Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Alottelin tän viikon pinon, vaikka listaa en osaa päivittää.

Mä oon täällä kuoleman kourissa...

Eli oon ollu aika kipee täs pari päivää ja tänään kun sit mentiin klinikalle punktioon niin siel möllötti yli 4o muhkeaa rakkulaa. Osa rakkuloista oli menny kohdun taakse ja ne jouduttiin KIRJAIMELLISESTI RONKKIMAAN sieltä veks ja voi että meinas taju lähtee, vaik sainkin hirveet dropit. ja mulla on korkee kipukynnys. No rakkuloita saatiin kerättyä 49kpl.

Jouduin samantien tiputukseen ku pääsin ylös siitä pöydältä ja sain kaiken näköstä lääkettä, panadolia, buranaa ketorinia...ja ei vaan meinannu kivut helpottaa, luulin oikeesti et täältä ei hengissä kotiin lähetä..

No loppupeleissä sieltä kotiin päästiin ja saldona oli 36 munasolua. En tiiä onko suurin osa epäkypsiä, mut nyt luulen et olis kypsempiä kun viimeks. Joten siihen on tosi tyytyväinen!!!

Oon edelleen tosi kipee ja en tiiä missä raja menee et pitää lähteä naistenklinikalle. oon nukkunu monta tuntia mut ei helpota, kohta meen ottaa lisää panadolia.

Hyvää viikon alkua!!!

-maya-

Kommentit (15)

tosi hurjalta kuulosti kyllä tuo kokemuksesi. Onneksi olet jo paremmassa kunnossa! Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin ja pääsisit siirtoon!

Pumpsulle stemppiä pahoinvointiin, se on ihan kamalaa! Toivottavasti menee ohi. Itsellläni kesti koko raskauden ja vielä synnytyksessäkin vain oksentelin koko ajan... Mutta mitä sitä pelottelemaan, lähes kaikilta se menee ohi viikoilla 12-16 mennessä =) ps. salmiakki auttoi ainakin minua tuohon pahoinvointiin, eli olin koko ajan salmiakkipastilli suussa...

Minulla alkoi ne kuukautiset onneksi (?) kierto heittelee silti enkä oikein tiedä miten tehdä: pyydänkö teroja vai en... ehkä en kuitenkaan vielä. Menkat on siis ohi, mutta kovin hiljaista on kotirintamalla, mies alkoi stressaamaan vauva-asiaa vaikka miten luvattiin että kaikki tapahtukoon omalla painollaan. Yrityskertoja siis 0 ja " limaiset" päivät menossa. Muutaman kirosanan olen päästänyt mielesssäni, mutta ymmärrettäkööt että miehet on miehiä ja nyt iski kova ramppikuume vaikka normaalisti roikkuu " lahkeessa" koko ajan. Ehkä odotukset siirtyy vielä eteenpäin?

Nelli

Kiitos kaikille tsempistä!!!

En kuitenkaan lähtenyt näyttämään itteäni eilen, vaikka olis kyllä pitäny.. Olin kuoleman kielissä viellä yöllä, mut pikkuhiljaa rupee elämä voittamaan. Olo on puolet parempi kuin eilen, vaikka vieläkin kävely on yhtä tuskaa. Ja olo tukala.

Soittelin äskön hedelmöittymistuloksia, niin 36:sta peräti 19 oli hedelmöittyny. Tosin suuri kato saattaa huomiseen mennessä käydä. saa nähä pääsenkö siirtoon, jos munasarjat on vielä kovin turvonnu, TOIVOA saa!!

Pumsulle jaksamisia, kyllä se parempi olo vielä koittaa!!!!!!!!!!

-maya-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi Maya parkaa!!! Toivottavasti kivut hellittää. Kuulostit nyt kuitenkin jotenkin positiiviselta...toivotaan että saivat hyviä soluja talteen. Millois sulla sitten olisi siirto?

Kristiina: Sulla onkin jo kiitettävästi viikkoja kasassa. Eikös kaksosia ultrailla aika tiheään, miten usein käyt vauvojasi näyttämässä?

Viime viikolla kävin pinoa kerran vilkaisemassa. Mikaelalla oli ainakin vauvahaaveet sirtymässä vähän eteenpäin. Pahoittelut ja lohtuhali...mutta kyllä se aika nopeaan menee ja oot oikeasti kuumeilemassa ennen kuin arvaatkaan. Nauti nyt kun voit olla kotona tyttöjen kanssa :)

Mulla tosiaan olo on ollut aika huono. Tänään jälleen vähän parempi päivä, eilinen oli ihan järkky. En tidä kauanko vielä kestää, mutta ainakin tuo tiettyä turvallisuutta, kun sitä kummasti uskoo asioiden olevan paremmin kun on näitä oireita. Neuvola oli viikko sitten. Olin laihtunu muutaman kilon. Kutsua ultraan odottelen. Sitä ennen tää on vaan pienen piirin salaisuus. Tosin valheiden verkko kiristyy, kun ketään ei pysty tapaamaan ja mieskin alkaa hermostua, kun pitää jatkuvasti hätävalheita kehitellä...milloin olen oksennustaudissa, milloin flunssassa tai kuumeessa. Tai sitten ei voida ystäviä tavata, kun on jo muuta menoa...sukulaisten synttäreitä tai muita illanistujaisia. Että sillai. Yritän jonku päivityksen esittelyyni saada tällä viikolla tehtyä.

Pumpsu 10+0

Kannatta kysyä lääkäriltä mitä mieltä on, mä olen ainakin joutunut juoksemaan äitipolilla, vaikka supistukset ei mitään tuolla kohdunsuulla ole tehnytkään. Varsinkin jos sulla tulee tuota aaltomaista kipua rasituksen jälkee niin kannattaa varmasti ottaa rauhallisemmin ja kenties keksiä joku muu liikuntamuoto.

Mulla on monenlaisia supistuksia. Säännöllistä aaltomaista alavatsakipua (viiltävää, polttavaa), niihin ei sillä tavalla välttämättä liity vatsan kovettuminen, Sitten on kivuttomia vatsan kovettumisia, vatsa menee kovaksi, tuntuu niinkuin täysillä pullistaisi vatsaa ulospäin, sellainen tukala tunne, sitten vielä rasituksessa/rasituksen jälkeen tulee viiltävää/polttavaa alavatsakipua joka leviää selkään ja koko mahaan, maha kovettuu ja alapäässä tuntuu paineentunnetta.

Möhkis ja tiitiäinen 29+5

Mayalla pikaista voinnin kohenemista! Pidän isosti peukkuja, että kaikki menee hyvin ja pääsette tänään siirtoon!! Onnea matkaan!

Tämän viikon pinossa olikin paljon meitä odottavia, joten uskalsin tulla kirjoittelemaan vähän omiakin kuulumisia

Ruulla on viikkoja kivasti kasassa. : ) Kannattaa lääkärille kertoa noista suppareista. Mulla on suppareita tullut ihan vain muutamia noin kuukauden sisällä. Vatsa on mennyt ihan kivikovaksi ja kirrannut kyljestä kylkeen.

Pumpsu, toivottavasti pahoinvointi hellittää pian!

Alkuviikosta käytiin synnytyssairaalassa katsomassa istukan tilannetta, ja se oli onneksi siirtynyt kohdunsuulta pois. Samalla kuultiin, että vaavi jakselee hyvin. Painoa oli jo ¿hurjat¿ 760g.

Kaikille pitkiksille aurinkoista viikkoa!

Myttö ja Tiiti 24+5

Sain sairaslomaa ja aikamoinen vauvapalsta-riippuvuus vaivaa, täällä huomaan useampaan otteeseen riippuvani :). Pitäis kelalle soitella, että huomioivathan sairasloman jatkumisen kun päivärahapäätöstä ei ollut tehty kuin seitsemänteen päivään.

Mayalla on ollut hurja kokemus, toivottavasti kivut hellittäisivät, kannattaa varmaan soitella sairaalaan ja kysäistä mitä mieltä siellä ovat. Toivottavasti nyt onnistaisi, ainakin saitte hurjan määrän munasoluja kerättyä!

Kiva kuulla, että pumpsukin on elävien kirjoissa, kyllä se pahoinvointi pikku hiljaa hellittää, viimeistään viiden viikon päästä se helpottaa (toivottavasti). Mulla alkoi helpottaa rv 11, mutta sen jälkeen sattoi aivan yhtäkkiä tulla taas huono olo, joskus rv 15 pahoinvointi oli taakse jäänyttä elämää ja pystyin jo kahviakin maistamaan.

Mukava kuulla kristiin@n kuulumisia, on varmaan hurja tunne odottaa kaksosia, onneksi voit ainakin vielä suht. hyvin!

möhkis ja tiitiäinen 29+4

Hienoa, että pääsitte siirtoon ja aika paljonhan noita alkioita selvisi pakkaseenkin. Nyt toivotaan parasta! Yritä jaksaa kipujen kanssa, ja muista juoda paljon vettä! Jos paljon noita hengityskipuja ilmaantuu, niin otahan kuitenkin yhteys sairaalaan. Nyt vain lepäile! Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä

Maya: Tsemppiä sulle!!! Kuulosti tosi hurjalta kokemukselta, siis karmaisevalta, mutta onneks sun olo oli nyt jo parempi! Taitaa se elämä voittaa, niin kuin sanoit. Halit sinulle ja onnea siirtoon. Sitten pidetäänkin pari viikkoa peukkuja. :)

Eipä muuta kerrottavaa täällä suunnalla, joten jatkan taustailua..

Sullakin on jo kivasti viikkoja kasassa! Minä olen sairaslomalla supistelujen takia, niitä kuntulee koko ajan ja rasituksessa tulee kipeitä supistuksia.

[color=blue]MAYA79 [/color] Voi sinua, kuullostaa hirveältä olotilalta! Nyt vain lepäilet lääkityksen kera!! Mikäli olosi on niin hirveä, ettei olemaan pysty niin soita sinne lääkäriin tai mene nyt ihmeessä käymään. Ei sellaisia kipuja varmasti käsiä tarvitse!

Heinoa on, että sieltä saatiin noin monta munasolua, joten eiköhän niistä saada joku tuottamaan tulosta! ;)

[color=purple] RuuPikkuinen [/color] Toivottavasti sinun tulehduksesi jo helpoittavat! Itselläkin on parin kaverin kanssa samaan aikaan mammaloma, jotenkin hienoa että on sitten " kohtalotovereita" joiden kanssa tulee varmasti oltua enemmän nyt yhteyksissä.

[color=red]Möhköfantti84[/color] Voi, että eihän sinulla ole kuin kaksi ja puoli kuukautta enää laskettuunaikaan. Jännää... Ja kiva kuulla että tiitiäinen voi hyvin! Saitko sairaslomaa siihen asti kun äitiysloma alkaa?

Omaa ).(

Käytiin taas näyttämässä lääkärille vauvoja. Olivat kasvaneet parissa viikossa 200g eli painavat nyt molemmat 700g. Mietittiin sairaslomaa, mutta vielä nyt töissä käyn, koska ei mitään suurempaa syytä ole jäädä poiskaan, selkäkipua lukuunottamatta. Loman aikana selkä ei ole ollut huonossa kunnossa kun on saanut levätä ja touhuta oman jaksamisen mukaan eikä ole tarvinnut istua montaa tuntia päivässä koneen ääressä. Saas nähdä millasessa kunnossa ollaan tämän viikon jälkeen.

Kristiin@ & masuasukit 25+4

Nopee pinoutuminen. Elikäs siirtoon päästin kuin päästiinkiin, vaikka mun vatsaontelossa on edelleen nestettä jonki verran ja munasarjat turvonnu.

Edelleen pitää juoda paljon ja painoa kattoa vaaalla. hengittäminen mua sattuu, lähinnä sisäänpäin hengitys, kai ne nesteet jotenkin painaa siellä.

2 yksilöä siirreettiin ja katoa oli jonkin verran käyny. En oikeen päässy perille se biologin puheista, mut 19:sta 18 oli jakaantunu, mut oli paljon monitumasia??(en ymmärrä) ja sit vaan EI pakastuskelposia alkioita. Joten loppupeleissä kun 2 siirrettiin niin pakkaseen pääsee ehkä n.8kpl., mistä oon ääri onnellinen. Lukumäärän saan tietää myöhemmin. Ne kattoo niitä vielä tänään.

Sain hirveen mahakipukohtauksen kun tulin pois klinikalta, ajattelin et sieltä ne alkiot pumpsahti pois... en tiiä voiko niin käydä..

Nyt meen lepäämään, ei meinaa vatsakipu hellittää..

-maya-

tosi hyvä määrä oli hedelmöittynyt. On varmasti melko helpottunut olo!! Toivotaan, että suurin osa selviää pakastukseen saakka, ja pari siirtoon. Kuinka monta siirrätte?

Möhköfantti, minkä vuoksi jouduitkaan sairaslomalle? Koitahan jaksaa lepäillä, vauvapalstailu on siihen ihan hyvä keino ;)

Pumpsu: oot kyllä jo tosi pitkällä. Aika kuluu hirveän nopsaan! Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!!! Kyllä se siitä kohta helpottaa. En nyt muista, jouduitko hakemaan saikkua pahoinvoinnin vuoksi?

ruu. rv14+6

Itse olen aiemmin ollut aktiivinen kuntoilija, mutta jotenkin se on tässä raskauden aikana jäänyt. Yritän kyllä kokoajan aloittaa kuntoilut, ja torstaina olenkin menossa mammajumppaan ja perjantaina yritän päästä uimaan. Mua on mietityttäneet nuo supparit, kun en ole ihan varma supisteleeko mulla hieman. Tyhmänä siis kysynkin, miltä ne tuntuu? Mulla tulee välillä rasittuneena aaltomaisesti melko tasaisesti pieni kouristuksenomainen kipuaalto alavatsan seudulle. Vaikeahan tuosta on mitään sanoa, ja ajattelin ottaa asian huomenna lääkärissä puheeksi. Mutta ajattelin nyt kysyä että miltä ne sulla tuntuu, varmaan jo paljon vahvemmilta kun olet jo noin pitkällä. Ja että pitäisiköhän niistä olla huolissaan, jos ovat suppareita.

ruu. 15+0

Lainaus:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tulikin sitten toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi, jotka ovat identtisiä![/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin[/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la 23.3.07 [/color]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]

[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la 19.4.07 [/color]

[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8.06, 50 cm pitkä, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10.06, 49 cm pitkä, paino 3730g[/color]

[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11.06, 50 cm pitkä, paino 4305g, py 37cm[/color]

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat