Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kyllä sieppaa... Täällä Tampereella on siis sellainen systeemi, että vaikka ilmoitan lapsen hakuajaksi klo 18, lapsi ei saa lämmintä ruokaa, vaan välipalan. Jos ilmoittaisin 18.01, saisi, mutta en saa vaihtaa aikaa ilman syytä. Eli oikeasti oletetaan, että 1,5-vuotias lapsi, joka normaalisti voi syödä tosta noin vaan kolme annosta soppaa, jaksaa pelkän välipalan turvin puoli seitsemään. Olen siis erehtynyt hakemaan lapsen pari kertaa kymmentä vaille, kun luennot on loppunu ajoissa. sääntö on sääntö,se on se 18.01. Ja jos yhden kohdalla joustaa, pälä pälä. Mutta ei hirveästi lohduta, kun pitää parina iltava viikossa hakea nälästä kiljuva lapsi hoidosta...

Sivut

Kommentit (33)

ja mä opiskelen kahdessa paikassa ja oon yh eikä mulla ole täällä lastenhoitajia...ja allergian takia teen kaikki ruuat leivistä lähtien alusta itse. mähän tolla logiikalla voisin viedä lapseni hoitoon vaikka sillä perusteella, että mun pitää lukee tenttiin...? Mutta mulle on ainakin tärkeää, että saan viettää aikaa lapsen kanssa. Sitten yöllä leivon ja kokkaan naapureiden iloksi. No, meitä on moneksi. Kai tällasta ruokailuoikeutta ei voi ajatella mitenkään perhekohtaisesti. Mutta oonko mä ollu tyhmä,kun en vie lasta hoitoon vaikka shoppailun takia vaan tullu heti kiltisti hakemaan, kun olen yliopistolta päässyt?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vanhemmat määrittelee hoitoajan. otat johtajaan yhteyttä ja sanot, että hoitoaika muuttuu helmikuun alusta ja piste. sinun ei tarvitse todistella mitään. netistä saa ainakin niitä kaavakkeita, joilla saa muutettua hoitopäiviä ja siihen voi rustata hoitoajankin. mulla pelkkää hyvää sanottavaa päivähoidosta. ilmeisesti lapsesi on vuoropäiväkodissa. pidä lapsesi puolia ja muutat sen hoitoajan. meillä lapset syövät kotona ruuan n. 16.00. tarhan välipala on niin pieni. ei sillä pitkälle elä. ystäväni lapset oli siinä keskustan vuoropäiväkodissa ja ei kuulemma tykännyt. leipiintyneitä hoitajia, jotka eivät tieneet lasten asioista mitään. haukiluoman päiväkodissa ovat lapseni ja hyvä päiväkoti onkin.

Ruokailu on klo 17, jollloin ne lapset,jotka haetaan klo 18 jälkeen, saavat lämpimän ruuan ja ne, jotka haetaan klo 18 tai ennen, saa välipalan. Meilläkin normaalisti syödään klo 16 kotona päivällinen. Sillä ei ole väliä, olenko tuonut lapseni hoitoon kuudeksi vai kymmeneksi, vain hakuaika määrää.

Mulla on sellanen systeemi, että ilmoitan hakuajat kuukaudeksi kerrallaan, kun vaihtelevat niin paljon. Ja ilmeisesti ei mene läpi, että luento loppuis yht äkkiä vähän myöhemmin. Vaikka tuskin ne niitä mistään tarkistaa...

Tätä ilmaista ruokaa oli käytetty hyväks, joten sen takia tämä sääntö. Aivan uskomatonta, ei täs ainakaan lapsen etua ajatella

-ap

et anna tuumaakaan periksi. aivan pokkana valehtelet ja sanot et luentoihin tuli muutoksia. en uskois et tampereella sorrutaan tommoseen. toiset syö ruakaa ja toiset välipalaa.

Ystäväni sanoi suoraan hoitopaikassa, että hän lupautuu tekemään pitempää vuoroa ja päivähoitosopimukseen muutetaan tuo hoitoajan tarve.

Ja miksi sitä hoitoaikaa voisi muuttaa? Ei kai se niille hoitajille kuulu?

Miksi muuten opiskelet kahdessa paikassa samaan aikaan? Täydentävätkö opinnot jotenkin toisiaan, vai ajattelitko kahta työtäkin ryhtyä tekemään?

enkä ole varma, mitä kaikkea ne päiväkodissa syö. mutta kotona mun lapsi syö klo 8,11,14,16 ja 19. Ja jos ollaan kotona, lapsi on klo 16.00 syöttötuolin luona, jos ei ole vielä siihen nostettu. Ja voi syödä päivälliselläkin sen pari kolme lautasellista, vaikka välipalasta olisikin vaan pari tuntia. Kai nää syömisrytmitkin on yksilöllisiä. Toiset pärjää vähemmällä kun toiset ja toiset syö kerralla enemmän.

aina. Ja äiti oli kaupassa töissä, niin pokkana sanoi että vaikka hän ei ole viikonloppuna töissä, niin vie lapset sinne hoitoon niin saa olla miehensä kanssa kahden ja tällä perheellä olis kyllä ollut mahiksia viedä ne lapset sukulaisillekkin hoitoon viikonloppuna, mutta . . . .

joten en tiedä kuinka paljon osaa protestoida, ettei saa samaa kuin muut. kotona ainakin pitää huolen, että saa kaikkea mitä muutkin. ei kai tässä varmaan pysty suurta ja mahtavaa tampereen kaupunkia vastaan taistella...

-ap

kyllä meillä vaan syödään AINA kunnon iltaRUOKA. eli päivän aikana syödään siis aamupalan, päiväruoan, välipalan ja iltaruoan. itsellenikään ei riittäisi iltapalaksi ennen nukkumaan menoa mikään köyhä puuro tai leipä... välillä joutunut syystä tai toisesta joutunut syömään " oppikirjojen mukaisen" päivärytmin mukaan eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala ja joka kerta on yöllä tullut kauhea nälkä ja painajasia ja muutenkin ollut levoton yö. (niin ja en siis ole mikään ylensyönyt valaskala) samaten lapsi heräilee pitkin yötä jos saa ruoan aikaisemmin ja nukkumaan mennessä vain iltapalan.

kuuteen mennessä haetut lapset saavat sen väipalan ja sitten jotka ovat yli kuuteen esim 18.30 saavat kunnon ruuan.

on se jotenkin jännää iltapalaksi antaa kunnon ruoka ,mutta näin meillä aika usein sitten tehdään.

lapsi saa ainakin jotain muuta kuin leipää ja jugurttia tms. kevyttä kotona j sitten vielä illalla.

tällein puolen vuoden asumisen jälkeen tää tampereen byrokratia ei vakuuta... joo, ei varmaan yhtään haittaa,että saisin itselleni pari minuuttia aikaa vaikka vaan istua. tähän asti olen hyväuskoisena tollona aina kiirehtinyt heti puolijuoksua lasta hakemaan. nyt sitten maleksin, en todellakaan kiirehdi luentosalista tai juokse bussipysäkille.

Ap:n kirjoitus siitä, että lapsi joutuu olemaan pelkän välipalan turvin, on harhaanjohtava. Saahan lapsi lounaan ja kaksi välipalaa päiväkodissa!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat