Seuraa 

Hei,

Käsittääkseni istukkabiopsiaa/lapsivesipunktiota tarjotaan vain niille odottaville äideille, jotka ovat yli 34 vuotiaita. Onko julkisella puolella mahdollista päästä omalla kustannuksella tutkimukseen?

Entä tekevätkö tutkimuksia pääkaupunkiseudulla muut yksityiset kuin Felicitas tai Femeda? Millaisia kokemuksia näistä on? Vähän mietityttää tutkimuksen hinta suhteessa riskiin...

Millaisia kokemuksia teillä on tutkimuksesta? Täytyykö tutkimukseen valmistautua jotenkin? Entä pitkääkö paikkansa, että keskenmenonriski kasvaa 0.5%?

Kommentit (2)

tutkimuksia tosiaan tehdään jossain yksityisesti. Hintaa on aika paljon. Niistä kertokoon joku joka tietää.

Itse olin yliopistollisessa ihan poliklinikkamaksulla kromosomimuutosten vuoksi. Tutkimukseen piti tulla rakko täynnä, mutta muita valmisteluita ei tarvittu. Minulle sanottiin, että näytteenottoon liittyy 0,5 -1% keskenmenoriski joka todennäköisesti on pienempikin. Suurin riski on välittömästi näytteenotto päivänä ja siitä vähenevästi seuraavat pari viikkoa. Sen jälkeiset keskenmenot eivät Tyksin mukaan liity enää tutkimukseen. Toimenpidepäivä oli sairaslomapäivä, mutta seuraavana normaalisti töihin.

Tässä jotain tietoa jota minulle sanottiin. Kannattaa soitella niihin paikkoihin joissa toimenpiteitä tehdään. Saat paikkakohtaiset ohjeet, hinnat ja suositukset paremmin.

Totta on, että istukkabiopsia ja lapsivesipunktio lisää keskenmenoriskiä, istukkab. vielä enemmän n.1%.

Itse olen ollut kaksi kertaa lapsivesipunktiossa, eka kerta oli vkolla 37, tarkastettiin vauvan keuhkohjen kypsyys, jotta voidaan sektioida. toisella kertaa vkolla 15. Istukka b. tehdään vkolla 9-11.

Jokainen päättäköön itse, meneekö näihin tutkimuksiin. Itse sain ikäni puolesta sen julkisella puolella ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat