Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen menossa perheneuvolaan hakemaan apua perheen ongelmiin. Ongelma on mies joka käyttäytyy kuin tyranni. Haluaa määrätä kaikesta ja kaikki mitä muu perhe tekee on väärin. Huutaa meille lakkaamatta. Minua kohtaan on ollut jopa lievästi väkivaltainen (estää kulkemisen yms), tosin ei kovin paljoa viime aikoina. Minua kuitenkin haukkuu käyttäen lapsille sopimattomia sanoa koko ajan. Mikään mitä teen ei ole hyvin. Tilanne on vaan koko ajan pahentunut. Nyt siis soitin perheneuvolaan ja yritän saada sitä kautta neuvoja.

Soittaminen otti todella koville ja nyt odotan, että joku työntekijä ottaisi yhteyttä ja saisin ajan. Kyselivät tullaanko yhdessä miehen kanssa ja sanoin että tuskin saan miestä mukaan. Pitäisikö kuitenkin yrittää houkutella hänet mukaan? Tiedän, että suuttuu, kun kuulee, että olen menossa perheneuvolaan. Miehen mielestä minä menen sinne valehtelemaan. Mutta onko tärkeää että saan hänet nyt mukaan. Ehkä ei suostu ainakaan, jos olen jo itse käynyt siellä ennen häntä. Miten osaan esittää asian niin, että m ies suostuu tulemaan mukaan?

Onko kenelläkään kokemuksia perheneuvolasta, saanko apua vai paheneeko tilanne vain kotona.

Ero olisi tietysti yksi ratkaisu, mutta haluaisin vielä yrittää.

Antakaan neuvoja, jännittää kovasti.

Sivut

Kommentit (26)

Yritä houkutella miehesi mukaan, mutta mene yksin jos hän ei suostu tulemaan. Älä jätä sitä varten menemättä. Aivan varmasti ssat ainakin keskusteluapua ja mahdollisesti myös myöhemmin lapsetkin voi ottaa mukaan keskustelemaan. Jos jo ovat sen ikäsiä.

Jos et enää rakasta miestäsi ja jos selvästi näät että hän henkisesti pahoinpitelee sinua ja lapsiasi, niin hae rohkeasti eroa. Älä anna miehesi pilata lastesi kasvua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen vähän epäillyt että vois olla narsisti, mutta enpä minä ole oikea henkilö tuota diagnoosia tekemään.

Ehkä jos saan hänet perheneuvolaan, niin sieltä myös mies saa apua. Onhan hän kuitenkin lasten isä, jonka kanssa joudun olemaan tekemississä, vaikka erokin tulisi. En halua, että lapset joutuvat eroamaan isästään. Pelkkä ero siis ei ole ratkaisu vaan miehen käytökseen pitäisi saada jonkinlainen muutos, koska huutaa lapsillekin.

Perheneuvolasta ei ole kuulunut mitään, toivottvasti joku soittaa sieltä tänään. Tämä odotus on ikävää, vaikka tilanne ei muutamasta päivästä enää pahenekaa, mutta kun nyt sain sinne soitettua haluasin päästä pian juttelemaan.

Vierailija:

Lainaus:

miehes kuullostaa narsistilta....

Toivon että perheneuvolassa antaisivat neuvoja, miten tässä tilanteessa pitäisi toimia. Itse kestäisin nuo haukut, mutta ikävää että lapset kuulevat ja että mies huutaa myös heille. Haluaisin neuvoja onko ainoa mahdollisuus ottaa avioero ja muuttaa pois vai onko vielä jotain tehtävissä, että tilanne saataisiin kuntoon. Minun on turha puhua miehelle, minua hän ei kuuntele. Ehkä jos joku ulkopuolinen sanoisi, että tuollainen käytös ei ole oikein, hänkin huomaisi, että ei ole ihan aina oikeassa.

Olen alkanut epäilemään, että mies ei pysty tuntemaan myötätuntua toisi akohtaa.

Niin monella perheellä Suomessa on asiat aika huonosti ja saattaa mennä koko ajan pahemmaksikin, jos ei tapahtumiin puututa tai sitten erotaan melko heppoisin syin. Kunpa moni muukin uskaltaisi toimia sinun tavoin!

Meidän perheneuvola ainakin oli ihana paikka! Tosin mulla kyse synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja myöhemmin ex miehen kanssa sovittiin siellä lasten asioista..

Minä käyn perheneuvojalla yksin, kun mies ei suostu. Aluksi oli ihanaa saada purkaa sydäntään ventovieraalle, mutta nyt tovin jälkeen tuntuu vähän turhalta, kun mies ei käy siellä.

Kävin tänään yksin. Olo oli sen jälkeen aivan loistava. Mua hymyilytti aivan väkisin :)) , kun käveli pois sieltä. Yritin houkutella nyt myös miestä mukaan, koska koin että se oli hyvä paikka. Jo nyt ekalla käynnillä tuli muutama oleellinen tilanteeseen vaikuttava seikka ilmi, joita ei olla osattu ajatella. Tuntui, että todellakin tästä sotkusta voi saada vielä jotain...asiat jäsentyivät ...

Rakkautta ei ainakaan tällä hetkellä ole, mutta ero tuntuu niin kamalan lopulliselta ja pelottavalta. Tuntuu vaan, että eikö jotenkin tilannetta saisi kuntoon. Että eikö mies kuitenkin tajuaisi, mitä tekee ja haluaisi kaiken kuntoon.

Tämä tilanne on jatkunut jo pitkään, joten tiedän, että ongelmat ovat suuria ja niitä on vaikea ratkaista. En tiedä pystynkö koskaan antamaan miehelleni kaikkia loukkauksia anteeksi, vaikka hän muuttuisikin ja pyytäisi anteeksi. Nyt hän ei koskaan pyydä tekemisiään anteeksi, eikä myönnä tekevänsä väärin, vika on aina minussa. Ehkä rakkauttakaan ei enää voi löytyä.

Tiedän kuinka paljon ero koskisi lapsiin ja raastaa minua, vaikka toisaalta tiedän, että tämä tilannekin satuttaa lapsia. Pelottaa ottaa se ensimmäinen askel kohti eroa. Mutta ehkä tämä ajan varaaminen perheneuvolaan on pieni askel eteenpäin, kun vaan onnistuisin kertomaan kaiken, niin että tilanteestamm etulisi oikea kuva.

Ei kai hänellä ol eoikeutta huutaa minulle, mutta minulle on ollut vaikea myöntää että minua kohdellaan huonosti. Jotenkin olen yrittänyt selittää itsellenini, että minussakin on vikaa. Mutta siitä huolimatta mies kohtelee minua, niin kuin ei saisi, sen tiedän. Mutta asiasta puhuminen on todella vaikeaa ja jotenkin sitä vaan uskon että eräänä kauniin apäivänä kaikki on taas hyvin. Niin ei varmaan käy, ei ainakaan jos en tee asialle mitään.

Vierailija:

Lainaus:

Ei kenelläkään ole oikeutta huutaa sinulle ja haukkua.

liittyen lasten asioiden järjestämiseen, se ei käynyt mitenkään päinsä, ja kun perheneuvolan työntekijät sanoivat samat asiat, niin johon oli asioissa järkeä ja oikein hyvä ehdotus! :D

Siis todellakin, siinä on vissi ero, sanooko asiat oma vaimo, vai joku " oppinut" :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat