Vierailija

Ihmettelin sitä vaihtarina ollessani, mutta oli aivan tuntematon käsite tuo tuuletusmeiniki.

Eikä ne talot niin tunkkaisia olleet. Tuli vaan mieleen tosta toisesta ketjusta.

Sivut

Kommentit (32)

meillä on ohuet allergiamatot, uskon että lähtee tuolla hyvällä imurilla.

Ulos vien matot ja petivaatteet vain kovalla pakkasella. Heti aamulla ulos ja illalla sisälle niin pölypunkit kuolee.

Kun nyt on ollut niin lauhaa, niin olen pessyt peitot ja tyynyt 60 asteessa koneessa.

Mun mielestä on ihan turha viedä mattoja ulos, jos ei ole pakkasta.

tutustuitko talojen eristyksiin siellä Jenkkilän ihmemaassa ollessasi? Eristämisessä on katos hyvät ja hunot puolet: ilma liiku talon läpi, mutta lämpökään ei karkaa harakoille. Eli ilmanvaihdon eteen on tehtävä täällä meillä enemmän töitä, mutta toisaalta meillä syntyy talojen lämmityksessä huomattavasti vähemmän hukkalämpöä kuin siellä maailman " onnelassa" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakin Saksassa ollaan sisällä sisäkengät jalassa, ei ulkojalkineissa, kuten Yhdysvalloissa.

Suomessakin oli ennen tapana olla kengät jalassa sisällä, mun isoisä on vieläkin.

Se tapa, että kylässäkin riisutaan sukkasilleen on kyllä outo. Pitäis olla aina vaihtokengät mukana, kun menee kylään (tietenkin vähän tilanteesta riippuen, kavereiden luona rennosti iltaa viettäessä se on ok. mutta jos on juhlavaatteet niin silloin ei sovi olla sukkasillaan).

Korkeintaan voisin viedä ulos, jos olisi satanut uuutta pakkaslunta, mutta tänä talvena ei tarvitse sitäkään pelätä:)

Anopilla oli ennen kokolattiamatot ja ne olivat kyllä kamalat! Likaiset ja pölyiset, vaikka kuinka imuroitiin. Lapset kun siellä temmelsi, niin pöly nousi ilmaan.

Onneksi Suomessa ei enää ole kai kellään kokolattiamattoja.

Texasissa oli jopa kylppärissä!!! Voisi kuvitella, että siellä muhi jotain alla.

Amerikoissa ollaan sisällä kengät jalassa. Aika paljon tulee varmaan likaa kenkien pohjissa niihin kokolattiamattoihin. YÖK.

Meillä ei matoja tampata, imuroidaan vaan. Ihan riittävää. Ollaan vielä allerginen perhe, jossa minä ja lapset tarvii lääkkeitä vaan siitepölyaikaan nykyisin.

Liika siisteysvimmailu on terveysriski. Oikeasti.

Meikllä taloista tehdään muovipusseja eristämällä ne miten sattuu. Siitä nää valtavat homeongelmat.

Puurakennustaito hukattiin rakennusteollisuuden kampanjoissa taas 1960-70-luvulla.

tuohon suomalaiseen räsymattokulttuuriin en ole juuri muualla maailmassa törmännyt, tosin otantani ei ole ihan älyttömän laaja ;-)

Sen sijaan petivaatteiden tuuletus on varmaankin ihan yleistä. Ainakin Saksassa sitä näkee.

Vierailija:

Lainaus:

En kuitenkaan ryhtyisi mattoja erityisesti hakkaamaan ja mäiskimään, mistä lie sekin tapa peräisin?

Ajalta ennen imureita, veikkaan.

Imuroidahan ne vain pitää. Nykyaikaiset matot (paitsi ne mummon kutomat räsymatot) ei kestä tamppausta ja hangessa pyörittelyjä. (Jos olisi nykypäivänä niitä hankiakaan.)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat