Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mä olen ollut jo viikkotolkulla flunssassa. Olin kaksi viikkoa lomalla ja nyt omalla ilmoituksella sairaslomalla. Huomisen voin vielä olla, mutta loppuviikoksi tarvitsen lääkärintodistuksen.

Olen ollut terveyskeskuksessa lääkärillä viime viikolla. Kyseessä on tutkimusten mukaan vain viruksen aiheuttama sitkeä flunssa, johon ei ole lääkitystä. Voinko siis mennä terveyskeskukseeen hakemaan lääkärintodistusta?

Kommentit (14)

Minä myös samassa tilanteessa ja ilman lääkärintodistusta olen sairaslomalla. Työterveyshoitaja sanoi, ettei tarvitse kuin vasta neljännelle päivälle hoitajan tai lääkärin todistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pelkkää todistusta, vaan menet normaalisti lääkärin vastanotolle ja hän kirjoittaa sairaslomatodistuksen, jos pitää sinua työkyvyttömänä.

koska tuo ei ole todellakaan päivystysasia eli soitat ja varaat ajan pitkittyneen flunssan takia, selität oireet ym ja lääkäri toteaa tilanteen, kirjoittaa ehkä sereptin ja VASTA SITTEN kerrot että tarvitset saikkutodistuksen.

2 viikkoa oli vuosilomaa ja siitä yli viikon ollut kipeänä...kamala kurkkukipu, yskä, nuha ja silmät tulehtuneet.....jippii!Miten voi olla näin sitkeä tauti, yhtään ei tunnu helpottavan!Ja meillä ainakin voi hakea todistuksen kummasta vaan, tk:sta tai työterveyshuollosta...jos käy niin hyvä tuuri, että sieltä ajan saa...

Silloin harvoin kun olen joutunut sairaslomaa hakemaan tai itseäni hoidattamaan, en ole jaksanut itse ajaa autolla Helsingin keskustaan, saati matkustaa sinne bussilla ja junalla. Terveyskeskus kun on 200 metrin päässä, olen käynyt siellä. Nyt en vain ole joutunut vuosiin käymään missään, en tunne terveyskeskuksen käytäntöjä.

Viime viikoinen päivystyskäynti oli niin ikävä, etten toista vastaavaa haluaisi. Koska kyse on pitkittyneestä flunssasta, en olisi kuulemma saanut mennä päivystykseen, vaikka olin edellisenä yönä yskinyt niin, että oksensin. En ollut nukkunut juuri lainkaan ja olin aivan toivoton. Olisi pitänyt varata ajanvarausaika.

ap

ei anneta aikaa jos käynnin syy on " sairasloman hakeminen" . Pitää olla joku muu syy, eli älä ainakaan sano että saikku on se syy miksi sinne menet vaan esim. pitkittynyt flunssa tms...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat