Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Suhtaudumme ihan avarakatseisesti kaikkiin vähemmistöihin ja myös suvussamme on homoja. Mutta kyllähän oletus on hetero... Kuinka siis ilmaisen pojalleni, että tiedän hänen olevan homo?

Sivut

Kommentit (53)

vaan kahdenkesken!

Mitä jos se olikin vaan sellanen pelleily/vedonlyönti suudelma?!

Mutta olen sitä mieltä, että varmasti on helpottavaa pojallesi jos tietää sinun tietävän ja hyväksyvän asian, jos asia niin on!

Eli ota puheeksi!

se täytyy ottaa puheeksi jos poika on homo???

Ottaisitkos puheeksi (jos pojalla olis tyttöystävä), että minä tiedän että olet hetero ja varmaan harrastatte seksiäkin...

Mitä se kenenkään seksuaalisuus toiselle kuuluu? kertoo itse jos kertoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla

miksi kiirehtiä asian esilleottoa. Poika tuonee asian itse esille kun on valmis siihen. Ei seksuaalinensuuntaus niin arkielämää mullistava asia ole, että se vaikuttaisi sukupolvien väliseen suhteeseen joka tasolla.

Monella nuorella on myös nykypäivänä kokeilunhalua (bi-tuntemuksia yms), kun etsitään omaa identiteettiä. Anna ajan kulua, ja totuttele ajatukseen. Homous on melko yleistä ja laajasti jo hyväksytty asia.

Homot ovat ihmisiä kuten me muutkin. samat ilot ja surut.

Ihan vaan tällasia kysymyksiä kun en tajua mitä se vanhempia liikuttaa onko lapsi homoseksuaali vai heteroseksuaali. Eikö seksiasiat ole poikasi oma asia ei mikään valtakunnallinen pällistelyn ja ihmettelyn aihe. Itseksesi voit kyllä kelata näitä juttuja ja tutustua aiheeseen kun ongelma on kerran sinun päässäsi eikä poikasi päässä.

itse ottaisin asian puheeksi juuri sellaisena kuin se on. Sanoisin, että haluaisin puhua hänen kanssaan arkaluontoisesta asiasta ja että: " olen kuullut sinun suutelevan parasta kaveriasi ja haluan sinun tietävän, että me olemme isän kanssa sinun tukenasi tykkäsit sinä sitten pojista tai tytöistä."

Viesti olisi siis se, että hänet hyväksytään juuri sellaisena kuin hän on. Luulen, että se olisi hänelle kaikkein helpottavin tieto.

Siis tokihan asian voi hyväksyä, mutta onko kyseessä oikeasti asia mikä pitäisi hyväksyä. Siis siinä mielessä hyväksyä, että jos se täytyy hyväksyä, niin eihän se silloin ole luonnollinen asia. En siis puhu nyt yleisesti vaan ihan sinun omasa mielessäsi.

Jos olisin sinä. Miettisin tätä itse mielessäni ja jos edes pientä kaiherrusta jossain tuntisin juttelisin lapsen kanssa. Enkä suinkaan kertoakseni, että tiedän, vaan kertoakseni, että tiedän ja olen pahoillani, että en ihan täysin luontevasti osaa asiaan ehkä suhtautua (yritän opetella), vaikka asia sinällään onkin minulle ok. Sillä ikävin tilanne minkä voisin kuvitella on, että asia jossain vaiheessa " vahingossa" paljastuu ja siinä sitten menee änkyräksi.

Mikäli asia tuntuu omassa mielessä kaikin puolis luonnolliselta, niin antaisin olla. Jos kerran poikaystävä on ja kaikkea, niin lapsi ainakin itse on varmasti asian kanssa sovussa ja kertookin siitä ajallaan :).

Eihän sitä aikanaan itsekään ihan ekana päivänä äidille krtonut kun poikaystävät kuvioihin ilmestyivät ;).

Vierailija:

Lainaus:

se täytyy ottaa puheeksi jos poika on homo???

Ottaisitkos puheeksi (jos pojalla olis tyttöystävä), että minä tiedän että olet hetero ja varmaan harrastatte seksiäkin...

Mitä se kenenkään seksuaalisuus toiselle kuuluu? kertoo itse jos kertoo

JOs kerrot hänelle hyväksyväsi hänet riippumatta hänen seksuaalisesta suuntautumisestaan, osoitat varauksetonta hyväksyntää nuorta kohtaan, joka voi vielä hakea itseään eikä tämä homous ole välttämättä se lopullinen tila, mutta silti vanhemman tärkeä tehtävä on tukea lastaan ja hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on.

ET voi tehdä hallaa kertomalla hänelle ja hyväksymällä. Hän voi toki nauraa ja kieltää, jos kyseessä on jokin " pila" tms. mutta tekosi lisää siitä huolimatta luottamusta väleihinne.

puhua??????

Kyllä mulle olisi pettymys, jos poikani olisi homo, vaikka hyväksyn homot itse - onhan se pettymys, jos tietää, että lasta jostain hänen ominaisuudestaan tullaan takuuvarmasti joissain tilanteissa syrjimään.

Harmittais mua sekin, että ehkä ei tulisi lapsenlapsia, varmaahan se tosin ei ole, mulla on homopari tuttavana, joilla on suhteeseen syntynyt biologinen lapsi vuokrakohdun avulla. Toisaalta sitä ei takaa mikään, että tulis lapsenlapsia, vaikka poikani olis heterokin, että sikäli sitä aika turha surra, kun lapsi on vasta 17 v.

Tässä vaiheessa musta olis kuitenkin hyvä, että äiti kertois, että jäit säppiin pussailusta, ketä pussailit ja styylaattekste?

Vierailija:

Lainaus:

Ja ylihuolehtivana äitinä kertoisin ehkäisyn tärkeydestä!! Se on asia, josta saa ja täytyy jatkuvasti saarnata!

terv. homon perheenjäsen

antasit olla...

Poika on noin nuori; seksuaalisuus etsii vielä itseään..

Onko kyseessä ihan vakava homosuhde? vai kenties poikien " sikailua"

Tai sitten poikasi voi olla vaikka Bi ja tuo tyttöystävän ens viikolla näytille?

Sanoisin että turha rueta kommentoimaan " keskeneräistä" asiaa! Ja sitä paitsi minusta täytyy jättää pojalle mahdollisuus kertoa asia itse.

ja voithan vihjaista varovasti ensin ja sitten katsoa rupeaako poika puhumaan jos ei niin anna ajan kulua niin kyllä hän jonain päivänä puhuu.

Eihän siinä lopulta ole kovin paljon keskustelemista - mutta kyllä mun mielestä voi ihan suoraan kysyä, että näin että pussasit sitä, että oottekste kimpassa vai pussailitteko muuten vaan.

Turha kai sitä on niin kovin paljon korostaa, että se on ihan ok, luulisi kai jo oletkuksen olevan, että tottakai se on ok, jos kerran olette avarakatseisia ihmisiä. Mielummin voisi ottaa vähän syvemmän suhtautumisen ja jutella asiasta, jos poika haluaa tai jos sun mieltä askarruttaa joku.

Oletteko te koskaan tunteneet yhtään homoa? Monille (kaikille tuntemilleni viidelle) on ollut erittäin vaikea kertoa asiasta kotona. Se on kerrottu joskus yli 30-vuotiaana, jos silloinkaan. Joillakin on ollut kulissiavioliittoja, jottei totuus paljastuisi.

Lapsi ei todellakaan noin vain helposti tule kertomaan itse asiaa. Siksi vanhemman vastuulla on murtaa tabut, jotka voivat olla liian hankalia nuoren itsensä avattaviksi.

Asiasta ei tosiankaan tarvitse tehdä isoa numeroa, mutta on hyvä sanoa ääneen omat havaintonsa ja niihin perustuvat tulkintansa. Sitten lapsi saa sanoa vastineeksi, mitä haluaa.

Merlin@:

Lainaus:

Siksi minusta on äärimmäisen tärkeää ottaa asia puheeksi ja kertoa, että se on ok. Vältytään turhalta häpeältä, kun nuorta tuetaan heti seksuaalisen identiteetin muotoutuessa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat