Vierailija

Kommentit (6)

en ole varsinaisesti emäntä, koska käyn tilan ulkopuolella töissä. mieheni on kuitenkin maanviljelijä. hänellä on monenlaista viritelmää: eri viljelykasveja, polttopuubisnestä. eläimiä on toistaiseksi vain lähinnä harrastukseksi ja minäkin kyllä ruokin esim. lihamulleja, vaikka muuten en osallistukaan maatilan töihin. olen itse maalta kotoisin.

miehelleni maatalous on intohimo. on vain sääli, että sen kannattavuus nykyisellään on niin huono. minua joskus rassaa, et maataloustyöt vievät niin paljon aikaa, vaikka tuottoa ei juuri ole. on tosin miehestäkin kiinni, että hän haluaa tehdä kaiken viimesen päälle.

meitin tapauksessa on myös se huono puoli, että herkästi tulee elettyä enemmän minun palkallani ja maatalouden tuotto investoidaan maatalouteen. onhan se raha kiinni niissä koneissa jne. eli raha ei haihdu taivaan tuuliin, mutta jos tulisi avioero, niin ei ne koneet minun omaisuuttani ole. osakkaaksi maatilaan minun ei taas kannata alkaa, koska siinä tapauksessa minun saattaisi olla vaikeampi saada työttömyyskorvausta, jos joutuisin työttömäksi. joskin maaseudun tulevaisuuden äskettäisen jutun mukaan systeemi on kait muuttumassa, mutta joka tapauksessa kait se pitäis pystyä luotettavasti osoittamaan, et tila ei elätä minua. mikä on tällä hetkellä kyllä täysi totuuskin. enkä edes halajaisi että elättäisi, kun tykkään nykyisestä työstäni.

noin muuten tykkään kyllä elää maalla. asumme monen mittakaavan mukaan suht korvessa itä-suomessa (itse olen kotoisin hämeestä), mut mua ei haittaa ettei naapuria näy ikkunoista.

terveisin,

oliviini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat