Vierailija

Ollaan muuttamassa kuukauden sisällä Turkuun, Yli-Maariaan... Olisi kiva kuulla jos joku tietäisi alueesta jotain ja koulusta nimeltä moisio joka siinä lähellä on ja johon lapsemme on menossa?

Kommentit (16)

Voitko kertoa lisää tosta koulusta, olen yrittänyt katsoa koulun netti sivuja, mutta en jostaan syystä saa niitä auki..

Kuinka paljon oppilaita onko suuret luokat jne...

Ja sitten vielä tuosta alueesta, jos esim sairastuu ja lapsi tarvitsee viedä lääkäriin niin mihin kuuluu mennä tai ottaa yhteyttä??

Kulkeeko linja-auto usein kaupunkiin?

Kiitos todella paljon jos ehdit vastaamaan.

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...ja jos lapsesi on kakkoselle tuleva tyttö, kovasti jo luokassa odotellaan uutta tulijaa. Ihan kiva alue, mutta palveluja täytyy hakea matkojen päästä.

koko koulussa oli oppilaita 80 ja luokat yhdistettyjä ja ruoka tuli luokkaan. Kun lopetin koulussa kuusi vuotta myöhemmin niin koulussa oli 190 oppilasta. En muista enää kuinka paljon niitä tuli lisää pikkuveljeni kouluaikana. Niin paljon että rakennettiin uusi koulurakennus.

Itse viihdyin moisiossa. Kuitenkin se oli kurjaa että jos harrastaa vähänkin jotain erikoisempaa niin täytyy lähteä sieltä pois. Siellä on (tai oli) ainakin turvallista kulkea pyörällä jo aika nuoresta. Tai itse sain ainakin jo tokaluokalla liikkua ihan vapaasti.

Ja sit noista mopopojista. Eli koska se on sellanen kyläyhteisö tyyppinen paikka niin sinne syntyy helposti noita " jengejä" . Tätä ryhmäytymistä kuitenkin hiukan hillitsee se, että yläaste sijaitsee turussa. Tässä tietty ikävää joka aamuinen ja iltapäiväinen bussimatka.

Mut näin jälkeenpäin aikuisena voisin sanoa että ihan hyvä paikka oli asua ja kasvaa. Tosin meidän perhe muutti sieltä pois kun olin kasilla. Mikä oli ihan hyvä koska kaikista mun oman ikäluokan tyypeistä muodostui tällaisissa ryhmissä täysijä natseja. Niinkuin usein pienilllä paikkakunnilla.

Alueena on kyllä tosi kaunis ja vihreä, ainakin mitä osaan sanoa sen perusteella kun ollaan siellä sillpoin tällöin ajeltu. Bussejakin menee ihan kohtalaisen usein ja ruokakauppakin löytyy. Koulussa on yksi tuttu lapsi ja on ainakin hyvin viihtynyt, luokkakokokaan ei ole kovin iso muistaakseni.. Kotisivut löytyvät täältä.. taisitkin kyllä sanoa siellä jo käyneesi... http: //www. tkukoulu. fi/~moisio/

Moision koulussa järjestettään muistaakseni myös sunnuntaiisn liikunnan ihmemaa, joka on koko perheelle tarkoitettu liikuntajuttu, jossa saaa vapaasti temppuilla ja pelta yhdessä aikuisen kanssa.. Pakko vähän mainostaa.. =)

Yli-Maaria on rauhallinen lapsiperheiden asuinalua. Kauppa rakenteilla. Uuden koulun ja päiväkodin rakennustyöt aloitettu. Bussit kulkevat hyvin. Töihin pääsee bussilla vaivattomasti. Uusia taloja paljon, mutta tontit suurempia kuin esim. Hirvensalossa. Ei aamuruuhkia. Toiseksi varakkainta aluetta Turussa. Kaikin puolin hyvä paikka asua.

Mukava alue asua ja lapsilla on varmasti kavereita. Leikkipuistoja löytyy. Pikaruokaa on haettavissa läheiseltä st 1:ltä ja ihanan sympaattinen Junnilla kauppa löytyy läheltä. Uusi kauppa on rakenteilla. Mä olen erimieltä busseista. Kulkevat hyvin päivisin, mutta iltasin ja viikonloppusin kerran tunnissa. Bussilla on useita eri numeroita. Päiväkodin ja koulun rakentamista suunnitellaan ja ovat enempi, kun tarpeeseen. Päivähoitopaikkaa jos meinaa läheltä saada täytyy laittaa nopsaan hakemusta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat