Seuraa 

Hyvät odottajat,

Onnea odotukseenne. Olen iloinen teidän jokaisen puolesta. Muistelen itsekin kaiholla noita aikoja, kun sisälläni kasvoi aina suloinen masuasukki. Lämmin ajatus jokaiselle asukille. =)

Lähestyn teitä pyytäen kommenttejanne seuraavanlaisesta asiasta. Olen palailemassa itsekin äitiys- ja hoitovapaalta yksityisyrittäjäksi ja olen koulutukseltani psykologi. Yhtenä toimenkuvana on tarkoitus ryhtyä vetämään vauvaa odottaville pariskunnille perhevalmennus ja vanhemmuuden tukemisen vertaisryhmiä sekä mahdollisesti päivän kestäviä " kursseja" , joissa sisällöt keskittyvät mm. seuraaviin teemoihin: raskauden ja synnytyksen psykologisiin näkökulmiin, äitiyden ja isyyden roolin sekä parisuhteen tarkasteluun lapsen syntymän näkökulmasta, arjen kohtaamiseen vauvan syntymän jälkeen, vauvan kehitykselliseen elämänkaareen ja sen merkitykseen arjessa, jne. Ajatuksena on, että kurssilla pohditaan hyvin ruohonjuuritasolta äitiyden ja isyyden roolin omaksumista, mutta puhutaan myös lapsen kehityksen eri osa-alueista ja siitä, mitä se tarkoittaa vauvan käyttäytymisessä arki-elämässä.

Kurssit järjestetään ainakin aluksi Jyväskylässä ja ne pyörähtää käyntiin keväällä. Olen tekemässä liiketoimintasuunnitelmaa ja kannattavuuslaskelmia. Kysymys teille ensisijaisesti olisikin se, mikä teidän mielestä olisi kohtuu hinta tuollaisesta kurssista, jos itse osallistuisitte sellaiselle? Ajatellen, että yksi kurssi kestäisi varman sen 4 kertaa (odottajalle se on varman suht. maksimi väli masujen kanssa). Entäs päiväkurssi? Mitä kurssin pitäisi ehdottomasti pitää sisällään?

Olisin kiitollinen vaivannäöstänne. Minulle voi vastata joko tälle palstalle tai sitten osoitteeseen tarja.salokoski@elisanet.fi

Lisäisin vielä, että kurssien ajatus ei ole millään tavalla kilpailla neuvolan valmentavien palvelujen kanssa. Tarkoitushan ei tietystikään ole neuvolupalveluja viedä maksullisiksi ja yksityistää eriarvoisiksi sen puolen palveluja. Neuvolasta ei tule koskaan tulevaisuudessakaan saamaan psykologin ohjaavaa palvelua.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat