Vierailija

En tiedä mitä tekisin, onko aikuiesn ihmisen mahdollista muuttua? Onko toisen ihmisen mahdollista osoittaa että muutos olisi tarpeen? Ja miten se onnistuu tässä tapauksessa turhia loukkaamatta?

Mieheni on nahjus. Minulla on sellainen olo kuin olisin vuosia sitten ottanut itselleni koiran ja huomannut nyt menneeni täysin metsään sen koulutuksen kanssa. Tai aivan kuin hän olisi yksi lapsi muiden joukossa. En voi luottaa siihen että hän kantaisi vastuun elämästämme vaan joudun sen itse tekemään. Laskujen maksu, kotityöt, lapset, kaikki ovat minun vastuullani. Hän vain käy töissä.

Tajusin etten ole yhtään rakastunut mieheeni. Kuinka voisinkaan kun en juurikaan kunnioita häntä? Hän ei ole ottanut paikkaansa tässä perheessä aviomiehenä ja isänä, osasyy on varmasti se että minä olen voimakastahtoinen ja ilmaisen mielipiteeni selvästi. Ja kun toinen on kiltti ja hiljainen on hän jäänyt totaalisesti tossun alle. Ja sitä en voi sietää.

Voiko tällaista tilannetta korjata millään? Tahdon oikean miehen enkä mitään lusmua!

Kommentit (8)

Kiltti mies saa paskaa niskaan. Sitten kun ap löytää sen ihanan tosimiehen jolla on omat mielipiteet, itkee hän täällä kuinka mies on sika kun on aina omasta mielestään oikeassa, määräilee ja luulee olevansa joku helkutin perheen pää, hoitelee LUPAA KYSYMÄTTÄ raha-asioita eikä ikinä ole kiltti ja hellä.

miehellä on kyllä vastuualueita kotitöistä ym hoidettavana mutta harvoinpa ne tulee hoidettua. Kissanhiekkalaatikko haisee kuselle jatkuvasti, roskapussit kerääntyvät odottamaan ulos vientiä. Jopa tärkein tehtävä, vuokran maksu, on tältä kuulta jäänyt kokonaan hoitamatta. Mies oli isyyslomalla ja kun ei saanut normaalia palkkaansa niin ei maksanut vuokrasta edes osaa. Ajatteleeko hän että unohtamalla asian se hoituu itsestään? Minun täytyy taas alkaa tuotakin selvittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aloitat pienistä asioista, laskujen maksamisesta, normaaleista töistä ja vaikka viikonlopun ruokien suunnittelusta ja niiden hankkimisesta. Mies varmasti osaa, mutta tietenkin jos sinä olet tehnyt kaiken hänen puolestaan niin tylsähän se on lähteä mitään tekemään kun kerran helpommallakin pääsee. Mutta sanot, että SINÄ et tee jotakin, vaan HÄN tekee, esim. mieheen liittyvien laskujen maksu. Ja sitten sanot, että jos muutosta ei tule, niin sinä lopetat miehen passaamisen just. Et pese enää miehen pyykkejä, et tee hänelle ruokaa yms. Ja jätät lapset miehelle ja lähdet itse vaikka harrastamaan jotakin.

Laadi vaikka lista kaikesta sinua harmittavasta ja puhukaa siitä yhdessä jos miehellä siihen on mitään sanomista. Ja anna miehen puhua rauhassa, sinä et saa siihen omiasi työntää väliin.

Kun siirrät jonkun homman miehelle, niin älä sitte puutu siihen enää, koita olla arvostelematta ja neuvomatta ja pure hammasta. : )

Esim laskujen maksu - riittää että ne on eräpäivään mennessä hoidettu. Älä ota pulttia jos mies ei maksa niitä samana päivänä kun posti tuo, tai tekee muuten jotain eritavoin kuin sinä.

Huusin vuosia, oletko mies vai hiiri. Ukko ei uskaltanut vastata, ja se siitä sitten.

Mulla vieläkin nousee niskakarvat pystyyn pelkästä ajatuksesta! Hiirulaiset voi asua ulkona.

Edellisen kirjoitus oli vain se toinen puoli. EN tietysti tiedä ap:n tapausta, mutta monesti noissa pariskunnissa nainen on niin dominoiva, etten yhtään ihmettele miehen passiivisuutta.

Jos mies tekee jotain, nainen tulee perässä ja arvostelee, kritisoi ja parhaassa tapauksessa tekee itse perässä. Lapsen vaippa on väärin laitettu, pylllyyn on pantu väärää rasvaa . Tiskit on tiskattu vääärässä järjestyksessä ja lavuaari unohdettu pestä. Ostettu pulkka on väärän värinen ja mallinen. Kukkapuska ei sovi verhoihin ja on sellaista lajiketta, joka lakastuu äkkiä. Viikkosiivous pitää hoitaa juuri tasan lauantaiaamuna, vaikka silloin tulisi joku mielenkiintoinen TV-ohjelma.

Ei ihme, että into osallistua laimenee, jos nainen on kotona poliisi ja tuomari ja kaikki pitää tehdä naisen pillin mukaan. Jos huutoa tulee joka tapauksessa, ainakin voi ansaita sen olemalla tekemättä mitään.

Jos nainen haluaa itselleen pikkkuapulaisen kotiin, hän usein onnistuu sellaisen kouluttamaan. Sittenpä vain ei makuuhuonepuolella kiinnosta, kukapa lapsen asemassasa olevaa haluaisi tuossa mielessä.

Mieheni ei vaan ole täys hissukka mutta muuten aina jotenkin poissaoleva. Sitä ei kiinnosta enää juuri lasten tekemisetkään! On vaan tuossa sohvalla eikä tee koskaan minkään asian eteen mitään.

Jos pitää vaihtaa loisteputki, on sekin liian vaivalloista. Ei kai edes osaisi ostaa sellaista. Minä teen meillä kaikki ruuvaukset ja remonttihommat ja lasunmaksut, kele!

Juuri ääneen muistelin kuinka se ennen ihan pyytämättä hoito sanomalehdet roskiin. Nykyään ei tee sitäkään vaikka pyytäisin.

Joten ei minusta taida sulle apuja olla, kiva huomata että jollain muullakin on asiat näin

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat