Vierailija

kuinka valtavilla taidoilla ja koulutuksella uskaltaisi antaa alkeisopetusta jostain soittimesta? riittääkö alin ammattitutkinto? siis mikä c se onkaan? siis ei kai siihen mitään virallisia vaatimuksia ole, jos pistän lehteen ilmotuksen, mutta ajattelin vaan kysyä, minkä tasosta porukkaa siellä yleensä on. ja tarkoitan tässä nyt hyvinkin alkeita.

Kommentit (11)

Kunhan vain olet sitten rehellinen tutkinnoistasi tai niiden puuttumisesta. Se, joka haluaa opetusta voi itse päättää ottako sinut ehkä vähän halvemmalla vai jonkun alan ammattilaiset isommalla hinnalla. Ilmoita vain antavasti tunteja jos siltä tuntuu.

Mustan että mun eka sello-opettaja (joka oli myös musiikkikoulussa tuntiopettajana) oli suorittanut I-tutkinnon ja mahdollisesti opistotason päästötutkinnon. Itsellänikin on nuo suoritettuna ja mietin myös, jos rupeaisin antamaan tunteja.

eli että pianoa olisi helpompi soittaa kun monella on piano kotona. Mutta kuinka moni viitsii ostaa sellon kokeillakseen tykkääkö lapsi ja olenko minä hyvä opettaja... Toisaalta, ainakin pieniä " roskaselloja" saa aika halvalla, en tiedä miten on saksofonien kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täälläpäin on kovasti kysyntää juuri yksityisestä soitonopetuksesta. Kaikki eivät ihan Musiikkiopistotason opetusta edes halua. Kun nyt vähän oppisi esim. pimputtamaan sitä pienoa lasten kerhoissa sun muissa.

sehän on ajan hukkaa kaikille, jos homma ei hoidu. siskoni piti joskus pianotunteja jollekin pienelle, ja aina tunti peruttiin viime tipassa. eli ei voinut suunnitella mitään.

itse opiskelen parhaillaan musiikkialan perustutkintoa, joka siis sisältää tuon c:n. ja olen ollut töissä lastenkodissa, joten kokemusta on kyllä monenlaisesta. ennen kaikkea homma kiinnostaa, vaikkei se rahakaan pahitteeksi ole.

ap

Onko opettaminen sinusta mukavaa ja innostavaa? Viihdyt hyvin lasten kanssa ja osaat ja haluat hyödyntää pedagogista tietoasi ja kokemustasi?

Jos näin on, ei varmaan ole kamalaa, jos jokin tutkintosi on jäänyt kesken. Jos siis olet tietoinen rajoistasi ja tiedät, milloin lapsen on aika siirtyä seuraavalle opettajalle, ja jopa osaat suositella oikeaa henkilöä jatkamaan, niin miksipä ei.

Muussa tapauksessa tee palvelus kaikille ja unohda koko juttu. Jos minun lapsieni soitonopettajalla olisi " vähän sinne päin" - asenne, ottaisi aika peevelisti päähän ja diili raukeaisi saman tien.

Toisaalta, jokaisenhan pitää aloittaa joskus. Jokaisella asialla on ensimmäinen kertansa. Ole siis reilu oppilaittesi vanhemmille ja kerro, että haet oppilaita lähinnä opetusharjoitteluasi varten. Ja oppitunnin hinta tietenkin sen mukaiseksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat