Seuraa 

Viikkopinoa kehiin, kun syyskuisia odottajia tuntuu olevan jo jonkin verran ja edellisessä pinossa mittaa.

No niin esittelylistasta on tehty ensimmäinen versio - sanokaahan mielipiteitä! Yritin tehdä syksyisillä väreillä. Kaikkee tarpeellista voidaan lisätä sitä mukaa kun tulee mieleen :) (esim. synnytyssairaalat ym.) Eli ehdotuksia sitten vaan ilmaan!

Päivitystä helpottaa jos viitsitte laittaa omat esittelyt aina tuoreimpaan päivitykseen (pinon jatkoks), josta minä (tai joku muukin) ne sinne päivitän!! Huom! Myös myöhemmin päivitystä kaipaavat tiedot esim. la:n muuttuessa mielellään sinne! Täältä niitä on erittäin vaikea poimia ja etenkin muistaa ;)

Nyt pyykkäämään, että saa huomiseks puhtaita vaatteita päälle :D

Sivut

Kommentit (34)

ens viikon ma on ultra ja jännittää jo hirveästi.

6päivää pitäisi vielä jaksaa odottaa!

neuvola on ensi viikon to, sitäkin odotan kauhesti.

Ihanaa kun on sama neuvola täti joka oli esikoista odottaessa. Hän tietää taustoista vähän. Lähinnä se, että esikoisen synnyttyä sairastuin masennukseen..

Rinnat on turvoksissa ja kipeät! Ärtyneisyyttä ja menkkamaista kipua alavatsassa on myös ollut. Mutta ei muita oireita vielä.

Pahoinvointia ei esikoisen aikana ollut kuin rv 9 lievänä. Saa nähdä miten nyt käy.

Epätodellinen olo on kun tuntuu ettei ole mitään raskausoireita oikein. lähinnä ehkä sitten mahdollinen pahoinvointi ja masun kasvu konkretisoi tätä. ja ultra! :D

Äsken lähti viesti vähän turhan hätäseen kun piti mennä nostamaan esikoinen pois koiran vesikupista (oli tehnyt kivan uima-altaan siitä :)Väsyttää pirusti ja hampilääkäri olisi edessä. Tietääkö kukaan voiko puudutuksen ottaa ihan normaalisti? Itse en kyllä juurihoitoa ilman puudutusta kestä joten mietin että pitäiskö perua koko juttu. Viikkoja nyt siis 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jaa, pelkoa keskenmenosta.. Jännä kun en itse osaa pelätä en sitten yhtään. Ja tavallaan unohtaakin liian helposti, olevansakaan raskaana. Esim. töissä (päiväkodissa) aina jälkikäteen tulee mieleen et joissakin asioissa kannattas ehkä höllätä vähän. (kuten kurottelut varastojen hyllyille jakkaralla!) Ja kotona oma pimu saattaa loikata syliin mahan päälle aika ronskein ottein - missä se raja oikein menee? Mikä voi olla vaarallista?

Ultsille ja Oikukkaalle (sanotaanks se näin ;) ) en kyllä osaa sanoa tuohon pelkoon siis mitään.. Mulla on vaan sellanen ajatus päässä et jos se tapahtuu, niin sit se tapahtuu - itse siihen tuskin voi kuitenkaan vaikuttaa näin varhaisessa vaiheessa! :)

Ai niin arvatkaas mitä menin tänään tekemään :D Ostin pienet vauvan housut ja bodyn 50cm! Ihanat. Joskus keräilinkin paljon vauvan vaatteita (taltutin vauvakuumetta) - jotka ovat nyt siskollani lainassa (la huhtikuussa). Ihan sellaisia neutraalin värisiä, pieniä kokoja. Täytyy vain yrittää hillitä nyt tätä vauvanvaate ostelua - kun nekin tulee sieltä takasipäin meidän pienoiselle käyttöön.

Nyt on kyllä tiskattava - ärsyttää tämä saamattomuus! Heippa :)

Aamulla kävin ultrassa yksityisellä (maksoi 65¿ josta Kelan korvauksen jälkeen jäi 45 ja rapiat maksettavaa). Siellä se kaveri uiskenteli ja sykekin löytyi :D JESSS!!

Lekuri totesi samalla, että vähän on veristä vuotoa jota pitää seurailla. Jos vuoto jatkuu niin sitten parin viikon päästä uudelleen ultraan.

Toisaalta olo on onnellinen, mutta kuitenkin mielen sopukoissa vaivaa tuo vuotoasia. En kylläkään ole itse mitään vuotoa huomannut (paitsi perjantaina tuli aavistuksen punaista vuotoa) joten ei se ainakaan kovin runsasta ole. No päivä kerrallaan tästä on edettävä. Lekuri käski ottaa ihan rauhassa eikä rasittaa itseään suotta.

Täällä on ihana talvinen sää, toivottavasti nämä lumet nyt pysyisivät! Olisi se jo aika talven tulla. Olin jo haaveillut, että nyt pääsen pollen kanssa ratsastelemaan hankeen ilman satulaa. No pitää nyt kuitenkin jättää tekemättä, etten itse pahenna tilannetta.

Touho06 & Tirppa 7+0

Toista odotan ja kolmatta kertaa raskaana. Edellinen keskenmeno tuli viime kesänä.

LEVINIA -- taidettiin olla jossain vaiheessa samaan aikaan Tammikuu -07 (Tammenterhot tms.) listoilla ja samaan aikaan sieltä tipahdettiin keskenmenon kokeneina. Nyt kyllä vasta syyskuussa sitten tipahdetaan täältä vauvat kainalossa.

Esikoinen on 3 v 3 kk:tta ja hänen raskautensa oli todella vaikea. Hän syntyi rv 36 pienenä ja sitkeänä. Olin ollut sairaalassa melko kauan sitä ennen. Sikiön kasvu ei ollut normaalia -- tässäkin raskaudessa varmasti seurataan vähän enemmän.

Aiotteko urheilla samaan tahtiin? Itse ajattelin jatkaa jumppia, spinningiä ja kuntosalillakäyntiä ihan samalla tavalla kuin aiemminkin.

Eilen näytti raskaustesti plussaa, joten varovaisesti kurkistelen tänne. Nyt rv kasassa " huimat" 3+6. LA näillä näkymin 23.9.07

Eli itse olen 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07 ja kovasti peukut pystyssä, että tämä raskaus kestää loppuun asti.

[b]Can[/b] - Esittely pino pyörii ihan täällä! Yhteisö juttu on sitten erikseen kaikille halukkaille. Itse en kyllä sinne ilmottaudu, kun en jaksa kahdessa paikassa kuitenkaan käydä. Sitä paitsi kun nyt aloin meidän esittelyjä ylläpitämään, mikä vie oman aikansa..

Ja esittelyissähän on aina päivityksen päivämäärä - niin tietää mikä niistä on tuorein versio.

[b]levinia[/b] - Mun laskujen mukaan sulla on nyt rv 4+3, toiv. laskin oikein.. Tässä muuten hyvä linkki raskauskiekkoon: http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Vinkkinä muillekkin, siel on hyvä laskee viikot ja muut :)

[b]Heitänpä muuten galluppia ilmaan[/b] - Joko teidän miehet on sisäistänyt vauvan tulon?! Kyllähän se naisille melkein poikkeuksetta kolahtaa ennemmin ja vasta myöhemmin miehille. Mutta joko tässä vaiheessa on miehet täysillä mukana.

Tänään kerroin töissä jo raskaudesta, omalle osastolle (päiväkodissa). Sen verran tuppaa jo olevan kuvotusta, että parempi kun tietävät. Niin ei herätä ihmetystä mun puuskuttamiset ;D

Aika moni muutenkin jo tietää :D En vaan osaa olla kertomatta läheisille ihmisille. Isovanhemmat ei kuitenkaan tiedä, mutta varmasti kuulevat kun seuraavan kerran nähdään.

Tulevalle isosiskolle kerron vasta joskus viikkojen päästä - Tämä 5v neito on niin innokkaasti toivonut siskoa tai veljeä, ettei pysy housuissaan jos saa nyt jo tietää. Ja jos sattuu kesken menemään niin on erittäin vaikea käsitellä sitä asiaa..

dumle rv 5+4 (kalenterista lunttasin, ei muista näitä vielä ;) )

Siitä se uusi viikko taas pyörähti käyntiin.

Vatsakivut on vähentyneet, onneksi. Niin ja meinasi joku kumma etova olo iskeä ;) Nyt on sunnuntaiaamusta asti ollut aamuisin hieman etova olo, mutta ei kuitenkaan ole tarvinnut oksentaa. Jotenkin tuntuu raskaus todemmalta kun on oireita, mutta vielä maltilla odotetaan ensi viikon maantaita ja ultraa. Miten tämä odottavan aika voi olla näin pitkä!! Tuntuu ettei maanantai tule millään ;) Toisaalta pelottaa, koska sitten sitä tiedetään kasvaako masussa joku.... Sitten on heti tiistaina neuvola.

Päätin sitten mennä kuitenkin alkuraskauden ultraan yksityiselle ja varasin ajan, sain sen maanantaille.. Silloin viikkoja on 6+5 (tai 6+2) mutta luulisi sykkeen näkyvän, jos on näkyäkseen.. Hirvittävä pelko iski, kun kaverilla huonoja uutisia eilen oli, olin kyllä pähkäillyt ultraa jo aiemmin, mutta nyt päätös sitten kypsyi..

Kyllä täälläkin nykyään pääsee jo peräti np-ultraan ja rakenneultraan, ennen oli vain rakenneultra.. Mutta siltikin haluan käydä kurkkaamassa, onko kaikki ok..

(.) Väsyttää ja kuvottaa

Kun nyt taalla palloilin niin kirjoitan tannekin!

Esittelypinoon menen seuraavaksi.

Taalla odotellaan ekaa syysvauvaa, noiden neljan siskoksen jalkeen! Mulla kaks on talvilapsia (helmi- ja maaliskuu) ja kaksi kesa (kesa-ja heinakuu) kivaa vaihtelua tahan tyttosarjaan, ja tyttoa siis odottelen tallakin kertaa sisimmassani!

LA on vasta 16.9, joten pitka taivallus meilla edessa; jokos teilla on ' tekonimi' vauvelilla? Mulla edelliset km:t olivat nimeltaan Sissi ja Sintti, joten niita en talla kayta. Simoksi taman kylla nimesin kun eilen plussan sain (Simo Simppa), mutta Toivo-nimikin pyorii mielessa, nakeehan sen sitten myohemmin mika tuntuu luontevalta. Hassua nuo nimet kun tyttoa siis toivon, kun pienessa taikauskossani uskon naitten km:ien olleen poikia, kun oviskipuiluja ei niista ollut ja siis saivat alkunsa silloin!

Kysymys; onks mulla nyt siis 4+3 vai 5+3? Kun vikat tatoset tuli 10.12; apuva?!

Laakariin olen menossa ultrattavaksi 19.1; kun silloin pitaisi nakya sydanaanet alakautta! Sekin paiva jannittaa jo nyt: onhan mun edelliset loppuneet niihin aikoihin...

Mutta nyt sinne esittelylistaan!

Kaikille hyvat voinnit!

-levinia-

levinia et varmaan muista, koska kirjoittelin silloin niin vähän enkä usko, että nytkään kunnostaudun tällä rintamalla. jostain jäit mieleeni.

Kertokaas, miten näistä pelkotiloista pääsee irti? Mä jotenkin kuvittelin ottavani tän lungisti ja katson, mitä tuleman pitää...Silti taka-alalla jyytää pelkotila, että entäs sitten...Mä kun haluaisin alkaa nauttimaan tästä raskaudesta. Pelkään että mä näillä pelko- ja jännitystilanteilla aiheutan keskenmenon...

Sinänsä olen luottavainen tähän raskauteen, kuten jo aiemmin kerroinkin, mutta silti...

-Ultsi-

Näin päivän päätteeksi ehtii koneelle kun esikoinen on saatu nukkumaan ja tiskit hoidettua ja koira lenkitettyä ja pyykit ripustettua ja... niin olishan noita hommia, mieskin tulee iltavuorosta vasta yhdentoista jälkeen. Mutta anyway tänään siis soitin ajan neuvolaan ja yksityiselle ultraan menen myös kun en millään jaksa sinne 12 viikolle odottaa. Tänään tuli 6viikkoa täyteen (menkkojen mukaan) vaikka epäilen että ei kyllä ihan niin pitkällä olla vielä kun testikin näytti plussan vasta kp40/28-38. Meillä mies oli suorastaa pienessä paniikissa kun plussa varmistui kun ekaa yritettiin melkeen vuos ja tämä päätti tulla heti ekasta kierrosta. Onneksi on nyttemmin jo hieman rauhoittunut :) Oma olo on ollut melko hyvä, vähän vain väsynyt, mutta en kyllä voinut pahoin ekallakaan kerralla. Kaikille muillekin hyvää vointia toivottelen!

myrsky100

...mulla viimeset kuukautiset 23.9.06, isänpäivävkolla totesin olevani raskaana, se todettiin tuulimunaksi marraskuun lopulla. Vuotoa kaks viikkoo, kieltäydyin kaavinnasta ja kärsin tulvimiseni. Sen koommin ei oo kuukautisia kuulunu. Olin männä viikon marokossa ja kärsin suunnattomista mahavaivoista mutta oksentelusta ja ripuloinnista huolimatta ei maha " vetäytyny" , oli turvonnu olo. Ja eilen sit tuli keskellä päivää yllättäen kaks punaista viivaa. Ei harmainta havaintoo viikoista tai muusta mut toiveikkaasti raskaana kunnes toisin todistetaan :o) pittää varmaan soitella neuvolaan huomenna ja kysellä ohjeita. Täälä kun ei tuo ultraus ole ittestään selvä juttu.... jatkan paremmalla ajalla, kakaroilla iltakiukuttelu päällä :o/

Olen todella laiska kirjoittelemaan tänne, vaikka usein luenkin kuulumisianne. Eli kolmatta siis odotellaan, tyttö -02 ja poika -05.

Viikkoja nyt siis 6+2, neuvolaan en ole soittanut vielä, eikä oikein huvitakkaan. Mulla neuvolatäti ei ole kovinkaan " ihana ihminen" , joten ei tee mieli soittaa aikaa...

Pahaa oloa on, mut en oo onneksi vielä oksentanut. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin 24 viikolle asti lähes joka päivä...joskus useamman kerran päivässä, toisessa raskaudessa vain n. 20 kertaa yhteensä. Saa nähdä kuinkas nyt menee ton pahoinvoinnin suhteen. Toivottavasti paremmin.

Palelee, mielialat vaihtelee ja väsyttää kauheesti... Eilen ja tänäänkin oli vain pakko ottaa päikkärit ja aamulla on työ herätä aikaisin.

Mut jospas se väsymyskin hellittää ajan kanssa.

Ois kiva käydä ultrassa. Paljonko yksityisella yleensä maksaa?

Jos ottaa yksityiselle ulta-ajan, niin tekeekö ne muuta kuin ultran? Siis muuta raskauden seurantaan liittyvää??

G: Meillä mies sisäistänyt asian hyvin ja on innoissaan, mutta myös vähän huolissaan minusta... Sillä olen sairastanut molempien jälkeen synnytyksen jälkeisen masennuksen... Mutta nyt jo sovittu lääkärin kanssa, että lääkitys aloitetaan välittömästi synnytyksen jälkeen... En jaksa enää yhtään masennusta. Olen iloinen raskaudesta, mutta takaraivossa jyskyttää pelko tulevasta, siitä mitä vauva tuo mukanaan... Toivon ja rukoilen, että tällä kertaa saisin nauttia vauvasta terveenä, edes kerran...

Hyviä vointeja kaikille!!:) Ja kiitos esittelypinosta!!:)

-Äiskäliini- rv 6+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat