Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Moikka! En ole ihan alkaja näissä kenkäasioissa mutta silti en ehkä mielestäni osaa katsoa onko kenkä hyvä jalalle vai ei, yleensä luotan merkkiin, kuten Ecco, pioni, viking yms. Eli olen siis sellainen kenkäostaja lapsilleni etten ikinä ostaisi esim. KUOMA kenkiä joita kaikki kehuu, eivät tue lapsen jalkaa yms yhtään. Elefantenin, Vikingin ja Eccon goretexejä + yleensä pionin nahkakenkiä käyttävät meidän lapset talvella ja kevääksikin yleensä pionia ja keskinmäiselle elefantenia...

no asiaan: tänään kävin cm:ssä ja siellä oli syötävän suloisen NÄKÖISET kävely kengät jossa sisäpuoli nahkaa, alennuksen kanssa n.12¿, ihan kevätkengät. Pyörittelin niitä siinä eikä ainakaan tuntunut susilta, mutta kuitenkin te paremmin tietävät, oisko noista kakkoskengiksi nyt 11kk joka kohta kävelee, eli siis ensi kävelyihin toiseksi kengiksi (ehkä sitten lähinnä kauppareissulle, autoon, rattaisiin, ja paremmat tukevat ensiaskel kengät ulkoiluun), mutta tosiaan en halua ostaa jalalle huonoja kenkiä kyllä ollenkaan, mutta jos nuo olisivat ihan okt ?

Tiedän että monen mielestä tyhmää miettiä tällaisia, mutta uskon itse näin että lapselle on tärkeä ostaa hyvät/tukevat kengät ja vaikka vaatteet olisivat miten käytettyjä, se ei vaikuta lapsen terveyteen, vaikka tosin tämä mammakin omaksuu useinkin lastenvaatehuumankin ;)

tuusis

Kommentit (6)

nahkaiset ensiaskelkengät, ovh 34,95.

Aivan ihanat!

Poika tykkäsi niistä itsekin, ja kestivät koko kesän käyttöä loistavasti.

Tosi napakat, mutta silti joustavat kengät. Mielestäni täysin elefanttenin veroiset! Onneksi löysin alekorista samanlaiset kokoa 25 ensi kevääksi...

Minä muuten ostin viime syksynä meidän pienimmälle Naperon kengät Citymarketista, kun oli semmoinen -30% alelappu & hintaa jäi vaan n.13e & ovat nahkaa sisältä+ulkoa.

Mutta siis tärkein seikka oli se että ne täytti just nuo hyvän kengän ominaisuudet mitkä melba jo mainitsikin. Olen myös itse tarkka näistä seikoista & olen jo oppinut mielestäni hyvin ne hyvän kengän ominaisuudet toteamaan.

Meilläkin ne oli käytössä kauppa/kyläily kenkinä silti & toiset (elefantenit) vielä paremmat pintakestävyydeltään oli sitten ulkoilukenkinä.

Minusta voit ihan hyvin ne ostaa, jos sinusta tuntuu että ne täyttää ne hyvän kengän ominaisuudet!. Eihän ne edes kauppa/kyläilykenkinä varmasti ole paljoa jalassa kävellessä. ;)

Ihan kiinnostuksesta vielä kysyn että millaiset/ minkä väriset ne kengät on?. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos melballe hyvästä vastauksesta, myönnän edelleen odottavani sinulta aina apua kenkäasioissa, joskus kun esikoinen nyt 5,5v oli tarvitsemassa ensiaskelkenkiä autoit minua silloinkin, taisi vauva-lehden palsta vaan olla erilainen silloin (aihavapaa tyyliin) ja vaihdettiinkin sähköpostia.

Pyörittelin siis näitä jo käsissäni ja ne vaikutti minusta mitä nyt jotenkuten osaa niitä pyöritellä, hyviltä. Ovat ovh:ltaan vain 16,95¿ sellaisen viininpunaiset missä kukkia, mm.ruskealla. Mittasin kokoa 19 ja siihen jäi noin 2,2cm ylimääräistä sukkahousun kanssa, mutta ajattelin että tätä talvea vielä on jäljellä ja käytän niitä aluksi sukkahousut+tavan sukan kanssa, ja Jossu 11kk ei vielä kävele joten on tässä ainakin 1-2kk aikaa ennekun käyttäisimme noita jos se jalka sen 0,7cm kasvaisi... 18 koon ostaisin mutta niitä ei ollut.

Taidan ostaa ne, hintaa jää se 12e ja ovat söpöt eikä nyt ainakaan käsissä väännellen miltään susi ostokselta vaikuta, ostan kuitenkin kenkäliikkeestä sitten ensiaskel kengät myös, nämä olkoot sitten söpöstelyyn enemmän ;) turhamainen kun pitää olla...

ps.Inhoan naperon vaatteita, pakko sanoa, ihan liian leveitä ja huonolaatuisia... tuli vaan mieleen, siksi ehkä ennakko asenne noita kenkiä kohtaankin oli =))

tuusis

Elikkä siellä voi olla niitä kalliita Naperoita joidenka valmistaja voi olla sama kuin esim Pionilla. Sitten halpisvalmistajien kenkiä. Hinnat sitä mukaa.

Yleensä ottaen meillä on myös Naperon kenkiä käytetty jos vähänkään hyviltä vaikuttavat.

Jos kengät vaikuttavat sellaisilta että täyttävät hyvän kengän kriteerit niin osta ihmeessä.

Niin ja mun mielestä sekin kertoo jo jotain, jos kengän sisämateriaali on nahkaa.

Olet selkeästi oikeilla linjoilla noiden kenkäasioiden kanssa. Se mikä on kuitenkin huomioitava on se, että yhteenkään merkkiin ei voi 100% luottaa eli kaikilta mainitsemiltasi merkeiltä olen tavannut hyviä ja huonoja kenkiä. Kuten yllä oleva jo sanoikin, niin Naperoita valmistaa moni eri kenkävalmistaja ja siten on vielä erityistä syytä tehdä tarkatuksia kenkii, mutta olisin kuitenkin sitä mieltä, että joka kenkämerkillä kannattaa opetella pyörittämään ne kengät käsissä ensin, että täyttävätkö kunnon kenkien kriteerit. Tässä ne vielä kertauksena:

1) tukeva kantakappi

2) kiertojäykkä pohja

3) pohja taipuu oikeasta kohdasta eli päkiän kohdalta

Ja nää kriteerit sopii niin pienelle lapselle kuin koko perheen kenkiin muutenkin.

Ja muuten minä jos kuka olen fanaattinen kenkäasioissa, mutta nöyrryttävä oli, kun en löytänyt pojalle mitään muita lämpimiä kenkiä kuin Kuoman kengät. Eipä niitä ole tänä talvena kertaakaan käytetty, kun ei ole yli 10 asteen pakkasia ollut ja tuskin ovat kumisaappaita huonommat, mutta se on sanottava, että enpä minäkään Kuomia ostaisi kuin viimeisen hädän hetkellä ja parempien kenkien rinnalle. Koko 36 ja eskarilaisen lämpimät kengät vaan osoittautuivat jopa tämmöiselle kenkäfriikille liian vaikeaksi yhdistelmäksi.

Meillä on pojalla ollut parit Naperon nahkaiset kävelykengät. Malli on tuntunut hyvältä ja tukevalta mutta pintanahka aivan surkeaa laatua. Kärjet ovat menneet heti niin huonoon kuntoon, että hävetti oikein käyttää, vaikka muuten olivat vielä tukevat. En osta enää ikinä Naperon kenkiä; vaikka valmistaja vaihtelisi, en ainakaan minä osaa arvioida nahan laatua etukäteen ulkonäön perusteella.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat