Vierailija

Sivut

Kommentit (46)

Saanko udella, mihin alaan vaihdoit? Tai oisko hyviä ideoita?

T. Toinen alanvaihdosta haaveileva

Vierailija:

Lainaus:

yöt ja pyhät tuottavat arkivapaita. Minua se ei lohduttanut sikäli, että mieheni ja lapseni elivät eri rytmiä. Esimerkiksi kaksi iltavuoroa peräkkäin tarkoittí sitä, että en nähnyt kuin nukkuvia lapsia muutamaan päivän. Korvaus ei todellakaan kata sitä, mitä menettäa: aikaa lasten ja miehen kanssa. Niinpä minäkin, lukuisten muiden hoitajien tavoin, päädyin vaihtamaan alaa. Nyt päivätyötä ja palkka vähän parempi kuin hoitajajana kaikkinen lisineen. Ja työ tuntuu NIIN helpolta ja kevyeltä hoitsun työn jälkeen. Ah, näitä kissanpäiviä.

Terveisiä työpaikalta!

en minä nyt niin töissäni kärsi, siis että sitä työkaverit tai hoidettavat joutuisi huomaamaan. Vastuuntuntoinen sh olen, niin kauan kuin olen..

Ja itse asiassa vasta hoitovapaiden aikana olen lopullisesti tajunnut, että ala on ihan väärä. Tai ehkä sijoituspaikka on väärä, meillä kun pompotellaan paikasta toiseen.

T. Palveluasuntojen sh, entinen ksh

Vierailija:

Lainaus:

että jos et yhtään siitä sh:n työstä tykkää, niin varmasti muutakin löytyy, ja joihinkin hommiin pääsee vielä sentään ihan ilman koulutustakin... Ei ole kiva olla töissä sellaisen ihmisen kanssa joka kärsii työssään eikä tykkää siitä yhtään, ja vielä tylsempää olisi olla sellaisen hoidettavana kun itse on sairaana, joten toivottavasti löydät pian jonkun muun homman itellesi!

T. sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla

moni ei tekisi niin raskasta, vaativaa ja vastuullista työtä sillä rahalla kuitenkaan. Menkääpäs koittamaan joskus, kuinka kauan viihtyisitte ja olisiko palkkapäivänä hyvä mieli vai tuntuisiko kuitenkin siltä että olen tehnyt enemmän arvosta...

Opiskelin aluksi työnohessa avoimessa. Opiskelu ei vaatinut mitään kohtuuttomia ponnisteluja eli ei sen hankalampaa kuin sh-opiskelukaan. Sitten jäin kotiin ja sain sekä opinto- että kotihoidon tukea ja samalla myös hoitomaksut poistuivat. Lisäksi tein välillä keikkoja siaraalaan. Opiskeluaikan perheemme tulot eivät siis juurikaan tippuneet.

en siltikään osaa pitää tuota palkaa surkeana, kun itselläni on akateeminen koulutus, teen tosi paljon ylitöitä ja vaikkei mokani työssäni aiheutakaan ihmishengen menetyksiä, niin työni tuloksena voidaan kuitenkin parhaimmillaan pelastaa ihmishenkiä. Ja tienaan reilusti vähemmän kuin keskiverto sairaanhoitaja. Olisin tosi tosi tyytyväinen jos saisin jotain 30 000 e vuodessa.

että jos et yhtään siitä sh:n työstä tykkää, niin varmasti muutakin löytyy, ja joihinkin hommiin pääsee vielä sentään ihan ilman koulutustakin... Ei ole kiva olla töissä sellaisen ihmisen kanssa joka kärsii työssään eikä tykkää siitä yhtään, ja vielä tylsempää olisi olla sellaisen hoidettavana kun itse on sairaana, joten toivottavasti löydät pian jonkun muun homman itellesi!

T. sh

kuuluu ottaa huomioon vain peruspalkka, senhän sairaanhoitaja (tai kukatahansa vuorotyö-alalla oleva) normaalisti tienaa päivävuoroa tehdessään.

Toki öistä ja viikonlopuista saa lisää, mutta se on korvausta epämiellyttävästä työajasta. Ihan asiallinen korvaus eikä sitä kuulu mitätöidä sen takia että noista vuoroista tulee päivävapaita. Olen käsittänyt että lisät maksetaan muillakin aloilla jossa vuorotyötä tehdään? Poikkeuksena tietysti liukuva työaika.

En vähättele mitenkään työn määrää, enkä vastuuta enkä mitään mutta siltikin, ei se kokonaistyöaika ole suurempi kuin päivätyötä tekevälläkään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat