Seuraa 

Moikka!Siis minkä ikäiselle voi antaa tavallisia jogurtteja, tai viilejä? Meillä 9kk ikäinen vesseli, ja voinko siis tarjota jo tavallisia jogurtteja??Vai mitä jogurtteja siis? Onko olemassa lapsille siis ihan omia jogurtteja? Eihän maitookaan saa antaa alle 1-vuotiaalle.. Oon ihan pihalla ;D

Kommentit (4)

Hapanmaitotuotteita (rahka, viili ja maustamaton jogurtti) voi alkaa antamaan 9-10 kk iässä. Meillä poika 9 1/2 kk ja ajattelin aloittaa nyt viilillä, 1tl ekaksi jne. Vauvajogurtit on tosi kalliita...kun kerran ikää jo on niin enemmin maustamatonta jogurttia ja hedelmäsosetta tai marjoa, tuoretta hedelmäsosetta jne. Tavallisia maustettuja jogurtteja ei kuitenkaan vielä, niissä hirveästi sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen kyllä kuullut monen aloittavan aiemminkin.

Itse aloitamme tässä kuussa kun poika täyttää tuon 10 kk nuo hapanmaitotuotteet( raejuusto, piimä, jugu, viili..). Aioimme aloittaa maustamattomalla jugurtilla, sekoitamme hedelmä ja/ tai marjasoseen joukkoon vähän kerrallaan lisäten ja totuttaen.

Sitten vuoden iästä alkaen alamme totuttaan tav. maitoon.

Eli 10kk hapanmaitotuotteet myös tavallinen jugurtti!! JA tavallista maitoa (esim. valio) purkista voi antaa, jos sen kypsentää. Eli puurot, makaronilaatikko tms. maitoruoka. Mutta ei suoraan juottaa, vaan kypsentää se maito.

Niin siis jos puuroa keittää maitoon.

Esikoisen aikaan sai ylipäänsä antaa lehmänmaitoa vasta 1v

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat