Vierailija

Minä menisin - mutta 8h päivä ei houkuttele koska koko arjesta tulisi kiireinen ja stressaava.

Osa-aikatyötä on Suomessa tehty perinteisesti vähän ja suhtautuminen osa-aikatyöhön on aiemmin ollut työntekijäjärjestöissä erittäin varauksellinen. Työnantajat ovat suhtautuneet osa-aikatyöhön myönteisemmin. Osa-aikatyön ja muiden epätyypillisten työntekomuotojen lisääntymisen myötä 1990-luvulla, myös työntekijäjärjestöt ovat lieventäneet kantojaan osa-aikatyöhön.

Kommentit (15)

Opiskelen vielä, mutta alalla on osa-aikaisillekin työntekijöille töitä. 5-6 tunnin työpäivä olisi ihan sopivan pituinen. Työt jakasaisi tehdä kunnolla ja lapsillekin jäisi aikaa enemmän. Koska opiskelijana tienaan tosi vähän, jo 5-6 tunnin työskentely on ihan riittävä ansio minulle. Ehdin paiskia töitä vielä lasten kasvettuakin ihan täyspäiväisesti.

Vierailija:

Lainaus:

Missään tapauksessa en suostu 8h/päivässä kieputukseen. Elän mieluummin vähemmällä rahalla, olen lapseni kanssa, harrastan, hoidan kotia. Elän elämääni. Työ ei ole koskaan ollut minulle tärkeätä ja koen kuuluvani kotiin ja itselleni sekä perheelleni.

Erityisesti tämä kuulostaa niiiin hyvältä - kuin musiikkia korvilleni ja ajattelen itse samoin. Elämä haltuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Arki on suht helppoa ja sujuvaa, lapsemme (3.5 ja 5) ovat max 7h päiväkodissa ja heillä on kanssani usein myös arkivapaapäiviä (noin yksi viikossa.

Tuntuu että saan sekä kotiäitiyden että työn. Ihanaa!

Ja niin kauan olen kotona, kunnes sellainen työ löytyy. Lapset 4 ja 5. Mies tekee pitkää päivää ja reissaa paljon. Olen ollut koko ajan kotona ja nyt etsin rauhassa työtä, joka on osa-aikaista, mielellään max. 5 tuntia päivässä. Vielä ei ole löytynyt mutta kyllä se vielä osuu kohdalle :) Onneksi ei ole mikään kiire.

En juuri nyt. Odotan, että nuorimmainen on 3vee ja sitten menen puolipäivätöihin (tai siis 4-6h päivässä). Missään tapauksessa en suostu 8h/päivässä kieputukseen. Elän mieluummin vähemmällä rahalla, olen lapseni kanssa, harrastan, hoidan kotia. Elän elämääni. Työ ei ole koskaan ollut minulle tärkeätä ja koen kuuluvani kotiin ja itselleni sekä perheelleni.

Sekä jos minun ei tarvitsisi viedä lapsia hoitoon vaan isä tai joku muu sukulainen voisi hoitaa lapsia kotona.

Ja jos työnteolta jäisi myös aikaa perheelle. Se on niiiiiiiiiin tärkeää. =)

Siksipä en olekaan vielä mennyt töihin,,,,

Lapseni on ekalla, joten en halua, että hän joutuu olemaan liian pitkään iltapäivisin yksin kotona. Ja muitakaan hoitojärjestelyjä ei tähän hätään ole.

joko 50% tai 78% työaikaa sillä periaatteella että teen kokonaisia 8 tunnin päiviä mutta vastaavasti minulla on monta vapaapäivää!

Esimerkiksi kun teen tuota 50%, niin olen viikon töissä ja vastaavasti viikon vapaalla jne... Ja kun teen 78%, minulla on yksi ylimääräinen vapaapäivä viikossa:) Olen onnellinen että minulla on siihen taloudellisesti mahdollisuus ja se mahdollisuus myös työpaikan kautta.

Mieluuummin kuitenkin osa-aikatyöhön kuin hoitovapaalle. En kerta kaikkiaan olisi halunnut olla kokonaan töistä pois.

Osa-aikatyössä olisi paremmin tienannutkin. Minusta se olisi erittäin hyvä vaihtoehto hoitovapaalle.

Suomessa on tehty mahdottomaksi se, että pienen lapsen äiti kävisi päivätyössä osa-aikaisesti. Niimpä minäkin käyn iltaisin töissä, jolloin lapsen isä hoitaa lasta kotona. Muuten menisi tarhamaksut ja menettäisin kotihoidon tuen (=ei kannata).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat