän voi koska vaan ja missä vaan (enemmän minusta kiinteää ruokaa syövä lapsi ruoka-aikoineen rajoittaa menemistä). Ehkä siskoillasi tosiaan on tunne, että et kauheasti halua heidän seuraansa, jos he aina pyytävät sinua mukaansa ja sinä et sitten kuitenkaan koskaan ole halukas lähtemään, kun "pitäisi voida suunnittella" ja "pitää imettää"jne. Toiseksikin viestisi on vähän ristiriitainen. Itse käytät miehesi 3-vuorotyötä (teko)syynä sille, ettet voi mennä ja tulla miten vaan (miksi muuten miehesi työ vaikuttaa siihen,voitko sinä lähteä siskojesi kanssa johonkin?), mutta sitten jos siskosi vetoavat samaan asiaan kyläilyiden suhteen, sinusta se on jotenkin "muka"...Näin ulkopuoleisen korvaan minusta siskosi pointti on paljon rationaalisempi. Kodista nyt voi lähteä kumppanin työvuoroista välittämättä, mutta kotiin on vaikea tulla kyläilemään ottamatta huomioon, että kolmivuorotyöläinen saattaa olla juuri nukkumassa univelkojaan pois tai muuten lepäilemässä työvuorojen välissä.

Ja mikä toi kuntosalipurkaus nyt sitten oli? Miksi se, että siskosi ovatkin päätyneet jumpan sijasta kuntosaliin (halvempaa ja muutenkin ilmeisesti vain kiinnostaa enemmän) saa sinut raivoihisi? Siis sinuahan pyydetään taas mukaan, ei yritetä jättää yhteisen liikuntaharrastuksen ulkopuolelle. Saa kai sitä muuttaa mieltään, jos keksii jonkun kivemman ja halvemman liikuntamuodon.

Anteeksi nyt, mutta viestisi perusteella en ihmettele, jos siskosi linkkiytyvät tiiviimmin keskenään kuin sinun kanssasi.Lähtökohtainen asenteesi tuntuisi olevan jotenkin negatiivinen (kaikki on silimissäsi osoitusta siskojen kahdenkeskeisestä liitosta ja kaikki on kovin hankalaa). Jos haluat olla enemmän siskojesi elämässä, ala painua sinne. Älä keksi jatkuvasti syitä olla lähtemättä mukaan, kun sinua pyydetään. Ja tosiaan, hyväksy se tosiasia, että a:lla ja c:llä synkkaa hyvin; yritä mennä juttuun mukaan, älä katkeroidu.

eli minua ei juuri kysytä suunnitteluun mukaan..

ja on minulla muitakin ystäviä. Enemmän kuin muilla siskoksillani, mutta olen niin sukulaisrakas, että haluan pitää hyvät välit siskojen ja muidenkin sukulaisten kanssa.

(ja vielä pakko tarkentaa, että joku tuolla taisi käsittää, että se yks oli mun viesti.. siis en ole mitenkään enemmän kouluttautunut kuin he.. samanarvoiset koulut ollaan käyty..)

En tiedä, mitä tekisin?!? ja nyt joku sanoo, että ole enemmän sun omien ystävien kanssa..ja niin voisinkin, mutta kyllä sisarussuhteessa on enemmän sitä jotain, mitä ei ystävien kanssa saa...

mutta mitä tekis myös tuon kuntosalihomman kanssa??

ap

Lainaus:

Minä ainoa perheellinen, ainoa koulussa ja työssä (helposti) menestynyt, ainoa akateeminen, ainoa taloudellisesti menestynyt, ainoa, jolla uralla ja taloudellisesti menestynyt mies.

Jo lapsena minut jätettiin ulkopuolelle ja nyt kun elämässä alkaa erot olla selvät, jään yhä pahemmin. Ainoa mitä minulta halutaan on raha. Ja kaikkia minun tekemiseni on suurennuslasin alla, pienikin virhe puntaroidaan heti siskosraadissa. "Senkin se tyri, sitäkään se ei osaa..."

No tuo on ihan ymmärrettävää (ei hyväksyttävää tietenkään). Siskot yrittävät löytää edes jotain vikaa, ettet olisi niin selvästi kaikilla mittareilla menestyneempi kuin he. Tavallaan kateutta siis. Ja sitä,e ttä yhteinen haukuttava yhdistää ja luo me-henkeä.

Mutta mistä 7 repäisi sen 1 h ennakkoilmoituksen kuntosalille lähdöstä? Vauvaa ei salille viedä, jos ei ole liki 100% varma, että se nukkuu, itse en viesi sittenkään. Enkä lähde salillekaan (yleensä) tunnin varoitusajalla muutenkaan. Mutta eikös kyse ollut muista menoista noin yleisesti?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat