Vierailija

Opettaisin muuten itsekin, toki, mutta olen liki sokea ilman silmälaseja (-8) ja muutenkin kahden lapsen yh:na tosi hankalaa mennä uimahalliin. Uimataidottomat lapset ja liki sokea ope.

Kommentit (17)

Tampereella esim käy joka luokka 2 (kaksi!) kertaa talvessa uimahallissa. Opettajat siellä kyllä ovat ammattitaitoisia uimaopettajia (No siis, sen kurssin käyneitä, ei se niin kummoinen ammattikoulutus ole), mutta ei siinä silti lapset opi uimaan.

Kannattaa panna lapsi jonkun urheiluseuran uimakouluun. Mielellään sellaiseen, jossa ei ole kovin kilpailullinen henki, että ehtii oppia ennen kuin pannaan kisaan. Myös kunnat ja kaupungit järjestävät halliuimakouluja (ja kesällä rantauimakouluja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sorry, vähän ot...

Itse kävin 80-luvulla ala-asteen landella, jossa ei ollut uimahallia. Muistelen käyneeni ala-asteella koulun kanssa uimassa 1-2 kertaa, siis koko ala-asteen aikana, silloin kun oli jotenkin poikkeuksellisen lämmin syksy... (Sitä en tiedä, miksei uimaan menty heti koulujen alettua elokuussa, kun vesi olis ollut kai vielä kohtalaisen lämmintä.)

Opin uimaan miten kuten 2. luokan jälkeisenä kesänä uimakoulussa. Joskus uimakoulussakin oli niin kylmä olla, että melkein koko aika pelattiin rannalla polttopalloa lämpimiksemme...

Molemmat lapset on käyneet uimakoulun ja oli 30 euroa kahden viikon jakso. Koulussa ei todellakaan opeteta uimaan vaan kyllä ne taidot täytyy hankkia muutoin.

Suosittelen uimakoulua, toki niitä on luonnonvesissä kesäisin mutta halli tuntui turvallisemmalta ratkaisulta.

Esim. Vantaalla uinninopetuksesta vastaavat ammattitaitoiset uinninopettajat (eivätkä siis luokanopet). Eka - tokaluokkalaisilla uintikertoja on viisi ja siitä ylemmillä neljä kertaa vuodessa. Tehokasta ja lähes kaikki oppivat edes alkeellisen uimataidon. Joissain kunnissa uinninopetus puuttuu kokonaan, joten vanhempien tulee itse viedä lapset uimakouluun!

Joissakin uimahalleissa ryhmissä näytti vielä ainakin nettisivujen mukaan olevan tilaa - ilmoittautuminen kun oli jo joulukuussa.

Mene katsomaan Helsingin kaupungin nettisivuilta

/liikuntavirasto/ohjattu liikunta/lapset ja nuoret

taisi olla polku muistaakseni...

Kerran viikossa miltei joka viikko kevätkauden - taisi maksaa noin 40 euroa.

Ei mielestäni kallista - Helsingin kaupungin liikuntavirasto järjestää uimahalleissaan.

Ala-asteella käytiin uimassa koulun kanssa 5 kertaa vuodessa. Meillä oli tilausajon bussi vuokrattuna, ja se oli ängetty ylitäyteen 3-4 lasta kahden penkin kohdalla. Yläasteella ei enää käyty koulun kanssa uimassa. Ja mun muistin mukaan kaikki uivat isossa altaassa viimeistään kolmannelta luokalta. Eli kyllä niissä muutamassakin kerrassa jotain sentään oppi.

2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat