Vierailija

En muista enää kunnan nimieä, mutta joku pieni maalaiskunta, johon viime vuonna syntyi vain 1 vauva on alkanut tukea rahallisesti lapsiperheitä.

Vauvan syntyessä perhe saa 2000¿ vuosittain lapsen 10 v synttäreihin asti.

Meillä pikkukaupungissa ei makseta edes kuntalisää ja muuttotappiokunta kuitenkin ollaan. Koulujakin joudutaan supistamaan.

Kommentit (10)

Sellanen paikkakunta pohjanmaalla kuin Halsua.

Niin siellä maksettiin aikoinaan 10 000 mk kun lapsi syntyi.

En tiiä maksavatko enää.

Itse en ainakaan sinne tuppukylälle muuttais...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen sijaan mökkimme sijaitsee saman vesistön rannalla kuin Savonranta ja alue on todella kaunista. Olisimme olleet jo aika päiviä sitten olleet valmiit muuttamaan sinne, mutta valitettavasti ei ole sopivaa työtä. Jos voisi tehdä etänä mökillä, niin kauaa ei kyllä harkittaisi.

Olipa todella surullinen ja yksipuolinen kommentti kakkosella. Ihan nolottaa hänen puolestaan. Kun olen itse asunut toistakymmentä vuotta ulkomailla ja oppinut itse toisella tavalla arvostamaan julkisia palveluita, niin soisin ne kyllä kaikille asuinpaikasta riippumatta. Ja Suomen soisin pitää asuttuna joka puolella, vaikka sitten ilmaisilla tonteilla. Sitäpaitsi esim. Norja on maksanut saman sorttista summaa jo ties miten pitkään jokaisesta syntyvästä lapsesta eikä sillä ole ollut olennaisia vaikutuksia syntyvyyden lisääntymiseen, valitettavasti.

nämä asiat ovat ehkä hieman monimutkaisempia kuin miten sinä ne näet.

Ei sillä että minulla olisi parempaa vastausta, vaikeita juttuja.

Mutta tuskin sinun kannattaa kauheasti uhrata mielipahaa siihen, että sinä maksat tuon lapsiperheille varatun rahan verovaroistasi. Sinä nimittäin maksat niistä paljon enemmänkin asioita, paljon suurempia yksittäisiä summia. Maksat synnytyksiä vaikka et itse synnytä, syöpähoitoa vaikka itse olet terve. Maksat tieverkon ylläpitämisestä ja rakentamisesta koko Suomen alueella, et ainoastaan oman kotisi ympärillä kulkevia teitä. Maksat osasi koulujärjestelmästä vaikka koululaisia on muuallakin kuin kotikunnassasi.

Monet pienet kunnat ovat kauheassa kurjuuden syöksykierteessä, jossa pari tonnia on pieni raha.

jos pienen väkimäärän vuoksi pienet verotulot?

Meidän pääkaupunkiseutulaisten rahoista, meidän maksamamme verot eivät nimittäin todellakaan mene vaan oman kaupunkimme hyväksi. täällä me vaan maksetaan paljon veroja ja on kalliit asunnot ja tontit, ja siellä landella maksetaan lapsien tekemisestä ja tontin saa eurollaa ym.

ei mitään järkeä!

en kyllä maalle muuttaisi vaikka maksettaisiin, mutta että pitää maksaa ihmisille siitä, että sinne jäävät, vaikka tiiviimpi asuminen olisi taloudellisempaa...

Muistaakseni oli Savonranta (jossain Savonlinnan lähellä). Maksavat tosiaan 20 000e lapsesta. Maksetaan 2000e vuosittain, jonka saa kun asuu kunnassa.

Pitäisköhän muuttaa..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat