Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapset katsovat sohvalla pikku kakkosta, mies tulee paikalle "pois siitä sohvalta", oikaisee itsensä siihen makaamaan, ottaa kaukosäätimen käteen ja alkaa vaihdella kanavaa. Lapset itkevät, kun mies häiritsee lastenohjelman katsomista. Mies käskee olla hiljaa.

Vaimo seuraa kerran viikossa jotain sarjaa, Täydelliset naiset. Mies tulee kesken sarjan, ottaa kaukosäätimen ja vaihtaa kanavaa. Vaimo sanoo, että katsoin tuota ohjelmaa. "joo, joo, sehän on aivan lässy ja typerä". Ja sitten mies alkaa katsoa jotain poliisisarjaa. Vaimo suutahtaa ja käskee laittaa takaisin ohjelmaan jota katsoi. Mies heittää kaukosäätimen syliin "KATSO SITTEN MITÄ HALUAT" ja menee paiskomaan ovia.

Kysyin kerran mieheltä, että mitähän minulla on mennyt ohi, kun eikö joissain asioissa perhe ole tasa-arvoinen. Olkoonkin nyt kyse niin vähäisestä asiasta kuin television katsomisesta. Missäs se lukee, että miehen ollessa kotona vain mies sanelee mitä katsotaan? Mies sanoi, että kun olen päivät kotona, minulla on päivät aikaa katsella televisiota ja hänelle jää vain illat. Niih, eipä sitä pienten lasten kanssa tule ihan päiväkausia televisiota vahdattua.

Kommentit (14)

päivän tärkein ohjelma on pikkukakkonen ja sen katsomista ei häiritä.. Okei, ei ihan joka päivä.. Muskariin mennään, vaikka pikkukakkonen jää välistä jne. Lapsellakin on oikeus omiin ohjelmiin. Meillä tv on muuten vähän päällä, jos lapset ovat hereillä, kun jäävät ihan turhaan sitä katsomaan ja sitten ovat levottomampia. Meillä on onneksi tallennukset käytössä. mistä vain repisi kaiken sen ajan, jolloin niitä tallennettuja katsoisi.

Tosi lapsellinen ja Typerä tuo sinun mies. Pistä pihalle, kyllä te ilman tuollaista narsistia pärjäätte paljon paremmin ja saatte olla kivemmassa ilmapiirissä kotona. Tuskin tuo on edes ainoa asia, missä miehesi on noin itsekäs..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta tietokoneen kanssa kyllä. SAnoo myös syyksi että hällä on vain illat aikaa tässä olla. välillä oli tämän takia kaksi tietokonetta. Halusin sen kuitenkin pois koska tulee sitten lapsilla enempi oltua tietsikalla ja se ei ole hyvä.

Mies siis tulee vain koneen viereen ja sanoo lapsille "se on isin vuoro nyt, pois" tai mulle "mun vuoro."

Aina en nouse heti pois jos joku tärkeä juttu on kesken tai joku kiva juttu mullle. Mutta useimmiten olen tästä valmis lähtemään, en ole mikää netin suurkuluttaja.

Ja ihan ok että mies saa myös tässä istua, minulla on päivisin aikaa istua.

Mutta miehen tyyli ja äänen sävy ei ole aina niin kiva ja se häiritsee eniten.

Mies kattoo pojan kanssa pikkukakkosen (tai torkkuu sen ajan) ja mun kanssa kattoo ne ysin lässy-sarjat. Musta tollanen käytös olis tosi törkeetä, en minä täällä päivää istu telkkarin ääressä.

Molemmilla omat koneet jo töidenkin takia.

Toinen telkku annettiin pois, kun ei noi tv-ohjelmat nyt niin tärkeitä ole, ettei niitä sovussa pystyisi katsomaan.

Se katsoo, joka on aloittanut ohjelman tai kummalle on tärkeämpi. Yleensä ei kummallekaan eikä meillä mitään tallennuslaitteita ole.

Ainoa mikä tv:n katselussa häiritsee on miehen mainoskatkojen aikainen kanavasurffailu. En tajua, mitä hyötyä on katsella muita kanavia, kun kuitenkin yhdellä ohjelma kesken. Toisaalta, anoppi tekee kyllä ihan samaa.

Itse en viitsi päivisin katsoa televisiota, kun se puuduttaa olotilaa. :) Ja käymme mielummin lasten kanssa ulkona ja touhuamme muita kotipuuhia. Mutta ilta on sitä aikaa, kun saa lapset nukkumaan ja on itsekin väsy, niin on kiva vain istahtaa joskus katsomaan jotain ohjelmaa. Ja kun aina tulee sarjoja, niin olisi kiva edes yhdessä pysyä jotenkin mukana.

Kaukosäädintä käyttää aina se, jolla on eniten rahaa! Kaikkea ne tutkiikin...

Mutta minä en tuollaista nielisi yhtään. Neuvottelemalla tai sitten ei ollenkaan.

On älykäs ja toiset huomioon ottava ihminen. Television rooli perheessämme on ylipäätäänkin tosi pieni surkean ohjelmatarjonnan ansiosta...

ainakin minä miehenä annan lasten ja vaimon katsoa omia ohjelmiaan. Joskus potkaisen lapset pois töllön äärestä, mutta siihenkin onneksi saan oikeutuksen sillä, että kun on tallentava digiboxi, niin päällekkäiset ohjelmat tallennetaan ja katsotaan paremmalla aikataululla.

Tuskin kuitenkaan ilman digiboxia ainakaan pikkukakkosen aikana lapsia hätistelisin pois. Myönnetään että lempiohjelman katsominen (ilman digiboxia) olisi sen verran tärkeää, että sitten ostettaisiin lisää telkkareita. Ei miehen ohjelmat vaimon ohjelmien ohi mene, mutta helppo ratkaisu tappeluiden sijaan olisi lisää telkkareita tai tallennus.

Lapset saai aina katsoa lastenohjelmat rauhassa. Muutenkin meillä kumpikin puoliso tietää toisen lempiohjelmat, jotka tämä haluaa katsoa. Niille annetaan katselurauha. Eli minä saan katsoa Täydelliset naiset ja CSI:n ja mies saa katsoa sitten omat lempparinsa. Vaikka toiselta kanavalta tulis jotain mulle/hänelle mieluisampaa. Arvostamme toisiamme sen verran. Niin ja kuitenkin kummallakin on vähän niitä ehdottomasti katsottavia ohjelmia, eli joustoa löytyy puolin ja toisin eikä telkkari hallitse meidän elämää.

Yksi telkkari, ei tallentavaa boksia ja hyvin menee...

Itse kun olen nyt kotihoidontuella ja on siis pienemmät tulot. Televisio on kuitenkin minun ostamani ja minä maksan meillä tv-luvankin...

Lainaus:

Kaukosäädintä käyttää aina se, jolla on eniten rahaa! Kaikkea ne tutkiikin...

Mutta minä en tuollaista nielisi yhtään. Neuvottelemalla tai sitten ei ollenkaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat