Seuraa 

Varhainen pinon pystytys...

Sivut

Kommentit (21)

Moskuliini: Todella paljon onnea ihanista ultrakuulumisista,ne on kyllä niin helpottavia ja kaiken järjen vieviä upeita uutisia,et menee hetki,kun niitä käsittelee!!!!Ihanaa illanjatkoa!!Ja ultrahalaus:-)

-Emunainen ja lude 21+3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ensinnäkin onnittelut moksuliinille ultrasta!

Emilialla oli meille toukokuisille " harvinaisia" tyttöuutisia:)Onnittelut sullekin!

Flunssaisille pikaista paranemista. Itse viel säästynyt (koputtaa puuta).

Itse vietin tänään hemmottelupäivän. Sain mieheltä täydellisen kasvohoidon joululahjaksi ja se oli taivaallista (no, se nyppiminen, varsinkin nenästä kirpaisi). Vietin kaksi tuntia siellä. Siihen kuului myös hartia-, niska- ja kasvohieronta. Taustalla soi klassinen musiikki ja mulla hieman myllersi mahassa. Mä tunnen aina silloin tällöin liikettä, mutta vielä aika vaimeasti. Emunainen: kyllä muakin välil huolestuttaa. Mua on kyl lohduteltu, että kun toi istukka on tossa edessä, niin se vaimentaa jonkin verran. Kädelle en oo vielä tuntenut mitään.

Kävin hoidon jälkeen kirppiksellä ja mukaan tarttui parit katselukirjat ja puupalikoita ym. pientä. Jotkut tosin myy tosi ala-arvoista tavaraa, likaisia vaatteita tai muuten vain tosi kulahtaneita ja vielä aika kovalla hinnalla. Mut oli kiva tehdä " löytöjä" kaiken sen krääsän keskeltä!

Nyt sitten kaiken ton hömpötyksen jälkeen väsyttääkin. Taidan ottaa pienet torkut.

Vinkki: neloselta tulee tänään klo 20 dokumentti Hedelmöityksestä syntymään.

Later:)

Hiljaiseloa täällä pidelty, lukemassa olen kyllä käynyt silloin tällöin.

Joulu meni lapissa ja uskaltauduin rinteeseenkin neljänä päivänä. Oli mahtavaa!

Maha kasvanut jo hyvää vauhtia ja 4d-ultrassa kävimme ennen joulua viikolilla 17+4. Istukka mulla suoraan edessä ja se vaikeutti hieman näkyvyyttä vähäisten viikkojen lisäksi. Olisi ehkä kannattanut mennä hieman myöhemmin, mutta nähtiin kuitenkin kaikki tarvittava. Eli kaikki oli hyvin ja sukupuoli arviokin saatiin. Isoveljet olisi siis näillänäkymin saamassa pikkusiskon!

Nyt viikkoja kasassa 20+3 ja painoa tullut 3kg. Osa tosin noista jouluisista suklaista... oli meinaa jouluviikon aikana tullut 1,5kg, joka selittynee monella Fazerin sinisellä konvehdilla =)

Supistellut mulla on jo reilun kuukauden. Yleensä vain epämukavia kiristyksen tunnetta, mutta välillä esiintyy myös hieman kipakampiakin. Uutena " vaivana" nyt viikon verran ollut paineen tunne alapäässä, joka varmaankin liitoskipuja. Esiintyy vaan eripaikassa kuin kuin edellisessä raskaudessa. Pistää välillä lepäämään ja kävelyn epämukavaksi.

Olikos se toinen neuvolalääkäri n. 24 rvkolla?

Hyvää tiistaipäivää kaikille ja onnellista odotusta kaikista paikkuvaivoista huolimatta!!

Ihan itteki ihmettelin et miten muka nyt jo pääsin kirjottamaan.. No, olen mä kyllä laittanu palautettakin.. =)

pikku-tyyppi: paljon paranemisia teille!

Tässä on näistä 2½ v. ikäsistä ollu puhetta.. Meillä on ilmeisesti nyt alkamassa, joka päivä jostakin pitää hänen saada kieltäytyä.. Pukeminen on just sitä että poika juoksee karkuun että ei pueta, mut silti haluaa mukaan lähteä.. Kakan pesu on meillä nyt tosi vaikeaa.. Ei millään antas pestä, vetää ihan kaameet pultit. Sitten koko vessa on märkä ja kakassa, kun on vihdoin saatu homma tehtyä. Kakkaamaan ei potalle ala, ei sitten millään... Pissaa kyllä. Niin ja poika on siis vähän päälle 2v.

keijo.annikki: tuu ihmees kertoo, miten tuon kurssin kans käy! Mä oon itse kans työkkärin kurssil, ja vaikka en olekaan keskeyttämässä, niin kiinnostaa silti..

minnikselle unista.. Kai noi on ihan normaalia, nuo vilkkaat unet..=) Mä nään paljon eroottisia unia, mutta myös sellasia kamalia. Vähän aikaa sitten näin unta, jossa mä ja poika kuoltiin tsunamissa. Se tunne oli kamala, kun se aalto tuli. Mä rutistin vaan pojan syliin ja sanoin että äiti rakastaa sua.. Nyyh.. Edelleenki nousee kyyneleet silmiin..

Muskuliinille onnittelut, kun kävit ultrassa! Onhan se aina niin ihanaa nähdä siellä kuvassa joku..=)

Meillä on tässä suuri muutos suunnitteilla.. Ollaan muuttamassa täältä Oulusta Kuusamoon.. Mä olen ollut tässä vähän ihmeissään viime ajat, että miten mä siellä viihdyn jne. Miehellä on siellä mahollisuus alkaa yrittäjäks, mikä on sen haave ollu jo kauan. Enpä mä sit oikein halua seistä sen tielläkään. Pelottaa vaan, kun mulla ei ole siellä yhtään " omaa" ystävää, kaikki on miehen kautta, enkä niitä vielä edes kovin hyvin tunne. Mun kaikki omat rakkaat jää tänne. Ja onhan Kuusamo aika pieni kaupunki Ouluun verrattuna, ja mä rakastan tätä kaupunkia!

Mut toisaalta sitten on mummut lähellä, ihanaa saada lastenhoitoon apua! Meillä ei täällä ole kovin paljon lapsenlikkoja, joten sitä mummujen tarjoamaa apua kyllä arvostaa paljon!

Mutta nyt poika alkaa olla aika levoton, pitää mennä sille seuraksi. Mies lähti jotain niitä yritysjuttuja keskustelee, mietin vaan että kuinkahan paljon se vie sen aikaa..

miitu rv 23+2

Kotiin tultiin justiinsa puistosta pojan kanssa kurasina kun mitkä. :)

Mukavaa oli, poika meni suurimman osan ajasta itsekseen/muiden muksujen kanssa. Sai äiskä vähän juoruilla. ;)

Päikkärien jälkeen lähdetään uudestaan moikkaamaan kamuja.

Mies meni lämmittämään eilistä kalakeittoa.. oli muuten tehnyt herkullisen näköiset pöperöt päiväksi.. tai siis päivälliseksi. :) J.lihapihvejä, makaronia ja pippurikastiketta... +sipulirenkaita.

Alkaa kyllä tälle äipälle ruoka maistumaan. :D

Pikku-tyypille (ja kaikille muillekin kipeille) pikaisia paranemisia!! Vieläkin ihmettelen tässä että miten ihmeessä ollaan toukokuusta lähtien säästytty kaiken maailman pöpöiltä.. Ei olla kipeenä aikoihin siis oltu. *kop,kop*

keijo.annikin muksun hoitoonlähtöseremonia kuulosti aika huvittavalta. :D

Mutta ootas kun se aika omalle kohdalle tulee... ;) Nyt alkaa jo tulee komentoja " Ite" ... Siitä se lähtee. :)

Emilialle onnittelut pienestä tytöntylleröstä. Täälä vielä odotellaan tuota 4d-ultraa... Joka siis on rv 24 (6.2). :)

Moskuliinille mukavaa ultraa! :) Enkä nyt kyllä osaa auttaa tuon rakon kanssa.. siis että pitääkö sen olla tyhjä tai täysi. :D

Itse en ainakaan juuri ennen ultraa vessassa käynyt, muttei rakko ihan täysikään ollut. Ota siitä nyt selvää.. :)

Tulehan heti kertomaan sitten kuulumiset!

Nyt syömää.. mies huhuilee...

Hyviä päivänjatkoja kaikille!

t:tiitiäinen, poika 2v ja Oiva rv 20! (jee, puolväli!) :)

On ollu kaikkea säätämistä ihan liiankin kanssa ja jääny tää koneella roikkuminen ihan täysin....kauheet vierotusoireet ja huono omatuntokin ollu,kun een oo yhtään kerenny kirjottelemaan,mutta jos nyt taas!Mukavaa tiistai päivää kaikille toukomasuille!!!

Pikku-tyyppi: tosi ikävää tommonen tautien hyökkäys!!Hus pois kaikki typerät taudit teistä kaikista!!!Mikä siinäkin on,et kaikkien tautien pitää tulla sit samalla kertaa ja vetää ihan heikoksi...sama,kun et jos joku kodinkone hajoaa,ni ne hajoaa kaikki sit kuukauden sisällä,perkule!!Kuka tällasta on menny keksimään...Pikaisia paranemisia koko perheelle nyt sitten vaan ja jaksamista!

Keijo.annikki: hän ottaa nyt ihan rauhallisesti siellä uhmiksen kanssa vaan ja koittaa rentoutua ja jaksella!!Hauska toi aamullinen action,tällai kuultuna,mut ei varmaan naurata sit enää ollenkaan,ku on omalla kohalla:-)

-Emilia-: onnea pienestä tytön tylleröstä ja onnellista odotusta!!!

Moskuliini: hirmusit onnea rakenneultraan ja tuleppas illemmalla ilmoittelemaan kuulumiset!!Mun kohdalla ei ollut väliä olio rakko tyhjä vai täys ja siksi kävinkin vessassa just ennen,kun oli helpompi olla silloin tutkittavana!!

Tiitiäinen-85: Onnea puolväli etapista!!!!!!!Niin se aika vaan lipuu,vaikka äsken tuntu vielä,että eikö se rv 12 koskaan tuu:-)Jatkakaa samaa linjaa toukokuulle,että mitkään taudit ei tuu,niin homma on hyvin purkissa!!

Onni-papunen: sinulle myös mukavaa tiistai päivää!!!!

Jaahas ja sitten omasta olosta....ei mitään kummallista,alaselkä ollu niin huonona,että välillä tuntuu,kun joku löis veitsellä oikeeseen pakaraan ja sit on ihan jumissa hetken ja sattuu ihan saamaristi!!Kävin eilen lääkärissä ja tutki ja oli sitä mieltä,että ei oo issiasta,mutta että seurataan tilannetta ja laitto loppuviikon saikkua!!Nyt sitä sitten saa lepäillä,jos saa...äijän sisko menee naimisiin lauantaina ja siellä on hirvee hösis päällä ja 2 pientä muksua,nii olen kyllä lupautunut auttamaan esim, lasten kanssa,jos on tarvis!lude on hyvin aktiivinen tätä nykyä ja välillä on ollu jo ihmeissään,että eikö se nuku ollenkaan,mutta kivahan se on kun se myllää,ei vaan oo vielä ihan tottunut ja huolestuu ties mistä...kuten...kysyn nyt teiltä,kun ootte mun raamattu:-)Et kun se tosiaan on mylläny tosi kovastikkin tässä,niin nyt on ollu 2 päivää hiljasempaa,niin mitä mahtaa tarkottaa,kyllä jotain liikettä tuntuu,mut tosi pientä niihin megamylläyksiin verrattuna,että pitääkö olla huolissaan,kun oon yritäny,etten olis niin joka asiasta huolissaan,mut tää hämää oikeesti:-(Et jos joku vaan viittii valaista tällaisessa asiassa???????????Viikon päästä maanantaina ois sit neuvola ja saa nähä,jäikö noita joulukiloja ja kuinka paljon....vähän jännää....Oli muuten tossa viikko sitten hauska juttu,kun heräiltiin ukon kanssa viikonloppu aamuna ja tunsin,että ludekin heräsi ja sanoin äijälle,et kuuntele,et kuuluuko masusta mitään ja se laitto pään mun masun päälle ja alko kuunnella,niin yhtäkkiä se säpsähti ja sano,että jumalauta,mua potkastiin just päähän!!!!!!Oli meinaan eka kerta,kun ukko tunsi potkun ja se oli heti päähän...se hiukan naureskeli,että hyvinhän tää alkaa,eka kontakti ja se oli potkua päähän!!Oli aika liikuttava hetki molemmille,kun ei tuo äijäkään oo kuulemma koskaan saanu kokeilla,kun vauva potkasee ja on se ittellekin tietty vielä uutta:-)Vuotaako kenenkään muun nännit jotain ihme eritettä???Se on ihan väritöntä ja kovettuu tohon nänniin ihan valkoseksi,jos sitä ei pyyhi???Mitäköhän se mahtaa olla??No tässä kai tärkeimmät ja mukavaa tiistai päivän jatkoa kaikille mammoille ja masuille!!!Sais noi ilmat kyllä vähän selkeytyä pikkuhiljaa....Haleja!!!

-Emunainen ja lude 21+3-

Tossa eilen alettiin tosissaan miettimään hiihtolomaa eli, että tuleekohan sitä lunta vai ei? Menee lasketteluloma kyllä pieleen jos ei ole lunta. Siis itse en edes kuvittele itse laskettelevani, mutta mies ja koululaiset.

Tervetuloa uusille EMILIALLE ja NORPPIKSELLE sekä MIITU78:LLE nettipimennosta palaamiselle. Nopeastihan pääsit takaisin:)

NORPPIKSELLE jaksuja! Yritä saada levättyä mahdollisimman paljon.

EMUNAINEN, luulen, että tässä vaiheessa on vielä aika tavallista, ettei liikkeitä tunnu joka päivä tai välttämättä montaa kertaa päivässä. Joku aiemmin kirjoittelikin, että kaikki likkelaskennat yms. saa kyllä jättää myöhemmäksi.

ALMAEINO ihanan kuuloinen hemmottelupäivä sinulla:)

EMILIALLE ja MOSKULIINILLE onnittelut ultrista ja tytöistä!

KEIJO.ANNIKKI hyvä kun sait sairaslomaa ja pääset ottamaan rauhallisemmin (siis kuin kaksivuotiaan kanssa voi ottaa rauhallisemmin).

LARU toi oli tosi mielenkiintoinen tieto, että supistuksen tullessa ei saa koskea vatsaan, kun sehän on tosi luonnollinen reaktio. Hyvä tietää. Toivottavasti huomisessa ultrassa kaikki on hyvin, eikä supparit ole saaneet tuhoa aikaan.

PIKKU-TYYPILLE jaksuja flunssan kouriin. Toivottavasti talossanne ei kuitenkaan ole hometta, se kyllä voi aiheuttaa kaikenlaista sairastelua, toivottavasti johtuvat kuitenkin jostain muusta. Itse asuimme kahdeksisen vuotta sitten pienen hetken talossa, josta sittemmin on paljastunut homeongelmia. Emmekä kyllä ole koskaan sairastaneet niin paljon kuin sinä talvena, itsellänikin oli silloin ensimmäinen poskiontelontulehdus sekä korvatulehdus, lapsilla flunssia, korvatulehduksia ja vatsatautia yms. Siiten kun muutimme pois niin olemme olleet pääsääntöisesti terveitä.

Nyt tarttee mennä lukemaan iltasatua.

Kolmeplusyks ja 23+6

Me oltiin aamupäivä kaupungilla. Finlaysonilla oli tosi hyvät alet ja ostinkin poitsulle muumi-lakanasetin kun ale oli 50% ja pari kakkoslaadun tyynyliinaa á 3,50e.

Nyt tuo pikkunen nukahtikin, tais olla paljon katseltavaa kun uni korjas näin nopsaa :)

Norppis; Nyt sitten makaat vaan, ei tosiaan kuulosta tilanne hyvältä :( Paljon voimia ja toivotaan, että vauva pysyy masussa pitkään!! *halaus*

Oliko se Moskuliini ( sori tämä huono muisti ) joka oli menossa 4D ultraan, tule pian kertomaan miten meni :)

Emilialle onnittelut hyvin menneestä ultrasta ja tyttö-uutisista! :)

Keijo.annikin aamu kuulosti mielenkiintoiselta :) Meillä on varmaan pahin vaihe tuossa puolevuoden / vuoden päästä. Nyt jo tullut esille pojan tulinen luonne ( tullut ihan äitiinsä ;) )

Oikein hyvät voinnit kaikille ja häädöt kaikkien supistuksille!

OP, Käpy 23+0 & " Iivari" 1v4kk

Kiitos kaikille vastauksista. Kovin oli monenlaisia joten menin sillen epämääräisen pissähädän kanssa ultraan :)

Hyvin näkyi ja kaikki oli kohdallaan. Ehdin jo pelästyä kun kätilöt ihmetteli keskenään pään rakenteita, osoittelivat kuvaruutua ja mumisivat tyyliin " no, mites tuo" ja " ei tässä ainakaan näy" . Ehdin jo parkaista että puuttuuko sieltä päästä jotain? Mut onneksi ihmettelivät vain sitä, miten saada koneelle tarkka kuva kun vauva oli huonossa asennossa. No vauva liikahti, saatiin mitat otettua.

Sain samalla vahvistuksen siitä että ne mitä oon pari päivää liikkeiksi epäillyt, ovat oikeasti liikkeitä. Joo, viikko 21. menossa, toista odotan ja vasta muutaman päivän olen liikkeitä tuntenu. Miusta aika myöhään.

Saatiin myös pieni arvaus sukupuolesta. Jalkovälissä ei näkynyt mitään, joten tyttöä veikattiin. Mutta onhan se mahdollista ettei vaan kivekset ole laskeutuneet tms. joten en lähde vielä vaatekauppaan ostamaan kahtakymmentä mekkoa! Mies kyllä väitti nähneensä jotain vilahtavan jalkovälissä, toiveajatteluako?! :)

No, kohta mummo tuo varmasti esikoisen mökkireissulta kotiin. Lähden laittamaan " ultra kahvit" pöytään. On hurjan helpottunut olo!

Luen teidän muiden kuulumisia illemmalla. Nyt on oma napa niin iso ettei sen ohi vielä näe muita ;)

T:Moskuliini 20+1

Vielä tulin kuulumisianne kurkkimaan. :) Huomenna ei varmaankaan kerkiä kun illalla hätäseen lukea kirjoituksenne.

Mennään nimittäin huomenna serkun luo + pojat 2½v ja 1v.

Onpahan taas hulina päivä. :D

Oli muuten mielenkiintoinen tuo Discoveryn dokumentti. Kiva oli nähdä miten se vauveli sielä masussa kasvaa ja kehittyy. Tippa tuli ihan linssiin synnytyksiä katsoessa. Kauhea vauvakuume iski samantien.. No ei ole montaa kuukautta kun on meilläkin vauvat kainaloissa. ;)

emunaninen: Koitahan levätä oikeen urakalle, (sen minkä kerkiät) että saat selkäsi kuntoon! Et tainnut ainut olla jota selkäkivut täällä vaivaavat. :( Inhottavaa varmasti.

Meidän masuasukkaalla on myös niitä hiljaisempia päiviä.. ja meinaa jo huolestu. Tyytyväinen olen jo pieneenkin liikkeeseen/pv. :) Istukka tosiaan etuseinässä, joka vaimentaa potkuja.

Meillä mies sai tuossa pari pv sitten vauvalta selkäänsä! :D

Oltiin päikkäreillä masu vasten miehen selkää ja mies tunsi ihan selvän potkun alaselässään. :)

Ihania ultrakuulumisia oli Moskuliinilla! <3 Onnittelut niistä.

Ja almaeinolla oli ihana hemmotteluhetki. :) Oih, mä haluun kans. ;)

Larulle onnittelut jo huomisesta puolenvälin etapista! Hirmuisesti onnea ultraan ja täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on hyvin. <3

Kohtahan se on kaikilla toukokuisilla puoliväli rikki. :) Ihanaa!

Nyt takaisin löhöilemään.. :D ja odottamaan miestä töistä.

t:tiitiäinen, poika 2v ja Oiva rv 20

Meillä on tänään rakenneultra. Jännittää kamalasti! Toivottavasti ei löydy mitään kamalaa...

Mut kysymys: en muista enää neljän vuoden takaa pitääkö rakenneultrassa olla rakko tyhjä vai täysi? Kauheen oleellista varmaan mut jos joku rakenneultrassa käynyt ehtisi vastata niin olisin hyvin kiitollinen. Aika on 13.30.

T: Moskuliini perhoset vatsassa (muuta liikettä siellä ei vieläkään tunnukaan :( Tylsä juttu...)

Pikku-tyyppi, inhottavaa, että nyt taudit kiusaa. Toivottavasti nyt lääkkeet helpottaa pikaisesti oloa. Voin kuvitella millanen käynti teillä on ollut. Se on aika rankkaa, jos joutuu lapsen kanssa jossain istumaan pitkään.

Keijo.annikki, teillä onkin kiva vaihe tosiaan menossa. Meillä on tuo vaihe jo takana poitsun (4,5v.) kanssa, mutta erilaisia uhmia tuntuu välillä nousevan pintaan vieläkin. Mutta hyvä, että lapsella on omaa tahtoa, sillä pärjää elämässä ;) Toivottavasti saat pian asiat selviksi työkkärin kanssa. Mä olen itse myös samanlainen murehtija ja asiat pyörii mielessä yötolkulla.

Emilia, onnittelut tytöstä! Tosiaan vielä vähemmistönä taidatte olla. Itse en siis vielä tiedä kumpi olisi tulossa.

Tiitiäinen, onnittelut puolivälistä. Perästä tullaan huomenna :)

Emunainen, kiva kun kerkisit kirjoittamaan pitkästä aikaa. Toivottavasti selkä/pakara paranisivat pian. En tiedä, mutta luulisi, että jos kuitenkin tunnet liikkeitä, niin kaikki pitäisi olla hyvin. Jos vauva on vaan nyt tykästynyt olemaan niin päin, että liikkeet tuntuu epäselvemmin.

Moskuliini, olipas ihania ultrakuulumisia. Varmasti helpotti, jos et ole liikkeitä vielä kunnolla tuntenut. Onnittelut ultrasta!

Mulla on tosiaan huomenna se rakenneultra ja nyt kyllä on alkanut vähän jännittää. Tai nukuin viime yönä tosi huonosti, pyöri kaikki ihme jutut mielessä ja ajattelin, että varmaan johtuu ultrasta. Sitä miettii, että onko kaikki hyvin vauvalla ja kohdunsuulla ja mitä lääkäri sanoo sairaslomasta jne. jne. Sitten vielä heti aamulla vessassa tuli pikkasen verta paperiin. Luultavasti se ei yhtään mitään merkkaa, mutta heti alan pohtia, että onko nyt kohdunsuu alkanut aukeamaan. Onneksi se ultra on jo sitten huomenna, etten ihan zombiksi muutu täällä nukkumattomana. Saa muuten nähdä miten paljon huomenna illalla supistelee, kun joudun julkisilla mennä Naikkarille. Yhteen suuntaan menee yli tunti reilusti.

Laru rv 19+6

.. Ekaks odotettiin 1h, voitte kuvitella mitä se oli n. 2,7v kans.. Uhma/minäite pahimmillaan ja ei vierasta yhtään ja luoja tuota tempperamenttia(keltä lie periny ;) )! Meno alkoi mennä jo nii hurjaks (lehet lenti lattialle ym) että oli pakko ottaa syliin ja siitäkös tuli huuto! Huoh mukavaa muista, ei minusta =) muutenkin turkasen kuuma koko tk.

Sain itelleni antibiotit ja muksulle yöksi yskänlääkettä.

Myöhäs olen, mut sanonpa silti et meillä piti olla rakko täys, ei ihan niin että pissit housus, mut reippaasti juonut ennen menoa. Virtsarakko nostaa kohtua paremmin ultrattavaksi,kuulema.

Onnea ultriin ja siellä olleille!

Pappa(isäni) sanoi lauantaina lähtevänsä muksun kans vaunuil kaupungille hurmaamaan naisia, kun tulevat neitiä ihastelemaan =D silleen jenkkileffatyyliin.. Kyllä nauratti.

Nyt toi meijä minäite nukkumaan! Toivottavasti tulee hyviä ultrakuulumisia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat