Vierailija

Miksi, ja kummassa itse asut?

Jos ei kumpikaan, niin miksei?

Kommentit (13)

Me ollaan asuttu kerrostalossa,omakotitalossa,rivitalossa ja nyt taas kerrostalossa.

Kerrostalo sopii meille mutta ylin kerros olisi paras :)

Jos meinaat rivitaloa niin EI KANNATA ainakaan kaksitasoista missä naapurit näkee parvekkeelta pihaasi :)

Ei ole pakko tutustua naapureihin, jos ei kiinnosta. Toki sivistyneesti keskustellaan ja ollaan hyvän päivän tutut. Rivarissa helposti huudellaan ja pompitaan aitojen yli (kokemusta).

Lumitöistä ei huolta, tosin joskus lasten kanssa tehdään lumityöt ihan huvikseen jos ollaan ajoissa pihalla =D Rivareissa on ne viikottaiset lumenluontivuorot, vaikka parkkipaikat putsaakin kaupunki.

Korjaukset ym. pikkujutut hoituu nopeasti kun kiinteistöstä huolta pitää suuri huoltofirma, jolla useita työntekijöitä.

Lapsilla kavereita viereisissä taloissa, ei tarvitse lähteä kauemmas.

Palvelut lähellä. Kaupunkiin 1km ja näin lähellä kaupunkia ei ole omakotitaloja tai rivareita, ainakaan meidän kokoisessa kaupungissa. Toisaalta lenkkipolutkin ja talvisin latu alkaa aivan talomme nurkalta.

Ja ennenkaikkea ne näkymät!! Asutaan 8. kerroksessa ja sitä näkymää jaksaa ihastella päivästä toiseen ja auringonlaskusta toiseen.

Jos iskee ylitsepääsemätön halu ruveta puutarhahommiin niin ei muuta kuin yrttiruukkuja parvekkeelle tai puolen tunnin ajomatka mökille sisä-Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me ollaan asuttu kahdessa rivitalossa ja ihan rauhassa saa asua. Naapureiden kanssa jutellaan jos jutellaa, kun pihalla nähdään. Meillä on huoltoyhtiö joka hoitaa pihatyöt. Enemmän mä koin kerrostalossa asuessani painostusta talkoista yms. tiettyjen henkilöiden tahoilta.

Mä itse tykkään asuan mielummin rivitalossa kuin kerrostalossa. On ihanaa kun on oma piha jota hoitaa, mutta ei kuitenkaan niin suuri että se kävisi työlääksi.

Kerrostalossa olen asunut lapsuuden ja nuoruuden, sekä kotoani pois muutettua 12 vuotta. Joten siitäkin on kokemusta. Enää en kerrostaloon halua.

Halusimme ison oman pihan ja omaa tilaa, kumpikin kotoisin isosta talosta, jossa tilaa. Tämä ainoa ratkaisu meille ja ihanaa on.

Asumme siis OKT:ssa 165m2 ja pihaa 2000m2.

Kerrostalossa asuneena ja nyttemmin rivariin muuttaneena voin sanoa että rivari on meille parempi.

Meidän rivarissa ei ole onneksi talkoita ym., naapureihin ei ole pakko tutustua, aidat on niin korkeat ettei naapurin lapset niitten yli hyppele, iso huoltofirma hoitaa myös rivarien huollot, lumityöt hoitaa huoltoyhtiö (muualtakin kuin parkkipaikalta), ei kuulu kopsetta yläkerrasta.

naapurien kanssa tekemisissä, halusi tai ei, on talkoita ja pihatöitä, yhteisiä pihakoneita, lapset juoksee kuitenkin missä sattuu jne. Kerrostalossa on parempi rauha, eikä ole mitään yhteistä pakkopuuhasteltavaa. Monissa rivariyhtiöissä näkee suoraan naapurin pihaan ja muutenkin pitää koko ajan olla kuin ei olisikaan.

Kaksi kertaa ollaan kokeiltu ja tähän on tyssännyt, ja aika moni muukin sanoo ihan samaa!

Minä asun mieluummin joko kerrostalossa keskustassa tai sitten omakotitalossa, missä nykyään asunkin, kun on lapsia.

Tosin asumme nyt x aikaa kerrostalossa, kunnes löydämme uuden omakotitalon, kun myimme vasta entisen pois. Meille oli itsestään selvyys muuttaa x ajaksi kerrostaloon:

- helsingin ullanlinnassa, palvelut/ystävät lähellä, helppo liikkua, miljöö mukava.... ei täältä oikeen rivaria löydä

- lapsille mielenkiintoinen kokemus, ihan extra + juttu. Ihan innoissaan 3 ja 5v :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat