Vierailija

Pakotatteko lapsianne pitämään kypärää jäällä luistellessa tai pyöräilessä? Oli vastauksesi kumpi hyvänsä ( kyllä / ei) niin perustele vastauksesi ja kerro vielä lapsesi ikä, kiitos :)

Meillä vähän ongelmaa tuon asian kanssa.... olisin kiinnostunut kuulemaan muiden vanhempien kantoja.

Kiitos.

Kommentit (15)

lapset eivät lähde pyöräilemään/luistelemaan ilman kypärää, sama kun autossa auto ei lähde ennen kuin kaikilla on turvavyöt. turvallisuus asia. ei sitä sen kummemmin tarvi perustella. 3v takia olemme juosseet koko elämänsä aikana sairaalassa ja 5vee on ollut usein mukana ja molemmat nähneet ´surullisia tapauksia´ lastenosastolla ja tietävät, että on mukavempi luistella kuin istua pyörätuolissa jne..

lapset 5v, 3v ja 1v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapseni on kuusivuotias ja kypärä suojaa päätä jos/kun kaatuu. Jää on kovaa samoin kuin asfaltti. Siitä ei sen enempää ole tarvinnut keskustella.

voisi olla paikallaan verrata tätä esim. turvavyön käyttöön. Vaikka olisi ammattilaiskuljettaja, silti käyttää turvavyötä, koska vahinkoja voi sattua kenelle tahansa.

En antaisi itselleni anteeksi , jos en olisi suojannut lapseni päätä kypärällä ja hän loukkaisi itsensä.

Nykyään koulussa ei voi osallistua luisteluun jos ei ole kypärää, tosi hyvä juttu!

Kypärät automaattisesti päässä pyöräillessä, luistellessa, lasketellessa ja pulkkamäessä. Yhtä luonnollinen juttu kuin turvavöiden käyttö autossa, joten sitä ei edes erikseen perustella.

kaikkea typerää ei tarvitse siirtää eteenpäin...

Meillä pojilla ainakin tulee pulkkamäessä niin valtava vauhti ja pahannäköisiä lentoja, että muutaman kerran jälkeen oli aina kypärät päässä.

Eihän me pidettykään kypärää. Sattui niitä onnettomuuksia silloinkin, ja kyllä niitä sattuu nykyisinkin.

Sitäpaitsi, eihän mopoillessakaan ennen pidetty kypärää, mutta nykyisin se on aivan normaalia että ilman kypärää kukaan ei ajan mopoa tai moottoriyörää.

Kunpa tulisikin yhtä normaaliksi ajaa pyörällä kypärä päässä tai luistella kypärän kanssa... uskon että päävammoja ei tulisi senkään vertaa mitä niitä nyt tulee.

ap

Hyvä kuulla että muutkin pakottavat kuin me. Asiassa on vaan se , että meillä lapsi jo 11v. ja vuosi sitten on alkanut kapinoimaan kypärän käyttöä. Olen perustellut tälle turvallisuusasian, olen kertonut tapaturmista ym. ym. , mutta arvatkaas onko siitä enää mitään hyötyä!?! Ei ole.

Kaverit ei pidä kypärää joten lapseni kokee olevansa erilainen. Ymmärrän kyllä että häntä hävettää olla kypärä päässä, mutta en voi antaa tämän mennä jäälle pelaamaan kiekkoa ilman kypärää!!

Lapsi ei tajua miten minä olen huolissani enkä antaisi ikinä itselleni anteeksi jos lapselle käy pahasti ja minä olen antanut lapsen luistella tai ajaa pyörällä ilman kypärää.

VAikeaa, vaikeaa... :(

Ihan vaan laillisuuden takia ja plaa plaa...

Luistellessa ei käytetä muuta kuin ihan taaperovaiheessa. Meidän lapset on kaikki taitoluistelijoita eikä taitoluistelijan tulis mieleenkään käyttää mitään kypärää, johan sellaselle harakatkin naurais...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat