Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen pohdiskellut asiaa. Itse olen 50-kiloinen ja syön juuri niin paljon kuin huvittaa (mielestäni todella paljon) ja makeaa ja herkkuja myös. Enkä liho. Olen joskus pohtinut, että miten ihmeen paljon pitäisi pystyä syömään, että lihoisi esim. satakiloiseksi. Vai onko enemmänkin kyse perimästä? Voisiko joku valaista asiaa? Miten paljon todella lihavat oikeastaan syövät?

Kommentit (6)

mutta on se kai sitten niin, että minun " paljon" ja todella lihavien " paljon" on silti eri hehtaarilta.

Tämän tajusin mm. super-size me elokuvaa katsellessa, kun yksi mies oli menossa leikkaukseen ja kertoi että tyypillisesti ostavat kerralla 52 kpl ämpärinkokoisia limsapurkkeja (joita ei edes suomessa näe, olisiko ollut gallonan vetoisia 4.2l) ja mies sanoi että juo 2-4 sellaista päivässä (=16 litraa!!!) ja vaimo hieman vähemmän. Jäin vaan miettimään, missä he niitä säilyttävät jamiten kuljettavat.

Ihmettelin, kuinka joku voi olla niin ieraantunut maalaisjärjestä että vetelee yli 10 l limsaa päivässä, joka päivä, ennekuin joutuu diabateksen takia vatsalaukun pienennysleikkaukseen.

Olen sitä mieltä, että laihan ja lihavan ihmisen erottaa ennen kaikkea syödyn ruoan määrä - totta kai on poikkeuksia, mutta yleistäen.

Minun isäni on 100 kg. Hän syö ruoan kanssa 5-6 perunaa, kun syö leipää, niin laittaa voin erikseen joka suupalalle (eli pistää joka suupalalle voita yhtä paljon kuin minä koko leivälle), ostaa lauantaimakkarapötkön, veistää siitä puolen sentin siivuisen palan leivän päälle...

Lisäksi hän syö kaiken, mitä pöydässä on. Siinä kun istuu ja juttelee, niin puoliajatuksissa syö ruokaa pois. Vanhempani olivat joulun luonamme, ja aamiaisella olin leikannut puolikkaan salamipötkön tarjoiluastiaan (jotta ei joka aamu tarvi leikata erikseen). Tuo meidän nelihenkisen perheen kolmen päivän annos meni kokonaan samana aamuna.

Äitini ei sen vuoksi koskaan tee isoja annoksia ruokaa, koska se ei kuitenkaan säästy. Korkeintaan hän keittää jotain kasvissosekeittoa. Eikä hän ostele herkkuja.

Nyt kesän jälkeen isäni on onnistunut laihduttamaan toistakymmentä kiloa karppauksella. Eli lähinnä jättämällä sen perunan ja leivän pois. On se ihmeellistä tuo karppaus, kun laihtuu syömällä yhtä isoja annoksia ja yhtä paljon rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

painan 65 kg ja olen 168 cm pitkä. Pakko olla kyse myös perimästä, oon ihan satavarma että jollain toisella ihmisellä olisi mun vyömisillä ja liikuntamäärillä kymmeniä kiloja ylipainoa.

mieheni on kai jo tuo 100kg (ällöä!!) ja syö hetkessä yksin fatzerin sinisen suklaalenvyn. Toinen samanlainen mennee jo seuraavana päivänä.

Syö lasten karkit karkkipäivänä, jos jäävät pöydälle. Lapset jo oppineet piilottamaan karkkinsa isältään!!Ja kun aloittaa esim. näin tammikuussa lenkkeilyn, juo lenkin päälle janojuomaksi LIMSAA! Mitä minä tai lapset emme juo juuri koskaan.

Mies painaisi varmaan sen 120 kg, jos vielä tykkäisi kekseist, kakuista ja pullasta.

sukulaiseni, ja olen ollut luonaan kylässä usein ja nähnyt miten hän syö. Limsa on hänenkin janojuomansa, aina. Ei koskaan vesi, vichy tms. Ja hän tekee ruokaa itselleen sellaisella isolla wokkipannulla, yksi pannullinen menee omaan suuhun.

Tarjosi mulle kerran huikopalaksi lämppäreitä, teki niitä uunipannullisen joista mä söin pari ja hän sit loput (ehkä 12).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat