Seuraa 

Sain tiedot sähköpostiin, jotta pystyn maksamaan pankkisiirrolla. Mitä tarkoittaa BIC-Code, IBAN ja Swift-Code. Kun maksan nettipankista, laitan maksun saajan, summan ja koodin. Mikä noista on se " viivakoodi" ja mitä teen muille? Tämän siitä saa, kun tulee ostohimo =) Mies tietysti nalkuttaa, että pitääkö tilata kun ei osaa kieltä...Kai se luottokortti on kohta hommattava.

Kommentit (13)

OP:llä nettipankissa on ainakin eri kohta ulkomaanmaksuille (eli varmaan on muillakin nettipankeilla), eikä siellä ole kohtaa " tilinumero" ollenkaan. EU-maksutoimeksianto on siis kyseessä.

Tilinumeron sijaan siellä on " Saajan IBAN" , johon tulee siis vain se kamalan pitkä IBAN, joka saksalaisilla tileillä alkaa DE (suomalaisilla FI).

Saajan nimi jne, viesti maksun saajalle (myyjä on varmaan pyytänyt Rechnungsnummer eli laskun numeroa tms. viitteeksi).

Sitten tulee vielä kohta " Saajan pankin SWIFT (BIC)" ja tähän laitetaan se SWIFT-koodi.

Jospa joku tätä vaikka vielä tarvitsisi:-)

Koodit kyllä löytyy, mutta kun en ymmärrä mihin ne lykkään tuolla verkkopankissa. Verkkopankissahan laitetaan maksun saajan nimi, tilinumero, viite ja summa. Eli mitä tarkoittaa BIC-code, IBAN (tilinumero?)ja Swift-code???

Sisältö jatkuu mainoksen alla

verkkopankkien sivuilla) on opastus EU-maksumääräyksiin. Siellä puolella syötät nuo ' ibanit' sun muut koodit oikeaan kohtaan (siinä lukee IBAN ym...

Olen itse maksanut jonkun kerran noita Saksaan meneviä maksusuorituksia, mutta viime kerrasta on jo vuosi. Uskoisin kuitenkin, että jos otat sen ohjeen eteen, saat kaikki koodit sun muut, oikeaan paikkaan. Ota yhteyttä mollidolli@jippii.fi jollei onnistu, tai käy saamasi laskun kanssa pankin infopisteessä. Sieltä minä sain apua ensi kerralla:)

Turhan sekava selostus, mutta toivottavasti auttoi edes hieman...

Elikkäs IBAN on tilinumero jne. Kiitos teille, jotka vaivauduitte vastaamaan. Ensi kerralla olen viisaampi eikä pääse mieskään naputtamaan. Onneksi tuon englanti sentään sujuu =)

Kirjoitin tilauksen yhteyteen, että ilmoittavat jos jokin tilaamistani tuotteista on loppu. Sain samantien vastauksen, että kaikki tilaamani tuotteet löytyy varastosta ja toisen sähköpostin, jossa olivat tiedot Paypalia varten. En omista luottokorttia, joten pyysin tiedot pankkisiirtoa varten ja ne tulivat seuraavana aamuna.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat