Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sellainen pohjaton epätoivon tunne, joka iskee ykskaks yllättäen, samalla fyysisesti lamautuu ja kurkkua kuristaa? Se liittyy tunteeseen siitä, että me kaikki kuollaan joskus. Kiva aihe, tiedän.....

Kommentit (12)

Se paniikintunne ei ole sellainen, että pelkäisin kuolevani sillä hetkellä, vaan se on sellainen pohjaton epätoivo siitä että joskus pitää kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun lähes joka päivä ajattelen kuolemaa ja toivon saavani elää niin pitkään että lapset ovat isoja. Kuvittelen eri sairauksia itselleni, kokeilen jatkuvasti rintojani (syövän pelossa) ja myös aika usein kuvittelen elossa olevia läheisiäni kuolleina ja niiden hautajaisia. Sitten itken ...

Minulla nuo oireilevat vakavien sairauksien pelkona, vammautumisen ja halvaantumisen pelkona. Pelkään myös omaa sekä minulle tärkeiden ihmisten kuolemaa.

Kauhukuviini kuuluu se, että sairastuisin johonkin hitaaseen ja kivuliaan kiduttavaan sairauteen. Se, että halvaantuisin niin etten pystyisi kuin liikutamaan silmiä, mutta järki säilyisi.. se olisi kaikista kamalinta.

Säikähdän pieniäkin sairausoireita ja joskus jopa ihan normaalejakin elimistön toimintoja. Menen paniikkiin ja lietson kauhukuvia. Itken, haukon henkeäni jne. Pahimmillaan en tee päivisin muuta kuin istun ja itken, kun ajattelen vaan kuolevani.

Tämä minuun itseeni kohdistuvat pelot luokiteltiin hypokondriaksi eli luulosairaudeksi. Nämä muut pelot luokiteltiin ahdistuneisuushäiriöksi. Minulla todettiin myös masentuneisuutta.

Yhteensä 4-5 kertaa sain käydä psykologin vastaanotolla, kunnes psykologini vaihtoi toimipistettä ja nyt olen odotellut seuraavaa aikaa elokuusta saakka. Tapaamisten piti olla kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa. Näin nämä hommat toimii. Reilu meininki.

Lääkityksenkin sain, mutta se ei mielestäni sopinut minulle.

T: 2

Lainaa Edmund J. Bournen se työkirja ahdistuksesta ja paniikkihäiriöistä kärsiville, siitä vois olla apua. Ja Ben Furmannnilla on se Perhosia vatsassa samasta aiheesta, ihan hyvä sekin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat