Sivut

Kommentit (37)

Mulla kanssa esikoinen laskeutui tosi aikaisin ja musta tuntui, että kävely ja kyykistelyt laski vauvaa lisää ja aukoi paikkoja, joten otahan rauhallisesti sen kävelyn kanssa (ainakaan kuntolenkille ei kannta lähteä :)).

27+ kävin neuvolassa ja kätilö sanoi että pää tiukasti lantiossa ja ultrassakin siltä näytti, joten saa nähdä miten vauhdilla tämä tykkää tunne kanavaan laskeutua, viimeiset viikot varmaan tukka näkyy ;)

Möhköfantti84: Soitin neuvolaan ja sanoi, että kuulostella miltä olo tuntuu. Epäili sen lorahduksen olevan valkovuotoa mutta sanoi, että voidaan odotella hyvin viikko kun minun olokin on ok.

Tappert: Aivan, että sielläkin olisi koiria ulkoilutettavaksi :) Taidan nyt kumminkin selvitä näistä omista karvakuonoista.. gasellin askelin :O Kyllä tämä totta puhuen on muuta kuin gasellin menoa, hitaasti mutta varmasti on nykyään koiralenkkien motto. Supisteleekin välillä niin napakasti, että ihan on pysähdyttävä jotta rauhoittuu.

Uupu: Minäkään en ole ostanut vauvalle vaatetta, tosin Lindexin alesta löysin yhden pitkähihaisen bodyn mikä käy sekä tytölle että pojalle. Muuten ovat tosiaan selvästi tyttö- tai poikavaatteita. Ajattelin, että menen ostoksille sitten kun vauva on syntynyt. Alkuun pärjää loistavasti äitiyspakkauksen vaatteilla. Minulla on tallessa kahdesta edellisestäkin pakkauksesta vaatteita, nuorimmalta melkein kaikki joten hyvin pärjätään.

Olen pessyt ja silittänyt vauvanvaatteet jo lipaston laatikkoon odottamaan, yhdet petivaatteetkin pesin mutta muut saavat vielä odottaa. Pinnasänky odottaa kasaamista tuossa makkarin nurkassa, siihen on kaikki muut paitsi patja valmiina. Ostan uuden patjan kun tuo entinen on aika kamala.

Vaunuja odottelen kovasti ystävältäni, olisi mukavaa pestä ne valmiiksi odottelemaan. Saan kuomurattaat millaiset halusinkin ja hommasin niihin kovan kantokopan.

Esikoinen ei nukkunut ikinä vaunuissa. Ihmiset katsoi kauhuissaan kun se vaan huusi ja minä työnsin... Oli pakko lähteä sen verran päivällä vaunukävelylle, että sai koirat pissatettua. Hän ei koskaan oppinut vaunuihin.

Nuorimmainen taas nukkuin talvellakin (syntyi tammikuussa) 4 tunnin unia vaunuissa ja nukahti yleensä jo siinä vaiheessa kun puin päälle. Sellaisen vauvan kanssa oli helppo lähteä vaunuilla liikenteeseen.

Nyt ostin valmiiksi kantoliinan, pitäisi opetella vielä ennen vauva syntymää joku helppo sidonta vaikka nuken kanssa niin osaa sitten käyttää. Tosin tämä vatsa on vähän tiellä :)

Pitänee lähteä syömään, niinhän tuo vatsa kurnii.

Zeldatar

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jouhi: Onpa mukavaa, että olet päässyt kotiin, ja edelleen yhtenä kappaleena, nyt stten vaan ihan hissun kissun...

Duppis: Ihania kuvia, onpa se teidän pikkuinen suloinen ja tosiaankin pieni. Ja ihanaa että olet viimein toipunut niin, että pääset sinne sairaalaan:)

Tappi: Soita vaan neuvolaan ihan niin paljon kun haluat, sitähän varten ne ihmiset siellä on. Ja kyllä sitä on huolissaan vaikka on jo neljäs lapsi tulossa, ehkä vähän eri asioista kuin esikoisen kanssa, mutta kai me äidit ollaan sellaisia, että aina joku huolestuttaa.

Me käytiin nyt sitten eilen viimein ostamassa vaunut, käytettynä kaverilta, tummansiniset Brio kombit, ja hyvältä näytti ja tuntui, ja saatiin sitten vielä sitterikin kaupanpäälle.

Kaks päivää olen taas ollu töissä, muuten oon jaksanu ihan hyvin, mut supistellu on vähän enemmän nyt taas tänään ja eilen. Viime viikolla sanoin, ett vielä 4 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa, ja nyt sit on enää vähän yli kolme, tuntuu kuulkaas paljon vähemmältä. Nii ja kaikissa aiemmissa raskauksissa oon ollu näillä viikoilla jo sairaslomalla, ett sikälikin ihan kummallista.

Kohta pitäis lähteä joulutauon jälkeen eestin kieltä opiskelemaan, ajattelin niin pitkään käydä kuin suinkin jaksan, kyllähän nyt ainakin muutaman kerran vielä ehtii käymään. Mut nyt täytyy mennä tekemään vielä läksyt:) Hyvissä ajoin minä;)

Petriina rv 31+1

Taas tulin tänne käväsemään olen kyllä joka päivä käynyt täällä lukemassa uusimmat jutut.Dubbiksella on aivan ihana pikku prinssi.

Täällä tuntuu olevan muitakin joilla tuo kuumuus kiusaa,minäkin joka

aina palelen ja olen kotonakin villasukat jalassa niin mieluiten viuhahtelisin

ilman vaatteita.Viime yö meni valvoen paha-olo vaivaa lähes päivittäin ja päänsärystä on tullut oikea riesa,onneksi olen sairaslomalla niin helpottaa vähän kun saa ottaa rauhallisemmmin.No tulihan taas valitettua.......

Niin ja mukava kuulla että jouhi on vielä yhdessä koossa ja KOTONA se on se paras paikka.

zappe+isomasu 32+2

minä olen täällä jo odotellut ;).

Poika heräs seitsemältä, eikä enää suostunut nukkumaan, kiva päivä tulossa.

Tosiaan tämä kuumuus on jotain järkyttävää, mä kuulun ihmisiin, joita aina paleltaa, mutta nyt; yöllä hikoan kuin pieni sika, nukkuminen on tukalaa kun kokoajan on kamalan kuuma, ei voi kuvitellakkaan pitävänsä paljon vaatetta päällä kotona.

Eilen meni päivä jotenkin nopeasti. Käytiin kaupassa ja kävelyllä syötiin ja mentiin poijan kanssa päikkäreille, sitten leikittiin, mä tein ruokaa ja mies tuli kotiin (yleensä tuntuu, että eikö se jo tuu), syötiin, oltiin vaan ja mä pyöräyti vielä koneellisen pyykkiä.. Joten en todellakaan tehnyt mitään ihmeellistä. Yölla näin jotain vauvaunia, en vain muista ollenkaan mitä.

Tänään lähdetään uimaan, jos vain mummo jaksaa töiden jälkeen lähteä, ihanaa, paikat onkin niin jumissa!

Jouhi on päässyt kotiin, hieno juttu! Yritähän malttaa levätä siellä kotonakin.

Zeldatar vieläkö olo on ok, eihän ole enää " lurahdellut" , soittelitko neuvolaan, mitä mieltä siellä olivat??

möhkis ja tiitiäinen 29+4

Kirjoitelttiin mammmulin kanssa yhtäaikaa :) Sinulla on ollut mahan muoto ihan toisin kuin minulla ottaen huomioon lopputuloksen. Otapa näistä sitten selvää.

Sinäkin siis hikoilet, taitaa veri kiertää nopeammin tai jotain. Tänäänkin hipparoin ulkona t-paita talvitakin alla eikä palellut yhtään. Tosin täällä ei ole lunta ja vettä tulee kuin aisaa. Mutta silti.

Ainiin, miehen työpaikasta saa vauvalahjan. Ollaan jokaisen lapsen kohdalla saatu ja minusta on ihana ele muistaa tulevaa vauvaa. Heillä on Lastentarvike liikkeeseen lista josta saa itse valita, löytyy Camin syöttötuoli, amme-hoitopöytäyhdistelmä, sitteri, Tiny Loven puuhamatto, kolmipyörä, vaipparoskis ym. ym.

Esikoista odottaessa otettiin hoitolaukku ja toista Tiny Loven puuhamatto. Nyt meinattiin ottaa vaipparoskis kun sitä ei ole koskaan ollut.

Ei malttanu ees päivällä koneelle kun mummo ilmotti eilen ottavansa esikon espoon reissulle mukaan huomenna ja tulevat vasta maanantaina...Oih voih!!No kivahan se on kun näkee tätiäkin ja käyvät varmasti kaupungilla ja ties mitä kivaa...voi tulla miulla aika pitkäks...elkää sit ihmetelkö jos istun aamusta iltaan koneella teitä terrorisoimassa!! ;)))

Z:täällä kans kärsitään kuumuudesta,heräilen jopa öisin siihe kun hiki valuu,ällö olo tulee ja jalkapohjat hikoo..Normaalisti saa vetästä puolentoista tunnin nyrkkeilytreenin et hikoiluttaa ees mainitakseen,tosin tuon harrastuksen lopetinki het alkuunsa ku plussasin ;)

Ja hanna tais mainita tuosta kun kaulaliina tuntuu kuristavan miulla kans sama tunne!!Tosi inhaa lähtee välillä koiraa ulkoiluttaa kun toppatakin kauluskin tuntuu et kuristaa =)

Tappi:älä huoli siitä painosta vähänhä tuo vielä on =) Itellä nyt jo 17kg tullu lisää esikoisen kans pärähti 38kg lisää raskausaikana......Ja miulla oli esikoisen kans tumma viiva,sykkeet 145-157 ja poika tuli.Nyt ei viivaa sykkeet 135-147 ollu ja poikamahalta näyttää,ei siis näy takaa..Esikoisesta ei oikein voinu mahan muodosta sanoo mitää ku levisin joka suuntaa ku jokisen eväät xD Ja nyt on vähä semmone poika fiilis ;)

Voi sua masuli!!!Itellä kans välillä niin hurjia kipuja ollu et saa kaksinkerroin käyvä,miulla huomenna kontrolli onneks!!

Hyvä oli kyllä tuo dokumentti...tosin nyt sitä synnytystä sit vasta jännitänkin kun ei se niin helpolta näyttänykkää ku siinä kolmosen dokumentissa 8/ KÄÄÄK!!

Mutta no...eiköhän tässä nyt taas ollu tälle päivälle...Ja otahan jouhi nyt vaan IHAN iisisti siellä kotona vaik ei pahalta tuntuskaa ni varmistetaan ettei käy tuntumaankaa!!=)

Ja kiva kuulla että dubbiksella taas noin hienoja uutisia!!Annathan prinssille halin miunki puolesta?Sano että outo täti tuolta internetin ihmemaasta lähettää sylin täydelta voimia ja kasvunpyrähdyksiä sinne!! ;)

mammuliini83 30+6

piti sitten vielä siulle tulla kertoilemaan miten meillä :)

Eli siirrettiin juuri reilu kk sitten kuopus jatkettavaan (ikää hänellä silloin 1v1kk) Todella menevä mies ja hän kanssa pyörii sängyssä!!!

Hyvin sujui siirto. Jäi ihan samalla lailla kun pinnkiseen... vein ja läksin huoneesta pois. Ja siellä on kestänyt hyvin, aamulla saattaa tulla odottelemaan ja huhuilemaan oventaa. (Kun ei yllä vielä ovenkahvaan itse)

Itseasiassa unenlaatu hänellä parani! Mahtuu nyt paremmin mylläämään ja pyörimään unissaan kopsimatta päätä pinnoihin.

Esikoinen oli vähän vanhempi, kun hänet siirrettiin jatkettavaan. Oli silloin 1v5kk ja aivan yhtä hyvin meni hänenkin siirto.

Rohkeasti vaan kokeilemaan :) Itse en ikinä varsinkaan kuopuksen kohdalla olisi uskonut että se siirto sujuu näin helposti!!!

t. K@tju

Jostakin syystä tuli sellai tunne, että sinä se synnytät kohta.. Kyllä täällä jomottaa ja on jos jonkinlaista tunnetta, mutta ei nuo siun kuvaukset kyllä sovi omiini lähellekään. Täällä siis vaan sellasta pientä perusjomotusta, ei lähellekään tuollasta tuskaa! Harmi, että se noin pitkälle meni se aika. Ihan suolesta, jotten sanoisi.. Koitahan jaksella jotenkin..? Symptiaa täältä lähetän..

Puuenkuli ja Tappert: Noista vatsan muodoista ja viivoista. Esikoista odottaessa tuli tumma viiva ja vatsa levisi sivuttainkin, takaa näki että raskaana ollaan. Poika tuli!

Toista odottaessa ei ollut viivaa ja vatsa oli enemmän eteenpäin kasvanut ja tuli tyttö!

Otapa näistä selvää mutta mukava on arvailla :) Eihän tässä enää kauaa ole kun selviää kumpi sieltä putkahtaa. Meinaan kyllä vielä äitiyspolilla synnytystapa-arviossa kysyä sukupuolta jos osaisivat Naistenklinikalla kertoa.

Zeldatar

... eikös tuo aikasempi teksti sitte ottanu ja karannu ennen aikojaan.

Oon taas " yökukkujana" kun odottelen miestä öistä kotia. Huomenna sillä vapaa ja saan taas nukkuakkin sitten vähän pidempään aamulla... ehkä ;)

Vai että täällä on yöhikoilijoita, Itse hikoilin molemmista pojista aika lailla öisin, päivisin ja AINA! Esikoista odottelin toooodella helteisissä tunnelmissa jo pelkästään v. 2003 todella tukalan kuuman kesä/heinä kuun vuoksi... ja sitten kuopusta taas odottelin viimesilläni syys-loka kuussa, silloin oli aika sateista ja ei voinut kyllä ilmoista johtua!

No, nyt sitten vastapainoksi olen enemmänkin palelevaa sorttia. Peitto tiukasti ympärillä yöllä ja päivälläkin jos pötkähdän sohvelle, niin villatakki haettava hartioille.

Huomenna pitäisi vielä soitella palkkakonttoriin ja selvitellä millaisia rahoja sieltä luvassa tälle vuodelle... siis talvi ja kesäloma rahoja... Kun sitten pitäisi kipassa verotoimistoon ja hoitaa nuo veroasiat kuntoon tälle vuodelle. Hurjaa laskemista, kun rahaa tulee siltä ja täältä... Itse saan siis nyt nuo rahat muutoin samat kuin kuopuksesta + indeksikorotus. Sitten saan tuosta kuopuksesta vielä hoitolisää (minimaalisesti, mutta silti...) ja sen meidän kaupunkilisän... että muutamaan paikkaan menossa noita verokortteja sitten...

Ja ärsyttävää laskeskella noita, siis kun pitää kelaakin varten erillisiä tukia laskea ja ynnätä yhteen...

Äitiyspakkausta en siis ottanut ja nyt meinaan lähtee katsomaan vauvalle pikkuista toppapukua alennusmyynneistä. Ystävältä saan ainakin yhden lainaan jos tarvitsen, mutta jos nyt alesta löytyisi joku ihana niin...

Sitten ostan tällekkin ihka omat kotiintulo vaatteet (podyn ja potkarit) Täällä meillä ainakin KappAhl:issa on ihania, molemmille sattuvia vaatteita!!!

Muuta en meinannut hankkiakkaan etukäteen... no vaippoja ja sensellaista tietty, mutta vaatetta ja nuo tärkeimmät isommat jutut löytyy jo ennestään.

Käytiin tuossa pienellä iltalenkillä poikien kanssa. Ehkä kilometrin verran käveltiin, ihan vaan tuon lähikorttelin ympäri ja kyllä täytyy sanoa, että kunto on todella huono!! Tai ehkä vika ei kunnossa ole, vaan siis mahaa alkaa ahdistaa tosi nopeesti. Vaikka miten hissukseen koitin lyllertää, alkoi heti vessattaa ja sitten kotiin päästyä ala mahaa juimi taas. Ei siis mitään pahaa kipua, mutta sellaista, ettei viitsi lenkille kyllä lähtee... sen verran tukalaksi olon tekee. Ihan kun tuo vauva päällä punkisi kävellessä... outoa...

Mutta nyt sohvan kulmalle telkkua vielä tiiraamaan...

t. K@tju

Just raahauduin kotiin sieltä kerhosta. Poika on päiviksillä, joten kerkeän muutaman sanasen taas tänne rustailla!!

Oli todellista tuskaa kävellä toi matka. Kerhoon ei ole matkaa kuin ehkä kilometrin verran... Sinne päin mentäessä ei ollut mitään ongelmaa, mutta poistulomatka. HUH!! Meinasi taas ihan itku päästä... Mun mahaa niin kuin jotenkin ihmeellisesti korventaa. Ei mua närästä, mutta sitä polttelee (eniten tuonne oikealle puolelle ja alas)!! Ihmeellistä!! Mitäköhän hittoa tää oikeen on?! Vaatteiden vaihtokin oli ihan todella kivuliasta... Pitäisi varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä hieman asiasta...

Odottakaapas hetko pieni... Pitää käydä pitkälleen, kun istuminen sattuu!! Pieni hetki. No niin... jatketaan!

Kelan päätöksestä: Sain eilen sieltä päätöksen. Sain esikoiselta minimiäitiyspäivä ja vanhempainrahaa. Nyt saan äitiyspäivärahaa ensimmäiseltä 56 arkipäivältä hiukan enemmän. Mutta sitten loppuajan saankin vielä minimiäkin huonommin, sillä mun tulot vuonna 2005 ovat olleet niin onnettoman pienet... Toki voin siihen lisäksi hakea vielä kodinhoidontukea ja hoitolisää esikoisesta... Eipä näillä tuilla kauheasti juhlita!! :/ Mälsää!!

Hanna

Tulin taas poikaa sylittelemästä :) Hoitsu vähän naureskeli, että pikkumies on nukkunut koko päivän, mutta heti kun mä tulin niin heräsi. Ja Seurusteli sitten mun kanssa siihen asti, että aloin lähtöä tekemään. Naureskelinkin, että pojan piti päivällä kerätä voimia äidin tapaamista varten :)

Papu: Kaupungin kämppä ihan on tuo, että sen takia näillä persaukisilla yleensäkään on siihen mahdollisuus :D

Masuli: Koita nyt sinä levätä, ettei se vaava sieltä ihan vielä tulis. Kummallista kyllä, että noinkin pitkän ajan päähän sait sen ajan.

Ehkäpä suorin tästä nyt sitä dokkaria katsomaan kun tuo nuppikin lyö niin tyhjää, ettei edes muista mitä piti kirjoitella.

-Duppis ja poika 17pv

Juuh, me haettiin kans kaupungilta aikoinaan neliöö, mut vissiin niillä ei sitten sellaisia ole, kun eivät antaneet. :D Mutta toivo omasta isosta talosta elää vielä. :)

Ja ihana kuulla, että poitsu jo seurustelee ja kaikkea. Voi hurja.. Me täällä vaan ootellaan omiamme ja jutellaan vatsoille. Hienoa, että kaikki kunnossa. :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat