Vierailija

Ollaan etelästä muuttamassa sinne, ja olisi kiva tietää minkalainen paikka asua? Meillä on 5 ja 3-vuotiaat tytöt!

Kommentit (21)

nykyään Kempele se kunta jossa eniten lestadiolaisia, mutta mitä sitten, ei ne siellä kellekkään pahaa tee...muuta vaan Oulun Rajakylään ennemmin...

ja mitenkähän se kouluelämään vaikuttaa????? Meillä oli ihan normaalisti diskot ja kateltiin telkkaria ja videoita jne jne ja lestadiolaiset sai mennä siksi aikaa pois jos halus.

Oulunsalo on turvallinen paikka lapsille kasvaa. Tarpeeksi lähellä Oulua, mutta myös tarpeeksi kaukana. Mutta omat ongelmansa lestadiolaiset kyllä tuovat.

Teidän vanhempien elämään asuminen lestadiolaisten keskellä ei välttämättä vaikuta juurikaan, mutta lastenne elämään se vaikuttaa. Lestadiolaiset ovat (ikävä kyllä) aika kuppikuntaisia, ja tästä seuraa voimakas kahtia jako jo lastenkin keskuudessa. " Uskottomien" kanssa ei uskovian (eli lestadiolaisen) ole hyvä leikkiä. Muistan kuulleeni tasaisesti, että joudun tulimereen, koska en ole uskovainen. En pystynyt ymmärtämään sitä, miten niin en ole uskovainen?! Kävinhän pyhäkoulua ja uskoin jumalaan?!

Varaudu ongelmiin ajan myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

tuo lestat-muut asettelu voi tietty olla vahvempi niillä jotka alkuperäisiä paikkakuntalaisia. Omassa lähinaapurustossa ei heitä asu joten en tuosta " syrjimisestä ym" niin tiedä, toki juttuja olen kuullut. Mutta kaikenkaikkiaan O-salo on kiva pikkukunta, on lentokenttää ja kauppakeskusta :)

olen alkuperäinen paikkakuntalainen ja en tosiaan tiedä mistä puhutte. Tottakai ne lestadiolaiset tunnistaa vaikka jo ulkonäöstä jne mutta ei meillä ainakaan ole koskaan ollut mitään syrjimistä tms...

Kannattaisiko sinun jo ottaa yhteyttä ihan ammattiauttajiin, koska et tunnu pääsevän yli tuosta vihastasi ja katkeruudestasi? Joka kerta vastatessasi tämänkaltaisiin viesteihin (ehkä jopa aloittaessasi näitä ketjuja?) vaikutat entistä tasapainottomammalta.

Vierailija:

Lainaus:

" Uskottomien" kanssa ei uskovian (eli lestadiolaisen) ole hyvä leikkiä. Muistan kuulleeni tasaisesti, että joudun tulimereen, koska en ole uskovainen. En pystynyt ymmärtämään sitä, miten niin en ole uskovainen?! Kävinhän pyhäkoulua ja uskoin jumalaan?!

Varaudu ongelmiin ajan myötä.

Oulunsalo on mukava paikkakunta, olemme asuneet täällä puoli vuotta ja olemme tyytyväisiä. Meidän lapsille löytyi koulu ja päiväkoti kodin läheltä ja muutenkin palvelut kävelymatkan päässä. Löytyy myös kaunis kirkko ja tietty lentokenttä lähellä, joten tervetuloa Oulunsaloon, toivottavasti viihdytte. Meille ei ole ollut ongelmaa, että täällä on paljon lestadiolaisia..:)

Ja niin löytyy meidänkin (tulevan) kodin läheltä koulu ja kaupatkin kävelymatkan päässä! Kiva kuulla positiivista juttua Oulunsalosta! :)

olen viihtynyt hyvin, mutta hieman huvittuneena kuunnellut näitä lestadiolaisvastaisia juttuja, niitä todellakin on. Sitten olen kuullut, että ei ole kauaa kun oulunsalosta alkoi saada kondomeja kaupoista (=lestadiolaiset kieltäneet) voiko muka olla totta. sen uskon, että alko tuli vasta kapteenin myötä, mutta tuo kondomien saamattomuus kuulostaa vähän paksulta!

lestoja ja meno sen mukainen. samoin kouluissa ongelmia sen takia kun opettajat ja suurin osa oppilasta lestoja.... koulukiusaamista ja lestojen paapomista. Älä muuta jos et ole lesta. Mieluummin Ouluun tai Kempeleeseen

mekin ollaan muualta aika vasta muuttaneita ja hyvin on viihdytty. Palvelut pelaa, Ouluun lyhyt matka ja julkisillakin hyvät yhteydet. Tykätty ollaan! Tervetuloa ja lestadiolaiset ei ainakaan meidän elämään ole mitenkään vaikuttaneet!

16 vuotiaaksi asti. Ihan mukava paikka. Itse ainakin leikin lestadiolais lasten kanssa samalla tavalla kuin ei lestadiolaisten. Taitaa olla vanhemmilta tullut nuo negatiiviset asenteet ehitä kohtaan, ihan höpö höpö puhetta tuo kahtia jakautuminen jne. Oulunsalo on mukava, rauhallinen paikka jossa palvelut pelaa hyvin. Tosin se on nykytilanteelleni liian kaukana Oulusta.

tuo lestat-muut asettelu voi tietty olla vahvempi niillä jotka alkuperäisiä paikkakuntalaisia. Omassa lähinaapurustossa ei heitä asu joten en tuosta " syrjimisestä ym" niin tiedä, toki juttuja olen kuullut. Mutta kaikenkaikkiaan O-salo on kiva pikkukunta, on lentokenttää ja kauppakeskusta :)

legendaa pakko olla ;D sille joka suositteli oulua tai kempelettä niin lestadiolaisia on sielläkin...niinkuin varmaan oulun ympäristössä yleensä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat