Vierailija

Kun vauva syntyi muutaman päivän la:n jälkeen ja painoi vain 2880 g ja oli 50 cm pitkä..

Kommentit (18)

Lapsi oli 2600g täysi-ikäisenä (Rv 39+4). Mitään syytä pienipainoisuuteen ei löytynyt, ehkä ikäni vaikutti..? Itse päädyin tuohon syömisten säästelyyn. Synnytyksen jälkeen ei vatsaa laisinkaan, eikä raskauskiloja.

Kuopus 3400g, täysiaikaisena ja söin kunnolla. Tosin nyt ylipainoa ja painoin -3g vähemmän synnytettyäni. Ylipainoa silloin +30kg

Jep olin tyhmä 16-vuotias ensisynnyttäjä

ja vielä ihan istukan toimintahäiriökin...Voi elämä teitä mammoja!

Ensinnäkin tuon kokoinen vauva on ihan normaali, vain sieltä pienestä päästä. Ja siksi toiseksikin pienikokoisille naisille on tapana syntyä pienikokoisia vauvoja. Geeneistä tämä on kiinni ja vieläpä niin, että äidin koko korreloi lapsen syntymäkokoon paljon voimakkaammin kuin isän. Isän koko alkaa sitten vaikuttaa kasvukäyrällä synnytyksen jälkeen. Jos vaikka 160 centtinen ja 46-kiloinen nainen ja 185 centtinen ja 85-kiloinen mies saavat lapsen, on tämä syntymähetkellään mitä suurimmalla todennäköisyydellä pienikokoinen, mutta kirii kasvukäyrän umpeen nopeasti. Tämän tiedän, koska meillä juuri tällainen tarina. Poika syntyi päivälleen laskettuna aikana, pituus 49,5 cm, paino 2900g, 1-vuotis neuvolassa veti sekä paino- että pituuskäyrän ylärajoilla. Lääkäri kertoi tämän olevan aika tyypillistä, ihan vain siksi, että luonto on senkin asian hoitanut mahdollisimman kätevästi naisen kannalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuttuni lihoi raskausaikana 30 kg, ja oli ennestäänkin jo pyöreä. Vauva oli silti täysiaikaisena vain vajaat 3 kg.

Enempi perinnöllisiä juttuja nämä. Tetysti sokerit veressä vaikuttaa, mutta enempi varmasti perintötekijät.

ja sitten istukan erittämä kasvuhormoni, joka taas johtuu geeneistä :)

Saija Palin taisi olla aika pahasti allerginen melkein kaikille ruoka-aineille, muistelen että takavuosina oli lehdissä juttuja allergiastaan

saimin vauvahan oli terve ja potra mitoiltaan; jopa hämmästyttävän iso ottaen huomioon saimin pieneltä näyttäneen raskausmahan.

Ei ole mikään maailman suurin mysteeri, että pienikokoiset naiset saavat pienikokoisia lapsia. Ja nekin, jotka eivät saa, laitetaan tällaisilla palstoilla muka sellaisia saamaan, kun ollaan kateellisia äitien hoikista kropista ja yritetään väenväkisin löytää jokaisesta laihasta ihmisestä pieni sairas anorektikko, joka ei edes syntymättömän lapsensa terveyden nimissä voi lakata vahtaamasta suupalojaan...

Huoh!

" Kuulkaa kyllä se vain vaikuttaa. Syömisillään voi vaikuttaa lapsen syntymäpainoon useilla sadoilla grammoilla sano lääkäri."

Niin niin, totta kai voi. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Tämä tuttavani ei olisi voinut enää enempää raskausaikana syödä ja silti vauva oli alle 3kg, istukka oli normaalisti toimiva.

Minä sain raskauskiloja 15 (siis vauva mukaan laskettuna tietysti), olen normaalipainoinen. Vauvani oli silti 4200gr. Itse olen ollut melkein 5 kg syntyessäni.

Älkää puhuko Saijasta pahaa, niin mukavalta ihmiseltä vaikuttaa hän että ei ansaitse tällaista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat