Seuraa 

Esikoiseni painoi syntyessään reippaasti yli neljä kiloa. Kuopus taas yllätti olemalla alle 3-kiloinen, vaikka syntyi täsmälleen samoilla viikoilla kuin ekakin eli 40+4.

Kuopuksella oli napanuora istukan sijaan kiinnittyneenä sikiökalvoihin. Maalaisjärjellä ajateltuna tämä voisi olla syy pieneen painoon (ravinnon kulku ei ole ollut niin tehokasta), mutta synnytyslääkäri ei ainakaan myöntänyt syy-yhteyttä.

Onko kenenkään muun vauvalla ollut kalvokiinnitteistä napanuoraa ja paljonko vauva on painanut?

Odotan nyt kolmatta, ja mietityttää että minkä kokoinen sieltä on nyt tuloillaan. 4d-ultrassa napanuoran kiinnitys tarkistettiin pyynnöstäni erikseen, ja tällä kertaa se näyttäisi olevan tukevasti istukassa. Oliskohan vauvakin sitten taas suurenlainen vai oliko esikoinen vain poikkeus ja kuopus minulle " normaalin kokoinen" ?

Kommentit (2)

kuopus (tyttö) syntyi rv 39+6 ja painoi 4090g. Napanuora oli kiinni kalvoissa.

Ekassa raskaudessa näin ei ollut ja silloin esikoistyttömme syntyi myös rv 39+6 ja paino 3820g eli meillä ei painoon vaikuttanut tuo asia.

AIHA Kolmatta odottaen rv20

Kalvokiinnitteinen napanuora.Koskaan siitä ei kuitenkaan syntymän aikoihin mainittu.Vasta jälkeenpäin,asioista tietoisemmaksi vuosien aikana käyneenä;)Huomasin itse sen papereista ja kyselin asiasta.Sen kummemmin kuitenkaan vastausta saamatta.

kakkonen oli kuitenkin normaalipainoinen,3680g syntyi rv 39.

Itse kyllä ymmärtäisin asian niin että voisi hyvinkin häiritä ravinnon kulkeutumista lapseen ja näin ollen vauva syntyy pienipainoisena.Vaikkei itselleni ja vauvalleni niin ollutkaan käynyt,painoa ajatellen.

L+5+rv 29+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat