Vierailija

Päätimme miehen kanssa jättää ehkäisyn pois. Minulla on ylipainoa n.15kg ja ajattelin laihduttaa ainakin vähän..Jos nyt heti tärppää niin onko laihduttamisesta mitään haittaa? Siis liikkuisin päivittäin ja söisin hedelmiä ja lihatuotteita, normaalia paljon vähemmän. Jos sais edes 5kg pois, niin hyvä olisi.

Ei haluta enempää odottaa,että siirrettäisi vauvan hankintaa eteenpäin..

Kommentit (20)

tuohon " kun rasva sulaa, myrkyt vapautuu elimistöön" .. Enkä tosiaan tiennyt, että koskee jotain todella suurta määrää kiloja?!? Itselläni olis tarve saada pois n. 7-8 kiloa... Onko se jo " liikaa" ? Raskaus on puolessa välissä ja uskoisin saavani noi pois ehkä helpostikin, mutta en ole viitsinyt edes yrittää yllämainitun uhkakuvan vuoksi.

Toinen miksi myös laihduin oli alkoholin ja sen kautta krapulamässyjen pois jättäminen.

Ennen raskautta painoin 57,5kg ja heti raskauden jälkeen 53,5kg.

Raskausaikana painoin painavimmillani 61kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä " laihdutin" liikkumalla enemmän ja syömällä vähemmän herkkuja, enemmän terveellisesti. Neuvolasta saa hyvät opit oikeaan tyyliin. Paino ei minulla tietenkään (onneksi) tippunut, mutta pysyi nousukin kurissa ja uskon että nyt synnytyksen jälkeen on helpompaa pudottaa painoa.

Minä taas lihoin raskausaikana, vaikka voi vannoa, että söin vähemmän ja tietysti alkoholikalorit jäivät pois. Jotenkin kroppa vaan hyödynsi kaiken tehokkaammin. Mutta kyllä ne sitten lähtivätkin aika nopeasti.

Mulla oli pudotettavana 10kg ennen raskautumista mutta vauvakuume oli niin kova että syöpöttelin suruuni ja painoa tuli 5kg lisää.

Ja sitten tulin siihen päälle raskaaksi...

...googletapa raskausdiabtes ja ruokavalio, niin löydät vinkkejä. Espoon kaupungin sivuilla oli ohjeet, joiden avulla minun raskauden aikainen painonnousuni (kohtuuton) pysähtyi. Minulla oli siis raskausajan diabetes, jonka takia siirryin ruokavaliolle.

Jos alkaa syömään terveellisesti ja liikkumaan ja sen takia paino putoaa niin parempi kuin se ylipaino raskauden aikana. Siinä kun on sitten taas omat riskinsä.

Vierailija:

Lainaus:

Itselläni olis tarve saada pois n. 7-8 kiloa... Onko se jo " liikaa" ? Raskaus on puolessa välissä ja uskoisin saavani noi pois ehkä helpostikin, mutta en ole viitsinyt edes yrittää yllämainitun uhkakuvan vuoksi.

Ei ole liikaa. Muuten raskaana tietysti pitää pitää hyvin huolta ruokavalioistaa, että saa kaikki tarpeelliset ravintoaineet. Eikä mitään rajuja dieettejä kannata pitää ihan oman jaksamisen kannalta (moni kyllä pitää pakosta, kun oksentelee). Mutta hiljalleen laihduttamisessa ei ole mitään ongelmaa.

Kymmenien kilojen laihduttaminen ei ole suositeltavaa, koska rasva sitoo jonkin verran raskasmetalleja yms ja ne vapautuvat laihdutaessa. Normaalisti määrät eivät haittaa, mutta kaiken varalta raskaus- ja imetysaikana kannattaa välttää todella rajua laihtumista.

Ja tuossa tosiaan puhutaan useista kymmenistä kiloista. Moni nainen van tuntuu nappaavat tuon (taas yhdeksi) tekosyyksi olla tekemättä ylipainolleen mitään... Pakko ei ole tietenkään, mutta ainakin voisi rehellisesti tunnustaa eittei halua/viitsi/kykene.

Painon pudptus raskauaikana ei ehkä ole hyvä, mutta jos esim. pääset ilman lisäkiloja, käytännössä olet laihtunut sen 10 kg. Ja imetys on aika kuluttavaa.

vähärasvaisia, paljon vihanneksia ja joka ruualla hedelmä. Herkkuja sai kerran päivässä,joko pullaviipale, keksi tai jäätelöpuikko. Söin noin 3 tunnin välein, mutta äärimmäisen terveellisesti ja rasvattomasti.

Onhan raskausdiabeetikoillakin hyvin tiukat ruokavaliot ja he jopa laihtuvat odottaessa.

Voit edes yrittää pitää painon vaikka samassa ensimmäiset 20 viikkoa tai jotain sellaista.....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat