Vierailija

Minulle tämä oli viimeinen niitti.

Hoitovapaan jälkeen lähden opiskelemaa, hoitajan työhön en enää palaa.

Sivut

Kommentit (47)

http://hoitajat.net/adressit/index.php

Näkyvät edelleen keräävän nimiä, vaikka adressi onkin luovutettu jo eduskunnalle.

Mun mielestä rekisterin julkaiseminen on suunnattoman väärin. Vaikka itse työskentelenkin vanhuspuolella, eikä varsinaiset potilaat osaa netistä mun nimeä ja syntymävuotta etsiä, omaiset on sen sijaan ihan eri asia. Ja kun niitä haastavia ja pelottaviakin omaisia on. Minulle riittää se, että saan tappouhkauksia työpuhelimeen ja -sähköpostiin, en tarvitse niitä siviilipuhelimeen enkä -sähköpostiin. Ja minkä takia mun pitäis ammattini vuoksi salata omat tietoni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eikö se riittäisi kun sekin kerrottaisiin vain kelalle?

Mihin joka toinen nettipalsta tarvitsee ihmisten syntymäaikoja? Lehtitilaukset jne. Turhaahan se on, mutta ei teillä hoitajillea ole mitään erioikeuksia pitää nómianne sen suojatumpina kuin muillakaan.

Paitsi sikäli, että heitajan kohdalla syntymäajalla on se merkitys, että sillä nyt noin suurinpiirtein oi varmistaa, että onko paperit todella tämän ihmisen vai sen isoäidin...

Vaan kaikkia terveydenhuollon laillistettuja ammattihenkilöitä. Työnantajaa ei tosiaankaan voi miksikään kolmanneksi osapuoleksi väittää. Työnantajalla on tarkistusvelvollisuus, ja jos jotain virheitä on tapahtunut tarkistuksessa tai se on laiminlyöty, niin vastaus ei ole, että laitetaan työntekijän henkilötietoja nettiin. Pikemminkin pitää opastaa työnantajaa asianmukaiseen tarkistamiseen.

Pidän kyllä todella omituisena, että annetaan kotinumero. Itse en ikinä, missään tilanteessa jakaisi yksityisiä yhteystietojani kenellekään potilaalle / asiakkaalle. Työnumero on sitten ihan asia erikseen.

Olen niiin rekisteriä vastaan. Taas on lyöty viisaat päät yhteen, ja käytetty aikaa turhuuteen.

Miksi ei perusteta rekisteriä, jossa näkyy kaikki joilla on rikosrekisteri? Mielestäni se olisi helkkarin hyvä homma, siitä hyötyisi kaikki.

koska on hyvä lisätä avoimuutta tässäkin asiassa ja minä ainakin haluan maksavana asiakkaana tietää että minua hoitava henkilö esim. kiropraktikko on on oikean koulutuksen saanut eikä ole mikään humpuukimaakari!

Eikö tässä ole kyse myös hoitohenkilökunnan yksityisyydestä eikä vain potilaan oikeuksista?

Tai no joo, Suomessa hoitajilla ei näytä olevan mitään oikeuksia. Ei saada vaatia kunnon palkkaa ja työoloja, lakkoilukaan ei ole sallittua ja nyt pitäisi vielä suostua tuollaiseen rekisteriin, minkä tietosuojavaltuutettukin tyrmää.

Mitä seuraavaksi?

Lainaus:

Lainaus:

Kyllä se on työnantajan tehtävä tarkistaa, ettei ketään "puoskaria" palkaa. Älytöntähä se vastuu on potilaalle sysätä???

Siinä on sentään kyse hänen ruumiistaan, mielestään ja terveydestään. Sitäpaitsi Suomessakin tulee noin joka toinen vuosi esiin, että työnantaja EI ole kunnolla tarkistanut näitä tietoja, vaan on palkannut jonkun, jolla ei oikeasti olekaan lääkärinoikeuksia tai jolla on jo takanaan epäilyttäviä tuomioita (niin kuin nyt se nokian sairaanhoitaja)

Omana kokemuksenani voisin lisäksi sanoa, että kaikki minun tuntemani lääkärit ja sairaanhoitajat muualla kuin terveyskeskuksessa ovat antaneet nimensä ja puhelinnumeronsa käyntikortilla. Mukaanlukien lastenpsykiatrian poliklinikan psukologit psykiatrian sairaanhoitajat ja psykiatrit sekä myöhemmin kuntoutuspsykologit, vaikka voisi olettaa juuri näiden ryhmien pelkäävän hankalia ja päällekäyviä vanhempia. yksityisellä puolella toimineet kuntoutuspsykologit kehoittivat vielä soittamaan mieluummin iltaisin kotinumeroon, koska he tekivät päivällä toista työtä, (koulupsykologeina) ja siinä oli liian kiire vastailla sivutoimen asiakkaille...

tuskin mikään lehtitalo alkais uhkailla mua/mun perhettä tai tulis oven taakse sitä tekemään jne. mut en halua et mun psykoottiset, harhaiset potilaat näin tekee.

tuskin sinäkään näitä ihmisiä lähellesi haluat (tälläkin palstalla kauhistellaan näitä viimeaikaisia nuoria, jotka toisia nuoria tappaa ja niille vaaditaan kovia rangaistuksia) niin miksi mun pitäisi? eikohän kukin voi aavistaa, mitä tällaiset ihmiset voi tehdä.

psyk. sh

Lainaus:

Lainaus:

En luullut. Mutta kun te kerran joka tapaukskssa olette valmiita luovuttelemaan niitä joka suuntaan, niin miksi ette yhtä hyvin niille ihmisille, joiden elämiä te kääntelette ja vääntelette joka suuntaan?

Ja sitten jos vielä on joku hieman harvinaisempi nimi, niin oiva tilausuus häiriköille.

Soittaa vain numeroon 020202: "Päivää. Minulla on vanha ystävä xxx joka asuu Vaasassa. Mikähän olisikaan hänen puhelinnumeronsa ja osoitteensa?".

Pitäisikö tässä ruveta järjestämään osoitetietojaan ja puhelinnumeronsa salaisiksi jonkun hemmetin rekisterin vuoksi?

onko nyt ymmärrettävä, että Suomi on täynnä epäpeteviä hoitsuja, jotka tekevät työnsä niin huonosti, etteivät uskalla tehdä sitä omalla nimellään?

Lainaus:

En luullut. Mutta kun te kerran joka tapaukskssa olette valmiita luovuttelemaan niitä joka suuntaan, niin miksi ette yhtä hyvin niille ihmisille, joiden elämiä te kääntelette ja vääntelette joka suuntaan?

Kelasta pitäisi terveydenhuollon ammattilaisten tarkistaa, että henkilö kuuluu suomalaisen terveydenhuollon piiriin? Mites viikonloppuisin, kun Kela ei palvele? Pitäisikö jättää potilaat hoitamatta? Jippii, loppuu lääkäreiltä ja hoitajilta yö- ja viikonlopputyöt tyystin.

Lehtien tilaaminen ja potilaan hoitaminen on täysin eri asia. Lehtien tilaajarekisterit eivät ole julkisia, joten jos jotain häiriköintiä sieltä suunnasta tulee, niin tiedetään, kenen puoleen viranomaiset voivat kääntyä. Sen sijaan terveydenhuollon nettirekisteristä kaavaillaan julkista, joten jokainen häiriintynyt tai muuten vain terveydenhuoltoon pettynyt henkilö voi tarkistaa sellaisia asioita, jotka eivät hänelle kuulu, kutenterveydenhuollon ammattilaisen syntymävuoden. Sinä et tee sillä syntymävuodella yhtään mitään, usko nyt. Vai kysytkö kenties niiltä kuuluisilta lehtimyyjiltäkin syntymävuoden?

että voi tietää, kuka minua hoitaa ja onko se ihan puoskari vai asiallinen ammattilainen. Koska hoidoissa usein on kyse potilaan henkilöstä ja perusoikeuksista, sekä myös hänen yksityisyydestään, on ihan oikein, ettei sitä voida puoskaroida minkään nimimerkin suojasta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat