Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onhan se kiva, että ylipäänsä tekee, mutta taas eilen jäi kaikille nälkä.

Oli kanaa ja riisiä, keittää aina riisiä vain 2dl, ihan kuin riittäisi 2 aikuiselle ja 2 lapselle. Sanoo vaan, että onhan siinä muuta lisuketta, porkkanaa, hernettä, salaattia.

Olenkin päättänyt, että seuraavan kerran otan itselle ja lapsille kaiken, kun koskaan ei saa lisää otettua, kun kattila tyhjä.

Mua kun ei haittaa, jos ruokaa jää, sen joku syö seuraavana päivänä. Mutta ukolla on ihme trauma, ei halua että ruokaa jää.

Kommentit (3)

Eli ikinä ei rajoiteta lihan ja kasvisten syömistä, mutta riisiä/pastaa/perunaa tarjotaan vain max. se 1/4 lautasesta.

Minä keitän aina 2 aikuiselle ja 2 lapselle 2dl riisiä (siis raakana sitä on 2dl). Se riittää meille tosi hyvin ja sitä jää vielä miehelle evääksi seuraavalle päivälle. Riisi on vain pieni osa ateriaa. Pääosassa olisi meillä se kanafilee ja lämmin kasvislisäke sekä salaatti. Näin koostetaan terveellinen ja ravitseva ateria!

Ei todellakaan täytetä mahaa jollain hiilarimätöllä!

mutta tosissaan hävetti, kun vieraita tuli ja kaikkea oli pieni kasa pöydällä. Ei tajunnut esim. että perunamuusia ei tehdä samalla periaatteella, kuin keitettyjä perunoita (2-3 per nenä.) Niitä menee muusiin paljon enemmän henkeä kohden.

Ja koska minä olin se hullu ja tietämätön, niin en uskaltanut edes asiasta sanoa. Lähdin suhteesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä mä ymmärrän että kanaa voi olla rajoitetusti esim. 1 file/hlö ja ymmärrän senkin että salaattiakin täytyy syödä, mutta vatsa kuitenkin täytetään sillä riisillä/perunalla/pastalla.

P.S. Meillä ei syödä leipää aterioilla (paitsi keittojen kanssa).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat