Vierailija

Kerro omalta osaltasi, miksi näin on jos on.

Sivut

Kommentit (109)

Ei se kyllä kovin kummoista silmää vaadi että osaa valita sen tyylikkäämmän... Vai pitääkö joku teistä esim. Anttilan löysiä palmikkoneulepuseroita tyylikkäinä?

Työni vaatii tyylikästä businesspukeutumista, käytän paljon erilaisia housujakkupukuja, hameita ym ym. Samoin töihin aina meikkaan ja laitan hiukset ojennukseen. Työpukeutumisen vastapainoksi sitten viihdyn vapaa-ajalla lähinnä farkuissa ja verkkareissa. Tosin farkku- ja verkkariasutkin voivat olla omassa lajissaan ihan tyylikkäitä. =)

Minusta tärkeintä on, että valitsee oikeaan paikkaan oikeanlaisen asun ja ottaa siinä myös muut ihmiset huomioon (eli ei mene esim kaverin päivälliskutsuille kulahtaneissa verkkareissa). Mutta muuten vapaa-ajalla tosiaan en jaksa hirveästi vaatteilla koreilla tai muutenkaan itseäni laittaa. Tulee vaan olo kuin olisi töihin menossa, jos joutuu vetämään ' kulmahousut' jalkaan esim. viikonloppuna. Tietysti näitäkin tilanteita on, mutta yritän viimeiseen asti välttää. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olisi helppoa sanoa että koska ei ole rahaa tai koska tässä elämäntilanteessa ei tarvitse, tai jotain. Molemmat ovat osittain totta. Suurin syy on varmaan se, että tyylikäs pukeutuminen vaatii aikaa ja vaivaa. Pitää seurata muotia ja valita sieltä itselle ja omaan tyyliin sopivat virtaukset. Pitää osata täydentää vaatekaappia yhteensopivilla vaatteilla. Pitää päivittää tyyliä uusilla asusteilla muodin mukaan. Pitää viettää aikaa kierrellen vaatekaupoissa ja sovitellen vaatteita. Ehkä kiinnostusta asiaan ei tällä hetkellä ole niin paljon, että käyttäisin pukeutumisen suunnitteluun ja toteuttamiseen niin paljon aikaa kuin siihen pitäisi käyttää jotta tyyli olisi aina tip top.

" sen sortin menninkäisiä" hehheh!

juu tosiaan helsingin keskusta on melko täynnä tosi tyylikkäitä ja myös persoonallisesti tyylikkäitä ihmisiä.

siis ei mitään faking esprittejä ja mitä niitä nyt on...

no usein tuntuu, että se tarkoittaa kalliita, tylsiä ja värittömiä vaatteita, joiden pitää olla jotain tiettyä merkkiä. Itse en vain halua pukeutua siten, mikä on omasta mielestäni tylsää ja persoonatonta.

Jokainen pukeutuu siten kuin pukeutuu, aina voisi olla jonkun mielestä tyylikkäämpi.

Vaikka olis tyyliguru, vaikka se Beckham, niin aina voi joku tulla kysymään että mikset pukeudu tyylikkäämmin. No koska pukeuduin nyt tällä kertaa näin.

Pitäis olla joku tyylikkyysstandardi niin sit vois kysyä että mikset pukeudu edes kutosen arvoisesti tyylikkäästi ja se kyssäri tarkoittaisi jotain. Nyt se on vähän kuin kysyisi että mikset ole vanhempi kuin olet.

Toki kun asuu vähän kauempana keskustasta ja on äitiyslomalla, niin eihän sitä jaksa joka päivä tälläytyä kun normaalipäivisin käy vaan vaunukävelyllä, leikkipuistossa ja ruokakaupassa.

Työni vaatii asiallista pukeutumista, joten jakkupukuakin tulee käytettyä usein (lähinnä oikeudessa). Muuten arkiasuna on paitapusero, slipovereita, farkut, neuletakki, suorat housut, kietaisupaitoja, hameita, saappaita, korkeita korkoja.

Tyylini on aika ajaton ja klassinen. Kaapista löytyy merkkejä laidasta laitaan. Suurin osa vaatteista on Espritiä, Mexxiä ja HM:ää. Perusvaatteiden lisäksi löytyy " mausteeksi" Gantia, Hilfigeriä, Globalia, Sandia ja Your Facea. Mitään huippumerkkejä kaapissa ei kyllä ole, mutta tyylikäs pukeutuminen onnistuu näitäkin yhdistelemällä.

Vapaa-ajalla olen aivan eri ihminen. Saatan käydä läheisessä leikkipuistossa reikäiset verkkarit jalassa.

Tilannepukeutuminen ennen kaikkea!

Vierailija:

Lainaus:

Kerro omalta osaltasi, miksi näin on jos on.

Mulla oli esim. tänään päällä. Mustat farkut, musta neule, jossa on 3/4-osa hihat ja mustat Ecco-vaelluskengät. Mulla on aika vähän rahaa, sillä olen opiskelija. Lisäksi joudun jalkavammani takia käyttämään tukevia kenkiä. Suurin osa kengistäni on Eccoja, jotka eivät ole aina kovin esteettisiä, mutta ne ovat hyvät jalassa. Yritän toki ostaa mahdollisimman kauniita kenkiä. On mulla parit saappaatkin, mutta vammani takia en voi niitä kauheasti pitää.

Useimmiten käytän farkkuja, sellaisia tiukkoja ja jotain neuletta. Hiukset on ponnarilla ja meikkiä vähän.

Syitä on siis rahanpuute, mukavuus ja jalkavammani. Kelpaako?

Voi että, ihmiset jotka kuvittelevat olevansa kovinkin tyylikkäitä ja pukeutuvat viimeisen huudon mukaan ovat kamalan näköisiä.

olihan ne kakstahti-verkkaritkin muotia....

että vaatteet sopii yhteen, ja ovat vartalotyypille sopivat. Monet ovat vastanneet että eivät pukeudu tyylikkäästi, ja sitten kuvailleet mitä nyt on päällä, ja kokonaisuus kuulostaa ihan tyylikkäältä. Ei tyylikkyys tarkoita kalliita vaatteita tai jotain hyperpersoonallista.

Eikö teillä ole miehiä? Varmasti miehestä on kivempaa katsella kotona tyylikästä naista kuin päivästä toiseen samat kotihousut jalassa olevaa äiti-ihmistä. Mutta tärkein syy tyylikkyyteen pitäisi olla terve itserakkaus. Pukeutumalla hyvin voi osoittaa rakkautta itselleen. Minulla ainakin on paljon parempi olla, kun on naama, hiukset ja vaatteet kohdallaan. Itsetuntoni ei rakennu sille, mutta kyllähän se nyt piristää. Hiusten laitto ei vaadi rahaa (kaikilta kai löytyy fööni ja harja), tyyllikkäitä vaatteita löytää ihan yhtä halvalla kuin tyylittömiä, ja ripsiväri ei paljoa maksa.

Tänään päällä mustat sukkahousut, musta polvipituinen mekko jonka päällä musta neulospaita, ulos lähtiessä laitan ruskean huivin, mustat saappaat ja ruskean samettitakin. Ja mukavuudessa ei tarvinnut tinkiä yhtään.

Vierailija:

Lainaus:

Vastaus on että siksi että pukeudun tällä tavalla.

minun vastaukseni kyllä olisi, että tiedän, mikä minua pukee parhaiten ja minkä tyylisistä vaatteista pidän ja mistä en.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat