Seuraa 

Itsekin olen kokenut käynnistetyn JA normaalisti alkaneen synnytyksen. normaali oli paljon nopeampi, mutta niinhän uudellensynnyttäjällä usein kai on. Minusta käynnistys oli ihan ok, yhdellä murulla lähti synnytys alulle. Joutuihan siinä odottelemaan aamusta iltayölle ennenkuin tosissaan synnytys oli käynnissä. Kuitenkin jäi hyvä maku käynnistyksestäkin.

Mitä huonoka puolia käynnistyksessä on? Pohdin vaan, kun aina sanotaan että odotetaan luonnollista synnytystä. Itsellä on huono olo sokerihäiriön takia ja vauva voi olla arvaamattoman iso kuten viimeeksikin oli. Olen menossa polikäynnille huomenna ja mietin, onko järkeä edes haluta käynnistystä viimeistään laskettuna aikana?!Toki lääkärit on ne ketkä asian päättää puolestani. Vaakakupissa on kuitenkin oma jaksaminen jatkuvan etomisen kanssa, pelko repeämisestä jos on taas lähellä 5 kg tuo vauva ja huoli vauvan hyvinvoinnista kun sokerini heittelee huimasti päivän aikana. Sokerit ovat siis jatkuvasti liian alhaalla, jonka vuoksi etoo ja huimaa ja etenkin aamuöisin on kylmä hiki kun on sokerit lopussa -sekä mulla että vauvalla.

Käynnistyskokemuksia kuulisin mielelläni ja kommentteja, onko käynnistystä tapauksessani perusteltua edes ehdottaa. Itse olen sillä kannalla, että sekä minulle että vauvalle olisi parempi jos hän syntyisi käynnistettynä esim. viikkoa ennen laskettua aikaa tai viimeistään laskettuna aikana.

Heinä rv36

Kommentit (1)

mulle kolmannen aikana lääkäri ehdotti käynnistystä äitipolin (Seinäjoki) tarkastuksessa laskettuna päivänä vauvan suuren koon vuoksi. Lähetekin laitettiin neuvolasta tarkastukseen pelkästään kakkosen suuren painon vuoksi. Itse en ollut siihen varautunut, ja olisin mieluummin odotellut, vaikka vauva arvioitiinkin 5 kg painoiseksi. Mutta olisin ehkä joutunut odottamaan vaikka kuinka kauan luonnollista käynnistymistä, kun esikkokin meni 9 pv yli ja kakkosen synnytyksestä oli jo 5v. Eikä se käynnistyskokemus mullakaan mikään kamala ollut, se ' joko pian tapahtuis' -odottaminenhan siinä kamalinta oli.

Luonnollinen synnytyshän on tavoitteena lääkäreilläkin, mutta ei se mikään ehdottomuus ole. Jos vauvan vointi tai koko huolettaa, kannattaa käynnistyksestä kysellä. Tuskin kovin ovat vastaan, jos edellinenkin oli lähes 5 kg...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat