Seuraa 

Sivut

Kommentit (35)

minäkin tulin viellä suppareiltani häiriköimään. Ihan ekana kiire kyssä teil kaikille joil on muksuja jo!!!! Koska mun eka tuli keisarin leikkauksella niin mulla ei ole tuosta lapsivesi asiast kokemusta mut mimmost se on koostumukseltaan???? Onk se kuitenki aika litkua?? semmoist niinku limast vettä???? Jotain meinaan tuli semmoisen puolendesin verran ja nyt alkaa paniikki iskemään.

Muihin galluppeihin vastailisin:

VARPAAT ei ole näkyny ainakaan viimeiseen kolmeen/neljään kuukauteen.

MASUN ympärystä on huikeat 116,5cm

KARVAT ajelee mun ukko koska mä en yksinkertaisesti taivu, ja kuitenki se pehko ärsyttää

RUUANlaitosta semmoisia, että meillä onneks on ukko ihan hyvä kokki joten mieluusti jätän sille sapuska tekemisen

ÄRSYTTÄVÄ ihminen lähipiirissä: Mun äiti saa sen tittelin tällä kertaa, olen jo monta kertaa sille kanaemolle joutunut huomauttamaan, että OLEN VAAN RASKAANA EN VAIKEASTI VAMMAINEN, pystyn kyl tekemään asioita ite. Aluksi sen huolehtiminen oli hellyyttävää, mutta nyt alkaa jo ottaa pannuun hiukka liikaakin.

Nyt meen panikoimaan pitkäkseen ja samantein jos alkaa supistaa pittää sitten varmaan lähteä liikkeelle. Tuskin tulee tänään nukuttua.

Emppu-mamma ja " Eetu" 33+5

Ei näy varpaita :)

Katkonaiset unirytmit, turvonneet jalat, herkät tunteet ja parisuhdekiemurat tuntuu olevan puheenaiheina. Jälleen kerran vertaistuesta on kyllä hirmuisesti apua. Yksin sitä täällä neljän seinän sisällä vaipuu epätoivoon ja ajattelee ettei varmasti kenelläkään ole tämmöistä. Ja hyvänpäivän tuttujen kanssa sitä kun ei ihan heti avaudu kaikista ongelmista - niin näin tulee sellainen tunnelma että kaikilla muilla on helpompaa kun mulla. Mutta toooossii hyvä että täällä voi suoraan avautua näistä asioista.

Miehistä sen verran, että meillä mies kyllä parhaansa yrittää ja on mukana kaikessa raskauteen liittyvässä - ainakin jos ei ennätä fyysisesti paikan päälle niin sitten kyselee ja on kiinnostunut. Kaljan kittaamiset ja seksiongelmat ovat meilläkin olleet kuumimpina puheenaiheina, mutta onneksi niistä on pystytty puhumaan :) Ja mies kuitenkin kunnioittaa myös minun mielipiteitäni - vaikka joskus tuntuu vaikealta kommunikoida sellaisten putkiaivojen kanssa ! ;)

Jotenkin tuntuu, että miehillä on aina vain ne suuremmat suunnitelmat mielessä, eikä ne oikein ymmärrä sitä, että se arki vaatii kuitenkin sitä pienempien asioiden miettimistä. Jotenkin tulee semmoinen olo aina välillä, että minun vouhotukset kaikesta pienestä on niin merkityksetöntä ja turhaa huuruamista. Mutta ehkä sitten isyyslomalla miehenkin silmät avautuu asialle kun joutuu itse pyörittämään sitä arkea. Toisaalta tämä voi olla tähän elämänvaiheeseen kuuluvaa " työnjakoa" - enhän minäkään ole perillä esimerksi auton vaihdosta tai jostain talousasioista. Ensimmäinen lapsi on siis meille tulossa, joten paljon uutta ja outoa asiaa tiedossa molemmille.

No joo, mutta se siitä. Joku kyseli hyviä ruokia pakastamista varten. Hyvä idea olisikin, että jos ehtisi tekemään valmiiksi ruokia niin ei sitten heti kotiin tultua tarvitsisi miettiä niitä. Kaalilaatikko voisi olla yksi hyvä vaihtoehto...? Tuleeko muille mieleen muita hyviä pakastettavia ruokia?

pllääähh! vettä sataa ja on liukasta! mitenkähän tuonne uskaltaa lähteä ulkoilemaan!

Siltkikin aurinkoista päivää!!

-Junebug & toukkis rv 34

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kestovaipoista oli kommentoinut kirsi-mama, jonka kanssa siis samoilla linjoilla! Pyydän anteeksi, ettei nyt tule sitten sekaannuksia!

t.kolomonen rv 33+1 (jolla pienipää ja isojalka =))

Tervetuloa joukkoon minea80! Tosi kiva että meidän joukkomme kasvaa, jotta saadaan sitten tuonne vauva-puolellekin jonkinlaista keskustelua aikaiseksi!

Imetyspaitoja mullakaan ei oo aikaisemmin ollut, mutta vaikuttavat aika käteviltä ja ajattelin kanssa tilata sellaisia. En vaan yhtään tiedä minkäkokoisia pitäsi ostaa....lähteeköhän nää kilot nopeastikin vai?!?

Sairaalakassia en oo vielä pakannut. En ajatellut ottaa kummoisia mukaan eli pesuvehkeiden lisäksi ehdottomasti huulirasva ja omia sukkia ja ehkä nyt kun puheeksi on tullut niin omat sandaalit. (Mulla on nimittäin tosi iso ja leveä jalka ja noi kättärin sandaalit on ainakin sellaiset kapeat mallit ja puristavat hieman.) Imetysliivit on varmaa hyvä ottaa varmuuden vuoksi mukaan liivinsuojien kanssa, mutta ennen en oo niitä kyllä vielä sairaalassa tarvinnut. Mitään syömisiä mulla ei oo ollut mukana synnytyksessä eikä juomisia, kätilöt ovat tuoneet sitten kiltisti mehua ja mustikkakeittoja yms. ihan pyytämättäkin ja synnytyksen jälkeen saa kuitenkin maittavan aterian ja onhan päiväsaikaan sitten kanttiini auki josta ukko saa itelleen jotakin purtavaa, ei se yöaikaan normaalistikaan mitään syö! Osastolle mies saa tuoda sitten mehua ja jotain herkkuja jos niitä kaipailen. Kättärillä musta aikanakin tuntui että jatkuvasti siellä on tarjolla joku ruoka/välipala, ei meinannut jaksaa edes joka ruokailulla syödä=) Puhtaat kotiinpaluu vaatteet olis mukavat. Nyt ei tule mitään muuta mieleen. Mulla riittää enemmänkin ajateltavaa noissa lasten kamppeissa eli niiden kassi pitäisi varmaan laittaa valmiiksi ja miettiä mitä vaatteita ne tarttee hoidossa.

Nukkuminen on täällä tosi huonoa, viime yö meni valvoessa ja uni tuli kunnolla vasta tuossa klo 6.00! Joka paikkaan satttuu ja sitten on vielä tämä iki-ihana flunssa ja kurkkukipu...vali, vali.

Mullakin vatsa kutisee ja oon päätellyt että johtuu ihan tuosta vatsanahan venymisestä. Mulla ainakin varsinkin kyljet ja tissit kutisee. Rasvaus auttaa aina vähän, mutta ei poista kutinaa kokonaan.

Galluppiin vielä eli mulla tuntuu potkut lähinnä tuolla kylkiluiden kohdilla ja välillä tosiaan saisi jo varpaista kiinni jos tuo nahka olis niinkuin löysenpi! Viime raskaudessa loppuvaiheessa meidän pikkuneidin varpaat pystyi laskemaan ihan silmämääräisesti tuosta kyljenkohdalta eli samassa asennossa tuntuu tämäkin oleva. Myös alhaalla tuntuu sellaisia kevyempiä töytäisyitä. Välillä sitten kaveri kääntää ilmeisesti kylkeä tms. koska tuntuu että koko vatsa siirtää paikkaansa ja se sattuu ihan hirveästi.

Jokohan tuli kaikkeen jotakin kommentoitua, ainakin viestistä tuli mega pitkä. Ai niin, meillä ukko ihan oma aloitteisesti otti itseään niskasta kiinni (mun nalkutus vissiin meni sit kuitenkin perille) ja laittoi vessaan kaappeihin vetimet ja rupesi suunnittelemaan muutakin remonttia eteenpäin. Eikä tainnut edes yhtä kaljaa juoda eilispäivänä joten ehkä peli ei siis ole vielä menetetty. Meillä makuukammari elämä on kyllä jäänyt nyt kokonaan unholaan, koska olen tuntenut suorastaan inhoa miestäni kohtaan. Ehkä se tästä taas sitten elävöityy, ei oo varmaan helppoa elää tällaisen hormoonihirviön kanssa!

Nyt täytyy lähteä pyyhkimään kuopuksen pylly, eli heippa!

t.kolomonen rv 33+1

Kilautin kuitenkin eilen vielä neuvolaan, ja terkka laittoi lähetteen labraan + keskiviikoksi lääkäriaika, että saadaan selville onko supistelut saaneet kohdunsuulla jotain aikaan. (Täällä kun ei turhan usein tuota tilannetta tarkisteta, mulla on kerran katottu, rv silloin huimat tasan 9!) Labrassa tuli siis jo aamutuimaan käytyä - valkovuoto- ja virtsanäyte sinne jäi tutkittaviksi. Varmaan on taas se streptokokki b plussalla, mutta toivottavasti ei lääkäri nyt enää mitään kuuria siihen määrää. Muistelisin, että esikoisesta kun olin kuurin syönyt rv30, niin tuon jälkeen lääkäri sanoi, että vaikka vielä olisi plussalla bakteeri, niin ei hoidettaisi sitä enää ennen synnytystä (synnytyksen yhteydessä antibioottiannos suoraan suoneen), jotta ei sen takia synnytys lykkääntyisi. Ja minä en todellakaan halua, että menisi yliaikiseksi! Nyt on kyllä harmittanut, että menin syömään sen antibioottikuurin tässä raskaudessa, koska mitään oireita ei ollut (vaikka bakteeri olikin plussalla) - siitä nämä supistelut vasta alkoivat! No, jos/kun olen vielä joskus raskaana, niin enpä enää anna terkan/lääkärin määräillä, vaan pidän pääni! No, se siitä, huomenna on siis lääkäriaika, ja sit kuulen tuloksia (tosin tuon streptokokin varmat tulokset menee varmaan alkuviikkoon) - virtsanäyte otettiin vaan ihan varmuudeksi.

En enää muista, että mihin olen kommentoinut, mihin en.. Silitykseen kai jo kommentoin, että ei ole minun heiniäni. Ristiäisiin en ole vielä ilmeisesti kommentoinut. Me kuulumme kirkkoon, ja kaksi aiempaa muksuakin kastettu, joten kyllä tämän kolmosenkin nimen vasta pappi saa lausua muille tietoon. Esikoinen kastettiin kirkossa, jatkot meillä kotona. Toka kastettiin pienemmällä porukalla ihan kotona. Nyt ei olla vielä päätetty, että kastetaanko kirkossa vai kotona. Suku (ainakin minun puoleinen) on sen verran uteliasta sakkia, että varmasti tulisivat mieluusti taas esikoisen kasteen tapaan kirkkoon paikan päälle nimen kuulemaan (vaikka heitä ei jatkoille enää kutsuttaisikaan). Meillä on vielä nimikin täysin auki - jossain vaiheessa jo kuvittelin saaneeni miehen suostumuksen eräälle nimelle, mutta nyt hänen mieli on ilmeisesti muuttunut. Häneltäkin on jo (jopa!) pari ehdotusta tullut, mutta.. voi kauhistus -sanon minä! Alkaa epätoivo hiipiä takaraivossa, että löytyykö maailmasta enää yhtään molempia miellyttävää nimeä. No, eiköhän sentään..

Imetyspaidoistakin on juttua ollut. Minä olen muutaman H&M:n metyspaidan ostanut, ja minusta ne on todella mukavia käyttää jo raskausaikana. Toinen juttu sitten on, että onko paita käytännöllinen.. Mulla kun on ihan riittävän kokoiset nää melonit jo ennen maidon nousua, ni hiukan epäilyttää, että saanko venytettyä aukot niin, et sieltä sit näppärästi sais otteen. Aiemmin mulla ei siis ole imetyspaitoja ollut, joten on nyt ihan uus juttu. Toivottavasti toimii, kun on tosiaan nättejäkin ne paidat.

Turvakaukaloa täytyisi kohta alkaa serkulta kysellä takas. Lainattiin meidän kaukalo heille ennen raskauttani, ja se on kyllä heillä edelleen käytössä, mutta koska se meidän on, niin en häpeile sitä jo takaisin pyytää.

Mukavaa tiistaita kaikille! Nii, niistä kivuistani piti vielä mainita, että eilinenkin meni sohvalla maatessa ja supisteluja oli lähes koko ajan. Nyt tuntuisi taas hiukan paremmalta, joten toivoa on, että olisi tänään parempi päivä. =)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]34+1

...johan minä päivän kotona mammalomalla maltoin pysyäkin. Laajakaista tullee sitten muutaman viikon päästä ja pimentoa luvassa siihen asti.

Ihan alkuun, jonka toivottavasti pinojen aloittajat jaksavat lukea, pyyntö, että joka arkipäivälle olisi omat pinonsa. NÄin harvemmin lukiessa on kurja aloittaa lukemaan pinoa, joka on kymmeniä viestejä. Sitten ei muista mihin asti ehti edellisellä kerralla lukea jne. Ja kun pinon alussa on linkki edelliseen, niin hakee niitä sitten helpolla viikonkin taaksepäin. Tämä siis satunnaisen lukijan kaino toive.

Kommentoin nyt satunnaisesti viimeisen viikon aikana keskusteltuja juttuja mitä muistan.

KUTINASTA kärsi useampikin. Sehän voi olla myös oire raskausmyrkytyksestä, joten olkaapa tarkkoina. Itse olen normaalisti talvisin kovinkin kuivaihoinen, mutta kiitos lämpimien kelien, tänä talvena ei ole rasvaa kulunut.

PAINOARVIO: rv 28+ 1200g --> rv 40 yli neljän kilon!

rv 31+ 1600g --> rv 40 n. 3,8 kg

ja eilen rv 35+ sain syntymäpainoarvioksi 3,5-3,7 kg th:n käsin tunnustelemalla. Ja etuseinäistukka vielä vääristää tulosta ylöspäin. Saa nähdä miten pitävät paikkansa.

UNETTOMUUS: Uni tulee hyvin, mutta loppuu yleensä lyhyeen. Noin viisi tuntia yössä saa luvan riittää. Sitten ei aamuyöstä enää nukuta millään. Olen tähän asti pyörinyt pari tuntia sängyssä ja saattanut torkahtaa vielä tunniksi, mutta nyt äitiysloman alettua päätin, että nousen ylös kun ei nukuta ja vedän sitten vaikka päikkäreitä. Iltapuolesta pysyttelen pystyssä, jotta päästään miehen kanssa iltaisin samaan aikaan (n.22-23) petiin.

SILITTÄMINEN: Siitä saavat nauttia lähinnä vain farkut ja miehen kauluspaidat. Muuten pyrin ripustamaan pyykit heti koneen pysähdyttyä ja ravistamaan hyvin ennen ripustusta. Saa luvan riittää. Jos tuntuvat kovin koppuroilta, pitää alkaa pestä nurinperin ja kääntää kuivina. Siinäkin käsittelyssä pehmiävät. Ja kun vaatteita on tarpeeksi ja puhtaat laittaa aina pinon alle niin ehtivät prässäytyä ennen käyttöönottoa :-)

PÄIVÄRAHApäätös uupuu edelleen. Loma alkoi eilen ja la 11.2. Työnantaja kuitenkin maksaa täyttä palkkaa maaliskuun loppuun, joten sikäli kelan päätöksellä ei minun kannaltani ole kiire.

SYNNYTYSTAPA-ARVIO tehdään meillä viimeisessä lääkärineuvolassa rv 37+. Lääkäri ihan käsikopelolla mittaa lantion ja jos on rajatapaus, lähettää TYKSiin tarkempaan arvioon, jossa voidaan ottaa ultra ja tarvittaessa lantion rtg.

PYYKKÄYS tapahtuu meillä 40-asteessa ja hajusteettomalla, fosfaatittomalla pesuaineella. Olisko ollut Extra Sensitive (suunnilleen halvin mikä täyttää em. kriteerit). Turhaan en kuumemmassa pese kun kerran tulevat puhtaaksi noinkin. Ja samalla aineella samoissa koneellisissa puhdistuvat myös vanhempien vaatteet. Hajusteetonta huuhteluainetta käytän harkiten.

G: Varpaiden näkymisestä ei toivoakaan selkä suorana seistessä. Ensimmäinen näkemäni piste on noin 30 cm varpaitani edempänä! Ja vatsan ympärys nyt 95 cm kun 67 cm lähdettiin liikkeelle. Th:n mukaan erittäin kiinteä masu, ei yhtään ylimääräistä ole vauvelin ympärillä.

Pessille suurkiitos tuosta tiedosta että TYKS laittaa hätäkastenimet näkyville! Me tosiaan halutaan pitää nimet omana tietona aluksi - tuskin kuitenkaan ristiäisiin asti. Viikonloppuna juuri näin vasta kastetun vauvan, jota oli kutsuttu siihen asti vain vauvaksi! Minusta lapsella täytyy olla nimi alusta asti. Siis ainakin joku kutsumanimi ja vauvaa en sellaiseksi laske. Meillä työnimenä ollut Masukki ei myöskään tule kelpaamaan sitten enää kun kerran viittaa masu-asukkiin. Tai sitten lisään perään että " ulkoistettu" - niinkuin niin monet jutut nykyään ovat :-)

Kestovaippailua ym. ekohörhöilyä aioin vielä kommentoida, mutta teen sen tuonnempana kun nyt tuli menoa.

äippä + masukki 35+2

Minäkin voin heti alkuunsa ilmottautua tuohon yökukkujien pinoon! Ei vaan saa nukutuksi kun häpyliitos venyy ja paukkuu niin, että sattuu. Ja vauva painaa sinne ihan alas. Taitaa alkaa pian kiinnittymään, niin alhaalla jo on tuolla masussa. Ja luojankiitos vielä raivotarjonnassa! :) Hän siis tykkäsi tuossa rv32-35 vielä kääntyillä paljon ja suurimman osan oli ajastaan perätilassa. Nyt viime neuvolakäynnillä oli raivotarjonnassa ja terkka sanoi hänelle sinne masuun, ettei enää saa kääntyä. Eikä ole sen jälkeen kääntynytkään!;) Toivottavasti uskoo puhetta syntymänsäkin jälkeen samalla tavalla. :)

Tuon yökukkumisen seurauksena olen sitten päivät ihan väsynyt ja päiväuniakin tulee väliin nukuttua. (Mikä ei varmasti edistä noita yöunia..) Ja tuon väsymyksen seurauksena olen myös minä aikas saamaton. Eilenkin kävin monta kertaa pinolla kun piti jotain kysyä, mutta en sitten jaksanutkaan alkaa rustailemaan mitään.. Ja nyt ei enää muistu mieleen, että mikä se eilen askarrutti!:)

Niin joo, se mitä piti kysyä oli tuo armoton KUTINA. Eli kärsiikö kukaan muu samasta vaivasta? Siis minulla on nyt pari viikkoa kutissut aivan älyttömästi! Ensin se oli vain tuossa vatsassa, mutta nyt sitä esiintyy jo muuallakin. Minulla siis on muuten ihan normi iho, enkä ole koskaan joutunut rasvoja käyttämään, mutta nyt iho kuivuu tosi paljon ja kutisee eikä rasvoista tunnu olevan hyötyä. Mikähän siihen auttaisi?

Joku kyseli, että millä viikoilla vauva rauhoittuu masussa. Minulla ainakin jaksoi riehua varmaan viikolle 33-34 saakka ja sen jälkeen ei juuri liikkeitä ole tuntunut. Tosin minulla on istukka etuseinämässä niitä vaimentamassa ja kun vauva ei enää kääntyile jää nuo pienemmät liikkeet huomaamatta. Välistä kyllä tunnen napakoita potkuja tuossa navan kohdalla ja silloin saisi vauvan jalastakin kiinni, niin voimakkaasti se puskee vatsanpeitteiden läpi. ;)

Pistetäänpäs muuten aiheesta gallupia.. Eli missä kohdin ja minkälaisina tunnette tällä hetkellä vauvanne liikkeet? :)

Joku kertoi, kuinka hänen miehensä on nyt raskauden myötä alkanut huomioida parisuhdetta enemmän. Voi kun minullakin olisi sellainen mies! Juuri eilen taas petyin mieheeni kun hän ei huomioi minua juuri ollenkaan ja tuntuu ettei edes halua minua kuten ennen. Hän siis eilen yritti josko harrastaisimme seksiä, mutta ei vain saanut minua enää syttymään. :( Sängyssä kun kysyin häneltä mitä hän haluaa, kuului vastaus: ' Ihan tavallista seksiä takaapäin' . Aina ennen tuohon kysymykseen on saanut kuulla miehen haluavan minua! :( No joo, ymmärrän että olen ehkä vähän turhan herkillä, mutta kyllä jäi seksi väliin vaikka aiemmin olisin sitä itsekin halunnut. Ja nykyään seksi tuntuu olevan hänelle vain hänen omien tarpeidensa tyydytystä ja jos minä vaadin hieman huomiota, on hän hieman kovakourainen kun ei jaksa keskittyä asiaan vaan odottaa vain omaa vuoroaan. Ja mikä pahinta, ei häntä edes haitannut että seksi kanssani jäi väliin!:( Niin kuin se olisi ihan sama..

No joo, nyt täytyy lopettaa tämä valitusvirsi ja pyytää anteeksi teiltä kaikilta kanssasisarilta! :) Teitä varmasti ihan hirveästi kiinnostaa kuunnella meidän petipuuhien raportointia.. ;) Tuo vain lähinnä kuvastaa niin hyvin sitä muutakin kohtelua mitä osakseni saan kun olen näin vaivainen raskaana ollessani.

Ja eilen illalla kun sitten juttelimme sängyssä (mikä ei yleensä ole hyväksi, sillä mieheni sitten aina kaivaa siinä kaikki vanhat riidat esiin), niin hän totesi kuinka hänen ystävänsä oli muka hyvin sanonut tässä joskus, että:

' ' Kun mies tekee pitkän työpäivän ja nainen hoitaa lasta kotona sen aikaa, niin kun hän tulee töistä ja jos pitäisi esim. vaihtaa vaippa, niin ei häntä yhtään omatunto paina, että silloinkin se nainen sen vaipan vaihtaa kun tällä naisella on varmasti päivän aikana enemmän lepohetkiä kuin hänellä töissä!' '

Minun kävi tuossa vaiheessa niin sääliksi tämän miehen vaimoa, joka on myös tällä hetkellä raskaana ja hoitanut heidän kaksivuotiasta tytärtään kotiäitinä nyt pari vuotta (eikä edes omasta tahdostaan). Ja olen varma, ettei hänen miehensä ole kertaakaan tehnyt kotitöitä tuona aikana, vaan nainen joutunut hoitamaan kaiken yksin, kun mies kerran käy töissä. Ja kotiin tullessaan (mikä tapahtuu yleensä aikas myöhään) mies ottaa sitten kaljan tai pari eikä jaksa huomioida vaimoaan eikä lastaan.

Kyllä onneksi oma mieheni tajusi, että meillä ei tuollainen peli vetelisi ja tämä hänen ystävänsä ei todellakaan puhunut mitenkään fiksusti sanoessaan noin. Meillä siis mieheni hoitanut pari kuukautta esikoistani kun itse tein kahta työtä. Ja kun häntä siitä ajasta muistutin, niin kyllä totesi ettei siinä ollut yhtään lepohetkeä, niin kuin palkka töissä yleensä aina päivän mittaan niitä tulee. Miehen piti siis tuona parina kuukautena tehdä lopputyönsä valmiiksi, kun se oli vähän viivästynyt. Mutta ei kyllä saanut sitä ollenkaan tehtyä kun minä kävin töissä sen aikaa eikä lapselle ollut hoitajaa.

No juu, jätetäänpäs palstatilaa muillekin.. Ja vielä tähän loppuun: TERVETULOA uusille helmenkantajille! :) Kyllä meidän joukkoomme mahtuu! ;)

Ja vielä MAMMUTILLE: Tervetuloa takaisin nettipimennosta, et arvaakaan millainen huoli täällä on ollut kun sinusta ei mitään kuulunut!;)

-frog2 ja rv36+3

Selkäkivut ylty eilisen työpäivän jälkeen niin koviksi, ettei nukkumisesta tullut mitään ja suosiolla jäin tänään kotiin. Sain varattua neuvolalääkärinkin, jos vaikka suostuisi muutaman sairaslomapäivän kirjoittamaan. Jostain syystä ei meinaa kävelemään päästä kun on istunut koko päivän koneella.

Onko kukaan muu joutunut jäämään tämmöisistä ns. fyysisesti helpoista töistä saikulle ennen äitiyslomaa? Enää olisi viikko töitä, mutta alkaa olla vähän turhan tuskasta. Lisäksi vauva painaa tosi kovasti alapäähän istuessa!

Varvas-galluppiin sen verran että ei näy varpaat vaikka kuinka kurkottaa ja mahan ympärys on n. 101 cm.

Sairaalakassi pakkaamatta, mutta ajattelin sen sitten äippälomalla pakata.

Synnytystapa-arviosta ei ainakaan mulle ole puhuttu neuvolassa mitään. Esikoinen oli ihan keskikokoa, vaikka vatsan koko ylitti koko ajan käyrät, mutta silloinkaan ei tehty tuota arviota. Nytkin siis vatsa on koko ajan yläkäyrillä.

Esikoisen painoksi terkkari arvio tunnustelemalla viikolla 39+0 3700g ja syntyi 39+3 ja painoi 3755g eli aika nappiin meni tuo käsipelillä tehty arvio.

Nyt pois koneelta, alkaa taas selkä kiusata..

Pirriäinen rv 33+1

Niin, piti vielä sitä kommentoida, että kun ihmettelitte tuota TAYSin ' oma lipokas pakkoa' .. Niin siis viimeksi kun siellä synnytin, niin omat lipokkaat sai ottaa mukaan jos halusi, mutta kyllä heillä niitä sairaalan tohveleitakin oli jaossa. Ja kun siellä kävin harjoittelemassa tuossa joululomalla synnytystä, niin silloinkin toivat niitä sairaalan lipokkaita jalkaan, eli tuskin nyt sitä varten kenenkään ostoksille kannattaa lähteä, kyllä heiltä varmasti löytyy tossut jalkaan kuin jalkaan!:)

Ja noista ohuemmista siteistä.. Siis viimeksi tosiaan synnytin TAYSissa ja kyllä siellä ainakin oli monia eri side vaihtoehtoja noiden isojen vaippojen tilalle.. Siis kun ei enää vuotanut niin paljoa, niin sai käyttää ihan normi yösiteitä. Mutta nyt minulla on tosiaan eri synnäri tiedossa ja iski paniikki, että pitääkö minunkin varautua ottamaan omat siteet mukaan, jos ei heillä olekaan niitä pienempiä malleja kun isoin vuoto lakkaa? Tietääkö kukaan millainen tilanne on SeKSissä?

-frog2

Moikka!

Meille tosiaan on tulossa esikoinen joten aikaisemmasta käytännöstä en tiedä; synnytysvalmennus käytiin TAYSissa joulun tienoilla ja parikin " mitä pitää ottaa mukaan" paperia saatiin. Siinä toisessa oli aikaisemmin lukenut " voi ottaa oma sandaalit mukaan" ja se " voi ottaa" oli viivattu kynällä yli. Toisessa lapussa mitä tulee ottaa mukaan lukee muutama asia (neuvolakortti, imetysliivit, kamera jne sekä tossut) Eli mulle jäi tuosta kyllä vaikutelma että omat tossut pitäisi ottaa mukaan?

Luulisin kuitenkin, että koska on iso sairaala niin kai sieltä nyt tossuja pitäisi löytyä...Itse nyt kuitenkin kävin tänään Citymarketissa ostamassa jonkinmoiset tossut itselleni - kirjaimellisesti kun noudatan noita ohjeita mitä TAYSista saaduissa lappusissa lukee..

Limonadi ja poju rv 36

Pikaisesti vasta silmäilin pinkan tähän asti ja tulin nyt vaan heittämään yhden kysymyksen, pidemmät löpinät tuonnempana :) Eli ootteko ajatelleet tehdä ruokaa pakkaseen kotiinpaluuta ajatellen? Siis synnytyksen jälkeistä sairaalasta paluuta tarkoitan. Mä en yleensä harrasta valmiiden ruokien pakastamista, kun monista tuntuu menevän maku huonommaksi pakastamisen myötä. Ainakin makaronilaatikko maistuu ihan oudolta pakastettuna. Mutta oisko teillä vinkkejä helposta ja noepasta ruuasta joka ei kärsi pakastamisesta? Ei tarvitsis sitten heti rynnätä kauppaan eikä ruuanlaittoon...

Supistelee, supistelee. Tuntuu siltä että lähtö saattaa olla lähelläkin kun alapäätäkin juilii ja vihloo vähän... Ja supistukset sen kun napakoituu.... Nyt tätyy käydä pötkölleen ja pitää jalat ristissä!!

Viherrys 33+4

Limatulppa irtosi tänään aamupäivällä ja pari kertaa jälkeenkin on tullut noita limaklomppeja! Synnärini on uhkaavasti vaihtumassa LAS:sta TYKS:aanm mikä ei sinänsä haittaa, sillä siellähän esikoisenikin synnytin, eikä paikasta varsinaisesti pahaa sanottavaa.

Neuvolantätini on ollut yhteydessä tyksin henkilökuntaan ja sieltä oli käsketty lähteä heti tulemaan, kun parikin tiukempaa supistusta tulee. Ajomatkaa meiltä tyksiin on n.85km ja matkaan menee noin tunti. Josko pysyn vielä yhtenä kappaleena ensiviikkoon, mene sitten ottamaan kortisoonipiikin vauvan keuhkojen vahvistamiseksi.

Onko teistä kukaan saanut kyseistä piikkiä? Miten se tapahtuu ja oliko kammottava/kivulias kokemus? Kärsin kovasta piikkikammosta, enkä ole edes koskaan katsonut, kun verikoetta otetaan... Esikoisesta mulle tehtiin lapsivesipunktio ja se ei ainakaan sattunut yhtään, vaikka mies oli olluty pyörtyä vieressä nähdessään sen piikin koon!

Sairaalakassin aion nyt ennen nukkumaan menoa pakata...Olen tehnyt listan jääkaapin oveen jo valmiiksi, jos lähtö olisi tullut vauhdilla, niin mies olisi sen sitten osannut koota.

Varpaita en ole nähnyt aikoihin seisaaltaan! Nyt pyysinkin miestä poistamaan kuluneet lakat kynsistä. Jos sitä jotenkin onnistuisi ne vielä lakkaamaan...olisi sitten edes joku paikka kauniina, kun puhkii siellä synnyttämässä :)

Liikkeet on jo pitkään tuntuneet pääsääntöisesti tuolla alhaalla ja enemmän oikeassa kyljessä. Asukki työntelee tarmokkaasti kantapäitään läpi kyljen!

Itse ajattelin leipoa pakkaseen pullaa (jos siis ehdin, pitänee hoitaa sekin huomenna), että on sitten vieraille tarjota, kun tulevat vauvaa katsomaan. Ruokaa en ajatellut sen ihmeemmin hamstrata.

Makuukammarissa on viime aikoina ollut aktiivista, tosin nyt mua on alkanut supistelemaan sessioiden jälkeen, joten haudataan ne touhut ainakin osittain... Mä kuulun niihin, joista seksi on tuntuu odottaessa taivaalliselta!!!

Mitäköhän vielä piti kommentoida... Ajatukset on nyt niin sekaisin! Nyt vasta oikeastaan kunnolla tajuan, että meillehän on tulossa vauva!!! Ja miljoona asiaa pitäisi vielä hoitaa...

Nyt laittamaan sitä kassia kuntoon!

Pessi80 rv33+3

Minä vien taas palstatilaa oikeen urakalla, kun pitkästä aikaa pääsen tänne turisemaan..= )

Frog:

Kiva kun ette unohtanu mua " pimentoni" aikana!

Kyllä monesti ajattelin, että nyt tarttis jo päästä antaan jonkunlainen äänimerkki itestään, mutta sellasta tilaisuutta ei sit vaan tullu..

G:

Mulla liikkeet tuntuu alapäässä lonkkaluiden päällä ja välillä ihan alhaalla..siellä.. ja potkut tuntuu kylkiluissa ja ihan ylämahassa. Välillä liikkeet tuntuu tosi ilkeiltä varsinkin tuolla alapäässä, kun vihloo niin, että luulen jonkun osan vauvasta olevan jo ulkona..

Mulla kans mahanahka ja tissit kutiaa välillä ihan kamalasti, mutta en oo vielä rasvannu ihoa yhtään.

Onneks siellä Tayssissa varmaan sit kuitenkin saa ne tohvelit talon puolesta, ettei tässä niitä nyt enää tarvi lähtee metsästään!

Mulla kotityöt on jääneet aika vähiin, kun pelkkä pyykkien ripustus aiheuttaa sen että päiväunet on nukuttava heti sen jälkeen! Aika outoo, että sellasessa hommassa voi väsyä niin paljon! Kuinkahan väsyny sitä synnytyksen jälkeen onkaan?!

Mies on onneks tajunnu mun tilanteen ja ottaa ihan kiltisti imuria esiin (ja siis imuroikin käskemättä) ja hoitaa tiskit ym.

Nytkin oon ihan poikki kun käytin vanhempaa poikaa hammaslääkärissä (onneks huomasin kattoo kalenteria!) ja vaikka siellä ei muuta kun istuta ja odoteta, niin väsyttää!

Tosin yöunien vähyys tekee oman osansa tähän väsymykseen.

Eipä tässä sit muuta taas tällä erää

mammutti ja Vilppu

EMPPU_MAMMA:

Multa käynnistyi toisen lapsen synnytys vesien menolla aivan yhtäkkiä aamulla kuudelta. Se lapsivesi oli mulla juuri sellaista limaisen olosta kirkasta vettä siis. Aika litkua. Joskus kuulemma voi olla hieman punertavaa. Mulla sitä tuli ihan kunnolla ja aina kun supisti niin holahti lisää. Vedet alkoi mulla valua silloin kuuden maissa aamulla ja poika syntyi jo ennen aamu kymmentä. Joten jos sitä alkaa tulla enemmän sulla nyt ,niin soita synnärille ja kysy kävisitkö siellä näytillä ainakin. Voi nimittäin syntyä piankin se vaavi tai sitten ei.

Jommppana 34+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat