Seuraa 

Aloittelen uutta listaa, palaan paremmalla ajalla myöhemmin ;) Pelottavan hyvä olo tänään, mitenkähän iltasella...

Emma rv 9+1

Kommentit (15)

Hei taas. Mirjalii, olen sydämestäni pahoillani. Tiedän tunteen, kun maailma romahtaa. Ennen esikoisen syntymää sain km, mutta onneksi jo neljän kuukauden jälkeen olin uudelleen raskaana ja kaikki meni loistavasti. Toivon, että näin käy myös sinulle. (.) 7+5. Emmalle noista iho-ongelmista. Mun naama kanssa kukkii oikein toden teolla. Normaalisti ei mitään ongelmia. Olen jo vaihtanut rasvankin moneen kertaan ilman mitään vaikutusta. Tosta pahasta olosta vielä, itse kun en kärsi siitä lainkaan voitteko kuvitella, että sitä on niin pöpi, että oikein toivoo, että oksu tulisi. Tuntuu, että se varmistaa sen epävarmuuden, että ollaanko sitä raskaana vai ei. Mutta varmasti, jos se pahoinvointi tulisi peruisin heti puheeni. Mua vaan väsyttää ja paleltaa. Niin ja ruoanhimo yllättää usein. Olen viimeisen vuoden aikana laihduttanut 12 kg ja opetellut uuden kevyemmän elämän, mutta nyt on vaikeeta. Kun himo iskee sitä on saatava HETI mieliteot pöytään tai tulee heikko olo. Rapuäiti jaksamisia sulle, on sulla työmaata vaikka muille jakaa. Energiasäteitä,

on tosiaan vähän vaikea kuvitella että sais synnärillä syliinsä muuta kuin mustatukkaisen pikkutyttelin. Tosin olen vähän ajatellut että tällä kertaa selvittäisin sukupuolen etukäteen. Jos kuitenkaan ei tarvii säilyttää vaaleanpunaisia potkareita. Mutta tuli kumpi tuli, haluun joka tapauksessa ostaa uusia vauvanvaatteita.

Musta tuntuu että mun pahoinvointi on nyt huipussaan. Eli elän toiveissa, että tätä kestää jonkin aikaa ja sit alkaa helpottamaan. Tosin edellisistä raskauksista oppineena en edes haaveile et hyvä ja loistava olo tulis ennen puoltaväliä. Eli tähtäin on mooooneeen viiikooon päähän.

Täplä ja tytöt ja Emppu7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja mirjaliille paljon voimia ja pahoittelut =( Pikkuinen ei sitten jaksanut pysyä kyydissä, tuollaista ei koskaan toivoisi kenellekään. Toivottavasti aurinko alkaa taas paistaa surun keskelle.

Täällä oksennusaalto on palannut ja jo reilun viikon paremman olon jälkeen oksennus lentää taas päivittäin, eilen illalla, tänään aamulla.... huh.

Mutta jospa tämä tästä. hassua miten erilaisia nämä kaikki kolme raskauttani ovat olleet, kaksi tyttöä syntyi täysin erilaisista raskauksista ja olinkin silloin jo ihan varma että poikaa odotan kun oli niin erilainen raskaus, nyt en siis veikka mitään, tyttöolo minulla kyllä on, mutta se varmasti on aika selvää, ei sitä kahden tytön jälkeen osaa oikein muuta kuvitellakaan. Saatika rapuäidin viiden tytön jälkeen =)

Toivottavasti muilla pahoinvointi alkaa helpottua, ei tuo pöntön halailu niin kovin antoisaa ole, vaikka tietenkin kaikkihan me otetaan vastaan, jos vaan masussa kaikki olisi kunnossa.

Mukavaa tiistaita!

Duracel rv 11+5

Me ollaan kummassakin edellisessä päätetty ettei haluta tietää, mutta täällä Sveitsissä lääkärit kertovat enemmän kuin mielellään sukupuolen ja kun aikansa tirkisteli sukupuolta ja virnistellen kysyi että halutaanko me tietää mitä sieltä löytyi niin kyllähän sitä on sitten aina uteliaisuus voittanut, MUTTA nyt me aiotaan jännittää loppuun saakka.... katsotaan miten meidän käy =) Olisi ihana kokea myös semmoinen raskaus että vasta synntyssalissa selviäisi mitä sieltä oikein löytyikään =)

Duracel *jolle tämä kyllä on vaikeaa =)*

Täällä on olo alkanut helpottaa. Tiedä sitten onko sen ansiota, että aloin reilu viikko sitten syödä E-epa kalaöljykapseleita ja Ladyvita Plus vitamiineja. Ihottumakin on lähestulkoon häipynyt ja oon ollut tosi pirteä pari päivää. Viime raskaudesa söin samoja vitamiineja jo vähän ennen raskautta ja mulla oli tosi hyvä ja pirteä olo koko raskauden ajan.

Toivottavasti olotila on siis kääntynyt lopullisesti parempaan. Toissapäivänä pesin kontallani lattiatkin, mikä on harvinaista, kun viimeaikoina en ole jaksanut pahemmin siivoilla huonon olon ja väsymyksen vuoksi.

Tänään paljastin raskauden töissä pomolle ja työkavereille. Huh! että helpotti. Ei tartte enää vetää mahaa sisään. Oon töissä naisvaltaisessa työpaikassa, joten palaute oli positiivista.

Huomenna on eka neuvola kl 8.00 aamulla. Miehen kanssa pähkäillään mennäänkö yksityiselle NP-ultraan. Pelottaa, jos se näyttäisi DS riskiä. Tohtisinko tehdä lapsivesikokeen sillä riskillä, että kaikki olisikin hyvin, mutta voi saada keskenmenon. Mitä te muut ajattelette asiasta?

Hyviä vointeja kaikille!

/monic rv 11

Nyt on sitten viimein selvitetty rv:t kun käytiin alkuvaiheen ultrassa. Pieni toukka sieltä löytyi jolla sydänkin löi vimmatusti ja viikoiksi siis 7+2 ja laskettu aika elokuun loppuun. Jotenkin olin kuvitellut viikkojen jo olevan pidemmällä kun näitä raskausoireitakin on ollut jo useamman viikon mutta helpottaa nyt kuitenkin kun se sydän sieltä löytyi ja kaikki oli ainakin vielä kunnossa.

On ollut näköjään juttua että kuka kysyy sukupuolta ja meillä kun on yksi tyttö ennestään niin itse tekisi mieli kysyäkin mutta mies ei halua. Ja kunnioitan kuitenkin sen verran hänen tahtoaan että sitten ei tosiaan kysytä. Toisaalta rakenneultraan on vielä sen verran aikaa että saattaa se mieli muuttuakin ;)

Mutta tämä lähtee nyt koiran kanssa puskemaan vastatuuleen tuonne ulos tuuleen ja tuiskuun...

jav@, 3v ja rv7+1

Onnea ihanista ultrakuulumisista!!

Rapuäidille voimia sairastupaan, ei mitenkään ihana tauti toi oksutauti.

Ja paljon voimia Mirjaliille ja miehellesi! Todella ikävää, että jouduitte kokemaan tämän.

(.) Tänään on ollut taas yllättävän helppo olo, mutta heti iski huoli, että onko kaikki hyvin. Rintoja kyllä aristaa ja vähän huimailee, joten ehkä kaikki on ihan kunnossa. Eilinen ja viikonloppuinen kuvotus on tänään pysynyt aisoissa, enkä löydä mistään mitään erityistä syytä siihen. Täytyy nyt nauttia, koska huominen voi olla taas jotain ihan muuta. Pahassa olossa toivoisi pahan olon helpottuvan. Kun paha olo helpottuu, tulee huoli, että onko kaikki hyvin.

Västis ja Taimi 8+4

Voi sua Rapuäiti. Miten sä kestät ton noin tyynesti? Vauvakin oksentaa! Mulla on kamalat traumat esikoisen oksutaudista (3,5 kk). En pysty vieläkään ohittamaan koko sanaa saamatta paniikkikohtausta. Ja jos kuulen, että joku on oksentanut, vaikka vain juotuaan liikaa, tulee mulle siitäkin kurja olo ja alan kiinnittää sairaalloista huomiota käsihygieniaan...

No, olenpa minäkin nyt sitten oksentanut. Täytyy oikein kehaista. No joo. Siis eka kerta tämän raskauden aikana, vaikka paha olo on toki ollut joka päivä, ilta ja yö. Ei oikeastaan aamulla, että se siitä " aamupahoinvoinnista" .

Mirjaliille pahoittelut. Tuota pelottavaa km:ää en uskalla edes ajatella omalle kohdalle. Ne, jotka sen ovat kokeneet (itse en ole), eivät varmaan uskalla kovin luottavaisin mielin enää olla uudessa raskaudessa. Näin kun sitä ei ole kokenut, se on " poissa järjestelmästä" . Ajattelee vain, ettei kai minulle vaan käy niin.

Sataa ja tuulee, myrskyää ja hormonimyrskyää... Olipa runollista. Joo.

Enni 6+6

Eli aamulla oli olo lähes normaali, mutta kerkes just tässä välissä tulla nälkä, ja ruokaa on saatava heti, eikä kohta ;) Meinas alkaa jo päätä särkemään. Muuten olo ollu hyvä, eilen oli sitte illasta huonompi olo, mutta josko tämä lähtis tästä pikku hiljaa helpottamaan.

Iho mulla on vaan menny ihan kamalaan kuntoon, vaikka koetankin sitä rasvailla (kun tarkenen). Nyt on kasvoissakin jo ihmeellisiä punaisia läikkiä, jotka koholla ja kirvelee rasvat :( Esikoisesta oli iho aivan älyttömän hyvässä kunnossa (olen atoopikko) ja nyt ihan päin vastoin. Jospa se tietäisi sitten toista sukupuolta tällä kertaa, ei haittaisi!

Mirjaliille pahoitteluni, kävin esittelylistaa vilkaisemassa! Jaksamista ja anna itsellesi aikaa surra. Lohdutushali!

Voikaa hyvin! Emma rv 9+1

Tosi väsynyt heipatus :o/ Kolme lasta oksennustaudissa : ensin vauva alkoi oksentamaan, sitten ekaluokkalainen ja vielä 6v. Tässä on jyrrätty koko päivän lasten petivaatteita pesukoneessa.

Pää ei oikein toimi vaikka juuri nukuin 1½ tuntia. Koko ajan pelkään että itse saan tuon yökkötaudin, kun ei nyt huvittas. Muutenkin etoo ihan riittävästi ja väsyttää. Tänään yllättäen sain ales monta lautasellista siskonmakkarasoppaa. Mutta nyt täytyy laittaa mies ostaa muksuille mehusoppaa, itse en jaksa juuri nyt tehdä :o(

Rapuäiti ja Lahja rv 10+0

kun en viitsi asiaa tähän pinoon enää tuoda.

Mukavaa tiistaita kaikille muillekin.

Mirjaliille pahoitteluni.. ja voimahalaus. Kurjaa, että kävi noin. Valoisammat ajat koittaa kyllä vielä, usko pois.

Heidi_sis

Ja rapuäidille voimia sairastupaan, toivottavasti pysyt itse terveenä. Olen itse sairastanut kummassakin raskaudessa oksennustaudin samoin imetysaikana ja se ei kyllä ole mikään ihanin olotila, ei ilman raskautta, mutta vielä vähemmän sen kanssa samoin kuin imetysaikoina.

Jospa sinä säästyisit siltä!

Ja löytyihän sieltä elämää :) sydän sykki oikein mallikkaasti. 9mm saatiin pituutta, eli vastasi rv6+6. Heittoa voi kuulemma olla se +/- 2 päivää. iso Keltarauhanen möllötti vasemmalla, josta tunsin kovaa oviskipua 5 viikkoa sitten :) joten aika tarkkaan nyt on rv7 tasan menossa.

S rv7

Jospa minäkin pinoutuisin välillä. Työt aloitin äskettäin puolentoista vuoden jälkeen, niin olen niin pyörällä päästä iltaisin, että ei jaksa kirjoittaa, mutta lukenut olen teidän kuulumisia.

Töissä, olo on mitä mainioin, mutta illalla alkaa sitten paha olo ja yököttää. Vatsa tulee kipeäksi ja menee ihan sekaisin. Hyvä, että töissä voi olla toimia normaalisti. Työkaverit kyselee koko ajan, että ollaanko jo harkittu toista lasta. Vielä en ole myöntänyt mitään, katotaan, kun tulee viikkoja hiukan lisää, ellen sitten kärähdä pukukaapeilla työvaatteita vaihtaessa. Hiukan on tullut pyöreyttä vatsan seutuville. Mites muilla joko vatsa näkyy?

Varasin alkuraskauden ultran perjantaille. En jaksa odottaa kunnalliseen, kun aika on vasta viikolla 13. Toivon hartaasti, että kaikki olisi hyvin.

Angel ja rv tasan 9.

on siellä yhteisö äänestyspinossa vika sivulla.Laitoin sinne,muistaakseni eilen tai toissapäivänä jo.

Täällä ollut hyvä olo oikeastaan koko päivän.Väsy on välillä,mut eiköhän kroppa oo jo tottunut raskauteen,kun oireetkin alkaa selkeästi helpottamaan.

Mä alan ostella hiljalleen jo vaatteita.Tämä odotus ol tavalla outo,et ensin mul oli poikaolo,sit muutaman viikon kuluttua olin sitä mieltä et taitaakin tulla tyttö.Saas nähdä.Me kysytään sukupuoli etukäteen, ihan sillä,että osataan ostaa oikean värisiä vaatteita valmiiksi.Viimex kysyttiin myös,ja kun joka ultra kerralla tytöx sanottiin,niin uskottava oli.Aikooko joku mennä 4d ultraan?Me aiotaan ajaa Kuopioon 4d ultran takia,Jyväskylässä ei oo.

Rakenneultra mulle tehdään äippäpolilla ja loppuaika ultrataan taas tod. näköisesti 2-4 viikon välein.

Yhtä poikkeusta lukuunottamatta(tällöinkin arvasin muutama vko ennen synnytystä,kumpi on tulossa)oon itse arvannut jo 2:lla kk kumpi ois tulossa.

Lumina

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat