Seuraa 

Löytyykö kanssasisaria, kärsiikö kukaan ponnistusinkontinenssista? Onko siitä mahdollista päästä eroon pelkästään lantionpohjalihaksia harjoittamalla, vai vaatiiko lääkärin apua?

Itselle vaiva tuli vasta muutamia kuukausia synnytyksen jälkeen. On tosi kurja vaiva... Jopa kävelyllä ollessa virtsaa karkailee.

Ja siitä puhuminen on noloa, vaikka järkevää olisi tietty ottaa puheeksi neuvolassa, jos joskus mielee päästä eroon tästä vaivasta.

Kommentit (1)

Ihan en nyt kysymyksiisi kai osaa vastata, mutta mulla tilanne tämä... Jälkitarkastuksessa lääkäri huomasi laskeumat, sekä rectocele, että cystocele, joiden hoitoon suositteli fysioterapiaa ja kirjoittikin lähetteen sinne. (olen menossa ensi viikolla) Synnytyksen jälkeen oireena mulla ollut tunne, ettei rakko tyhjene kerralla kunnolla ja pientä " fuskaustakin" ajoittain ollut. Synnytyksestä aikaa 6 viikkoa. Lääkärin mukaan asia on kuitenkin todennäköisesti hoidettavissa treenauksella.

Lantiopohjalihasjumppaa tein niin raskausaikana kuin synnytyksenkin jälkeen, mutta ilmeisesti en riittävästi/riittävän tehokkaasti. No, fysioterapissa on joku biopalautelaite(?), millä asiaa tutkitaan. Ja siihen treenaamiseen on sitten apuina ne kuulat.

Luonnollisia asioitahan nämä pitäisi olla ja aikatavalla " elämänlaatulihaksia" , joten eiköhän vaan uskallauduta kanssasisareimme kanssa niistä puhumaan :) Ei olla taatusti ainoita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat