Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sanoin että siihen auttaa burana ja vesirokkovoide mutta haluaa hakea kuulemma kunnon reseptilääkkeet. Mitäköhän lääkkeitä meinaa sieltä saada?! Ajavat aika nopeasti pois sieltä jos menee johonkin päivystykseen. Miten voi olla noin tyhmä? Sitä varten on apteekissa saatavana ilman reseptiä rasvaa.. Olis ihan mielenkiintoista tietää että mitä lääkkeitä meinaa saada. Ei tullut viestiä enää takaisin

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija:

Lainaus:

Ensimmäistä kertaa luen asiasta, vaikka olen netistä etsinyt tietoja, koska oma lapseni viruu juuri ankaran vesirokon kourissa. Ei missään ole mainittu Zoviraxia, jota muuten tietääkseni saa myös ilman reseptiä. Pitäneekö neuvo paikkaansa? Onko sitä turvallista antaa lapselle?

Pitää paikkansa, tosin olen nyt alkuperäinen Zoviraxista puhuja. Ei siis se rasva, mitä myydään esim. huuliherpekseen laitettavaksi ilman reseptiä, vaan suun kautta nautittava lääke, joka on reseptillä.

Vesirokon aiheutta varicella-zostervirus (VZV), joka on herpesviruksiin kuuluva vaipallinen DNA-virus (vesirokon ja vyöruusun aiheuttaja). Eli se kuuluu siis samoihin viruksiin, jotka aihettavat mm. herpeksen. Samoin kuin vyöruusuun hoitoon, vesirokon hoitoon voidaan käyttää asikloviiriä, famsikloviiriä ja valasikloviiriä, Zovirax sisältää asikloviiriä.

Kyseessä on siis Zovirax- oraalineste, jonka valmisteyhteenvedon mukaan käyttöaiheet ovat:

Herpes simplex -viruksen aiheuttamat ihon ja limakalvojen tulehdukset myös genitaaliherpeksen primaari-infektiot ja residiivit.

Estohoito. Usein toistuvien herpes simplex -infektioiden estohoito potilailla, joilla on normaaliimmuunivaste. Herpes simplex -infektioiden profylaksia potilailla, joilla on heikentynytimmuunivaste.

Vyöruusun (Herpes zosterin) hoito.

Vesirokon (Varicella) hoito lapsilla ja aikuisilla, joille taudin katsotaan olevan vaarallinen esimerkiksi muun sairauden vuoksi.

ja muutama muu käyttöaihe

Meillä lapsilla katsottiin olevan aihetta käyttää kys. lääkettä siksi, että oli hyvin todennäköistä, että heille tuo tulisi rajuna atooppisuutensa vuoksi. Isoveljensä, myös atoopikko, sairasti aikoinaan vesirokon todella rajuna ja kävi päivän sairaalassa itse rokosta toivuttuaan saatuaan kaularauhasen tulehduksen (40 astetta kuumetta jne) jälkitautina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minun vanhempi poikani sairasti sen 2vk sitten ja pelkkä rasva auttoi. Miksi mennä tartuttamaan muita? Itse menisin vasta sitten kun lapsi on todella sairas, ja silloinkaan en välttämättä ottaisi lasta mukaan vaan esim soittaisin, kyllä ne lääkärit tietävät miltä vesirokko näyttää. Mitä ne siellä lääkärissä asialle voi tehdä, ei mitään.

eli myös herpeksen hoitoon käytettävä Zovirax-mikstuura, joka vähentää viruksen määrää.

Meillä kaksi nuorimmaista lasta sai kys. lääkettä lääkärin määräyksestä vesirokon aikana ja hyvin todennäköisesti sen vuoksi sairastivat vesirokkonsa lievänä. (Syynä atopia, joka pahentaa usein vesirokon oirehdintaa.)

Exäsi ei siis ole tyhmä, vaan hyvinkin valistunut :).

Samoin kutinaan käytettävä Atarax on reseptillä.

Itse en aivan varmasti antaisi lapsen kärsiä vesirokosta ilman kunnon särkylääkettä (reseptillä), Ataraxia kutinaan (reseptillä) ja sitten tuota Zoviraxia (joka aloitetaan heti kun rokko alkaa ja on myös reseptillä). Tosin en veisi lasta lääkäriin jotteivät tartuttaisi muita :-), vaan hankkisin reseptit puhelimitse.

Apteekin mentolispriit yms ovat melko hyödyttömiä.

terv

Viiden lapsen äiti

että exäsi välittää lapsestaan noin.

Minusta taas minun mieheni on joskus sietämättömän typerä jäärä, kun hän ei millään ikinä veisi lasta lääkäriin. Muksun pitää olla about kuoleman kielissä ennen kuin mieheni mielestä on jokin syy viedä lääkäriin.

Mä kun soitin terkkariin joskus aikoinaan ja kysyin mitä tehdä? niin mua neuvottiin puhelimessa. Kiellettiin ihan ehdottomasti tulemasta paikanpäälle, koska kyseessä on tarttuvatauti.

kannattais vaan hillitä jo eron alkutaipalleella vihaa ja katkeruutta jotta voisi noissakin tilanteissa keskustella yhdessä lapsen asiasta siten että luotto pelaa molemmin puolin.

lapsen isä kävi äsken hakemassa pojan, kun on hänen viikkonsa, no sanoi pihalla että ovat menossa pojan kanssa katsomaan jääkiekkoa, onko se tyhmä vai mitä tää nyt on? Vie vesirokkoisen pojan kylmään jäähalliin (tänään ollut kuumeessa), kun sanoin ettet voi viedä sitä sinne kun tarttuu niin sanoi vaan että aina nyt on joku joka sitä kantaa että eikö se ole ihan sama, NO EI OLE

lopulta sain äijän tajuamaan ettei voi pojan kanssa sinne mennä koska se on KIPEÄ. kun ei tuollaisiin paikkoihin viedä ilman vesirokkoakaan jos on kuumeessa ollut, ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ

ei varmaankaan tajua sitä että vesirokko on nyt kaikkein tarttuvaisimmillaan kun vasta tänään on alkanut

kun viikonloppuna jouduin perumaan lasten " isäsunnuntain" ku poika oli kuumeessa ja isä huolestuneena kyseli että kai mä olen jo lääkärin tilannu.

Sama ukko vei pojan tänään isoäitinsä 70v luokse ja tämä ei ole vesirokkoa sairastanut. Miten voi olla niin tyhmä ettei tajua kuinka vaarallista voi noin vanhalle olla. Että ottaa päähän tollainen ukko. Tekis mieli oikein antaa mennä sinne lääkäriin tekemään itsestään naurunalaisen, huomaispahan että on väärässä, ku luulee aina olevansa oikeassa. Mut ei ole kiva jos sit tarttuu johonkin

ettei lapsi saa syödä mitään kanatuotteita, SIIS MITÄÄN!!!!

pk:n tädit vaan naureskelivat minulle että mitä isä oli sanonut, ja isä sanoi minullekkin että kuolkaa te vaan lintuinfluenssaan kun me jäädään XXX:n kanssa henkiin

eipä ole ruoasta tähänkään asti tarttunut, ja pk:n ruoat ovat varmaankin kypsennetty todella hyvin. Exä sanoi tietäväisenä ettei pöpö lähde keittämällä johon äitini (lihantarkastaja) sanoi että kyllä vain lähtee eikä lihassa edes ole sitä

ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat