Vierailija

Kommentit (22)

Miksi muuten nuoret äidit koette kovin negatiivisena määrittelyn " nuori äiti" ? Itse olisin ainakin ollut kovin nuori, jos olisin alle 25-vuotiaana lapsen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja nelonen, ei tämä ole tyhmä kysymys vaan ihan todellinen juttu. Mä huomasin silloin joskus esikoiseni kanssa että toisten äitien oli vaikea hyväksyä mua tasavertaisesti päteväksi kasvattajaksi kun sain esikoiseni 22-vuotiaana. Nyt toisen kanssa asenne on ollut ihan toinen kun ikääkin on jo melkein 30-vuotta.

Mielestäni ikä ei katso onko ns liian nuori äidiksi, sen asian ratkaisee luonne, elämänarvot ja kasvatus jollakin tasolla. Olen 19 ja aina haaveillut lapsesta ja äitiydestä. Olin 18 kun lapsi syntyi, enkä tunne itseäni liian nuoreksi. Jotkut eivät ole valmiita vielä 20 vuotiaanakaan äidiksi. Osa haluaa viettää nuoruuttaan, bailata, matkustella jne. Minä taas viihdyn lapsen kanssa kotona, ei kiinnosta samanlainen elämä, mitä suurinosa kavereistani viettää= baareja, vaihtuvia miehiä yms.

Mielestäni sellainen on nuori äiti, joka on jollakin tasolla lapsi itsekkin, eikä ole valmis kantamaan vastuuta toisesta ihmisestä.

Ei ne luvut mitään kerro, ne on vain numeroita, ihmistyyppi ratkaisee.

Jotenkin nnuori äiti kalskahtaa siltä, että = epäpätevä, kokematon ym. mitä kaikkea yleensä liitetään sanaan nuori.

Minäkin olen mielestäni 24vuotiaana nuori, vaikka neljän lapsen äitinä paljon kokeneempi äiti kuin yli 28v yhden lapsen tuore äiti.

Ok! Kun alle 28v on nuori äiti niin YLI 28v on vanha äiti. Näinhän se menee.

Minusta alle 20v on nuori äiti, alle 18v on teiniäiti.

t. neljän lapsen 24v äiti

vuosia myöhemmin voin sanoa että olin nuori. Ei niin että katuisin mitään, ja lapsen kanssahan sitä vanhemmuuteen kasvetaan joka tapauksessa, mutta nyt kyllä huomaa miten nuori sitä oikeastaan olikaan.

vuotias myös voi olla nuori. Itse olin mielestäni valmis tulemaan äidiksi 23 vuotiaana, varsinaisesti halusin äidiksi 25 vuotiaana, tulin äidiksi 31 vuotiaana (lapselle isä! halukasta isää ei ollut aikaisemmin). Nyt kaksi lasta ja ikää 34.

Kypsyin fyysisesti hitaasti, joten uskon, että olin täysin valmis synnyttämään alateitse vasta 23 vuotiaana. Sitoutuminen lapseen ei pelottanut nuorempanakaan toki valmiudet huolehtia lapsesta ovat iänmyötä mielestäni parantuneet. Jos saan lisää lapsia niin toivottavasti pian, ihan lähivuosina. Ettei ikä ala painamaan, kun jo olemassa olevat lapsetkin tuntuvat vievän oman fyysisen veronsa. Haluan siis pysyä hyvässä kunnossa lasten kanssa.

Itselläni on 4 lasta ja ikää 30v. Vanhin on 9v ja se että näytän jopa ikäistäni nuoremmalta ja olen noin 10v nuorempi kuin suurin osa 9v lapseni kavereiden vanhemmista aiheuttaa aina etenkin äideissä hämmenystä. He pitävät minua niin nuorena mutta äitiydestä minulla on joko enemmän tai yhtä paljon kokemusta kuin heillä. Perhekerhossa jossa kahden nuorimman 2v ja 3vkanssa käyn olen porukan nuorin äiti mutta kellään muulla ei ole lapsia vielä koulussa :) Lapset olen saanut olessani 21v, 23v, 26v ja 28v.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat